هر روز که از حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی می گذرد ابعاد و زوایای تازه ای از جزییات آن نمایان می شود. ابعاد و زوایایی که ممکن است پس از تایید قطعی و اعلام رسمی آن، مسائل بسیاری را برای همگان روشن کند!

بر اساس اطلاعات موجود، اندکی پس از حملات موشکی ایران علیه پایگاه نیروهای تروریست آمریکایی در عراق، هواپیمای شناسایی و جنگال آمریکایی “ریوت جوینت” اقدام به انجام شبیه سازی شلیک موشکهای کروز به سمت اهدافی در مرکز ایران میکند.

این هواپیما همان هواپیمایی است که پس از سرنگون ساختن پهپاد MQ-4C آمریکایی بر فراز تنگه هرمز توسط پدافند ایران، کمی بعدتر در شب چهارم جولای(روز استقلال آمریکا) بر فراز جزایر ایرانی ابوموسی و سیری پرواز کرد و با تغییر شناسه پروازی خود به یک هواپیمای ایرانی(یعنی خودی) اقدام به شیطنت کرده و پدافند هوایی ایران را برای حمله به خود و ایجاد یک تنش فراگیر در منطقه تحریک کرد. علی ای حال….

در واقع آمریکایی‌ها علیه پدافند ایران جهت در اشتباه انداختن آن وارد عمل شدند؛ اما این همه ماجرا نیست! آنچه که عمق فاجعه و خباثت و رذالت آمریکای تروریست را بیش از پیش نمایان میکند تغییر مختصات هواپیمای مسافربری به یک موشک کروز است!

شاید برای خیلی ها جای سوال بود که چطور و چگونه آن فیلمبردار کذایی درست در زمان مناسب و مکان مناسب حضور داشت و در آن ساعت از شب دقیقا دوربین خود را به سمت مکانی که قرار است موشک پدافند به هواپیما برخورد کند نشانه رفته است! و عدم استرس و خونسردی غیر عادی او…

اما در بررسی های آتی که مشخصا با ادله ی علمی بیشتری منتشر خواهد شد، نشان داده میشود که چگونه ریوت جوینت آمریکایی مختصات هواپیمای اوکراینی را به یک موشک کروز تغییر میدهد و زمینه های لازم را برای وقوع این فاجعه بزرگ فراهم میکند؛ از سوی دیگر این احتمال بسیار افزایش پیدا میکند که شخصی باشد که بعنوان فیلمبردار گماشته شده باشد و به او گرای مکان داده شده تا در زمان مناسب در مکان مورد نظر آماده باشد و دوربین خود را برای فیلمبرداری به سمت هواپیمای اوکراینی نشانه رود چرا که با انجام این حرکت شرورانه و تغییر مختصات هواپیما، احتمال هدف قرار گرفتن آن توسط سامانه های دفاع هوایی مستقر در منطقه بسیار بالاست و متاسفانه با توجه به وظیفه ذاتی سامانه های دفاعی این امر هم به وقوع می پیوندد و فیلم این حادثه نیز سریعا ارسال و برای بار اول در رسانه های معاند جمهوری اسلامی ایران منتشر میشود!

جالب است بدانید نهاد رگولاتور پروازهای داخلی و بین‌المللی آمریکا نیز حدود یک ساعت و نیم پیش از این حادثه اخطاریه ای منتشر میکند و از هواپیماهای تجاری و غیرتجاری آمریکا میخواهد به دلیل احتمال وجود “خطا در محاسبات یا خطا در شناسایی هواپیماها” از پرواز بر فراز تهران خودداری کنند!


سفر امیر قطر به ایران و شایعات کمک های مالی سرسام آور او به ایران برای جبران خسارات و دیه بازماندگان نیز در همین راستا تفسیر میشود؛ چرا که قطر نیز یک پای اصلی این ماجرا است و آمریکا از آنها نیز برای پیشبرد اهداف خود سواستفاده کرده اند.

ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که بررسی دقیق حوادثی مانند حادثه هواپیمای اوکراینی، و اعلام نتیجه آن در تمام دنیا معمولا هفته ها و یا ماه ها به طول می انجامد اما فرمانده نیروی هوافضای سپاه که خیلی از مسائل را به دلایل مسائل امنیتی نمی توانست به صورت شفاف با مردم در میان بگذارد؛ با این حال در عین صداقت در کمترین زمان ممکن و پیش از تکمیل تحقیقات پرونده در جلوی دوربین ها ظاهر شده و هدف قرار دادن هواپیما توسط سامانه دفاعی کشور را اعلام میکند تا مرهمی باشد بر زخم بازماندگان و نشان دهد که نیروهای مسلح ایران با مردم خود صادق اند.

جالب اینجاست زمانی که این تحقیقات تکمیل شود و با ادله کافی و بین المللی ثابت شد که آمریکای تروریست بار دیگر چنین اقدام جنایتکارانه ای را مرتکب شده است و جان ۱۷۶ انسان بیگناه پرواز PS752 را برای تلافی ضربات موشکی ایران و برای دستیابی به اهداف سیاسی خود گرفته است؛ آیا این افراد ناآگاهی که اینچنین بازیچه دستان آمریکا شدند و جو عمومی جامعه را متشنج کردند و آن کسانی که بواسطه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی از خون جانباختگان این حادثه ی غمبار سو استفاده کردند؛ خجالت خواهند کشید و دست از عناد برمیدارند؟ و یا نه باز بر سر جهل و غرور خود خواهند ماند.

برخی از دوستان می گویند حتی اگر این موضوع ثابت هم بشود، زمان طلایی برای ایران گذشته است و فایده ای ندارد و آشوبگرانی که هر موضوعی را برای متشنج کردن جامعه و بر هم زدن امنیت آن بهانه میکنند؛ باز به اعمال خود ادامه خواهند داد…
جواب ما این است: مهم نیست که کف چقدر روی آب بماند، نهایتا دریا کف را در خود ذوب میکند و آن را از بین خواهد برد؛ مهم آنست که این ۱۷۶ جانباخته که مسئولیت مستقیم آن بر گردن آمریکاست؛ تبدیل به مطالبه جدی و رسمی مردم شود و نهادهای قضایی کشور نیز این مطالبه را بصورت جدی در مجامع بین المللی پیگیری کنند؛ زیرا ایران امروز دیگر ایران ۳۱ سال پیش نیست که عزیزان ما را بر فراز دریا بکشند و به عاملین آن جایزه بدهند و فرار کنند و بروند… امروز اگر یکی بزنند چند برابر خواهند خورد.

ما نیز مانند شما منتظر تکمیل گزارشات و اعلام نهایی نتایج هستیم و در صورت تایید تمام موارد فوق، آمریکای کثیف باید خون بهای این مردم را بپردازد حتی اگر این مورد به قیمت خروج کامل از قطر و کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد؛ چه با رفتار دیپلماتیک و یا اگر نرفتند به صورت افقی و با زور!

 تحولات جهان اسلام
تحولات جهان اسلام
"تحولات جهان اسلام" اولین و تنها رسانه تخصصی پوشش اخبار و تحولات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا با ارائه دقیق ترین و بروزترین نقشه های میدانی. رویکرد "مجموعه تحولات"، رصد دقیق درگیریهای منطقه و بصورت ویژه جهان اسلام و ارائه بروزترین نقشه های میدانی و تحلیل ها از مسائل جاری و فرا روی منطقه است.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس سه شنبه, ۲۴ دی, ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۸

    حتی اگر این مساله به صورت کامل صحت داشته باشه هم باز مسئولینی که تو اون شرایط اجازه پرواز به هواپیمای مسافربری دادن بی گناه نیستن و باید محاکمه بشن.

    پاسخ
    1. حمید چهارشنبه, ۲۵ دی, ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۴

      اون کسانی که باهر بهونه به خیابان‌ها میریزن وآسایش مردمو سلب میکنن وشعارهایی علیه رهبری وسردارمون میدنو دستگیر کنید وبعد سروقتی که ثابت شد بیارید داخل شهر برگردونید تا مردم تف بریزن تو چششون. هنوز این مملکت اونقدر بی صاحب نشده که چهارتا آدم معتاد وهرزه از اعتراضات به حق مردم سوعه استفاده کنن وآشوب بکنن. خاک برسر اون ملتی بریزم که فکرکنه آمریکا دوست ماست آمریکای جنایت کار کسیو ترور کرد که داعشو ریشه کن کرد. ولی هی هات که یه عده خودشونو زدن به خواب. خداخودش جواب کسانیو میده که به عشق ما سردارما حاج قاسم سلیمانی توهین میکنه.

    2. ناشناس جمعه, ۲۷ دی, ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲

      احسن به شما انشالله پیروزو سربلند باشید

    3. ناشناس یکشنبه, ۱۸ خرداد, ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۴

      احسنت
      دم شما گرم

  2. محمد علی سه شنبه, ۲۴ دی, ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۷

    انشاالله. من که دعا میکنم.شما هم دعا کنید.قطعا این شیطنت آمریکا بوده وشکی هم نیست.ولی اثبات آن زمان میبرد.و قطعا قطری ها هم اطلاع داشتند و هم در این جنایت سهیم اند.امیدوارن این حادثه منجر به برگشت نک پیکان به سمت قطر بشه و تا سرحد مرگ اونا رو بترسونه و پاسخ مناسب و به موقعی به قطر و پایگاه امریکا در قطر انجام بشه که دیگه از این غلط ها انجام ندن.امیدوارم این برای عزیزان سازمان هواپیمایی کشور درس بشه که فضا ایران در زمان تنش ها کلیر بشه.

    پاسخ
  3. وحید سه شنبه, ۲۴ دی, ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷

    اولین فیلمی که از ماشین سوخته حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پخش شد توسط یه کاربر عادی(شما بخونید مزدور امریکا) بود که فیلمش رو ابتدا شبکه الحره عراق پخش کرد شبکه عراقی دشمن ایران و محور مقاومت!!! ایا این اتفاق طبیعیه؟؟؟
    یکی از بلندگوهای رسانه‌ای آمریکا در عراق شبکه عرب‌زبان الحره است که بعد از اشغال عراق در سال ۲۰۰۴ و با هزینه وزارت امور خارجه ایالات متحده آغاز به کار کرد و به عنوان یکی از رسانه‌هایی بود که واشنگتن آن را برای خدمت به برنامه‌های خود در عراق به کار گرفت. این شبکه از بدو تأسیس برای فتنه انگیزی و همچنین ایجاد دشمنی و تنفر علیه اسلام و نمادهای آن تلاش کرد و برنامه‌هایی ضد ارزشی علیه مرجعیت دینی و عتبات عالیات در عراق تولید و پخش می‌کرد.

    پاسخ
    1. ناشناس سه شنبه, ۲۴ دی, ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳

      این مساله برای ما تجربه ای سخت بود ولی باعث میشه در جنگ سایبری نیز از آمریکا پیش بیوفتیم

    2. ناشناس پنجشنبه, ۲۲ خرداد, ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳

      سلام ما میدونیم همه میدونن که امریکا یک دشمن خیانتکاراست ولعنت بر اونایی که طرف امریکا هستن کسانی که به سردار عزیزمون توهین کردن ناموس ندارن ارازل واوباش هستند اگه حاج قاسم عزیز نبود داعش همون امریکا واسراییل معلوم نبود چه بلایی برسر خواهر ومادران ما میاورد مگرندید در بازار موصل وبصره دختران جوان ومادران داغدیده به حراج گذاشته بودن وخریدوفروش میکردن یعنی شمایی که به سردار عزیزمون ورهبر عزیزمون توهین میکنید اینطور دوست داری که باناموست رفتارکنند واقعا جای تعجب داره ایرانی به این بی غیرتی ندیدم که سرداری به این بزرگی که دنیا به خاطرش غم انگیز شده بود چهارتا لاش بیان اینجوری بد بگن خدا نیست ونابودتان کند که چقدر بی غیرت و بی ارزش هستید شما اینجورهستید برید تا همون امریکا واسراییل بهتون پاداش بدهد ازایران برید بیرون که عابروی ایران هم بردید اشغالهای کثیف ماافتخارمیکنیم که درکشوری زندگی میکنیم که چنین رهبری عزیز و باارزش وسرادارهایی چون حاج قاسم دارد زنده بادایران

  4. ناشناس سه شنبه, ۲۴ دی, ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

    بانفوذی که آمریکا داره ثابت نمیشه.اگه ثابت بشه با رسانه ها توجیه میکنن.اگر ثابت بشه وآمریکا هم نتونه توجیه بکنه باز هم از ارادت غرب زده ها کم نمیشه.پس بهتره با تلاش واخلاص بیشتر سپاه نگاهش به امام ورضایت امامش باشه

    پاسخ
  5. ناشناس سه شنبه, ۲۴ دی, ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

    اگه ثابت بشه کار امریکاست معترضین میگن آمریکا ابر قدرته باید باهاشون کنار بیایم.خودتون رو درگیر شیاطین کوچک نکنید شیطان بزرگ آمریکاست.پیشنهاد میکنم تا تنور داغه کلیپ های اخلاقی وعرفانی حاج قاسم به انگلیسی وزبانهای خارجی تکثیر وفضای مجازی جهان پخش بشه.من کارگرم دستم بر نمیاد ولی شما میتونید .

    پاسخ
  6. ناشناس سه شنبه, ۲۴ دی, ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

    از همون اول معلوم بود یه جای کار میلنگه
    حالا باید دید چه کسی مسئول واقعی عدم جلوگیری از پروازها بوده.

    پاسخ
  7. ناشناس سه شنبه, ۲۴ دی, ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

    خب چرا قبل از شروع عملیات متطقه پرواز ممنوع اعلام نشده بود؟

    پاسخ
  8. ناشناس سه شنبه, ۲۴ دی, ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵

    شاید همین طور باشد ولی لازم بود همان روز اول با ملت در میان بگذارند.

    پاسخ
  9. سعید سه شنبه, ۲۴ دی, ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳

    چرا مانیتورینگ راداری با برنامه پروازی کشور تطابق داده نمی شود تا اپراتور بداند که در چه زمانی پرواز از محیط تحت رصد وی عبور می کند اگر این قابلیت بود همان تاریخ چهارم جولای ریووت جوینت زده می شد.

    پاسخ
  10. سینا سه شنبه, ۲۴ دی, ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲

    باسلام.نمی دونم چند نفر موافقن،منم ابتدا بنظر رسید،کار یک نفوذی در نیروهای مسلح باشه.. اما بعد از اینکه کارشناسان جنگ الکترونیک گفتن،میشه دستگاه ها رو فریب داد و تبدیل به موشک کرد، نزدیک تر شد! منم احتمال ۹۹.۹۹ درصدی میدم،کار خود امریکایی هاست! از همون اولشم مشخصه بود. به قول اون کارشناس تلویزیونه،جنگ الکترونیک به صرفه تر از موشک فرستادن و هواپیما و ..! و شاید هم به نوعی خواستن،پاسخ مشابه حرف فرمانده هان رو بزنن،که از جایی شما رو میزنیم،که نتون حدس فگرش رو هم کنید! .. اما تویه برنامه میگفتن،فرستادن همچین نیرو توان انرژی بالایی برای ضربه هواپیما مسافربری کار دشواری.. که البته شاید ایستگاه یا دستگاه تویه همون نزدیک های فرودگاه داشتن! .
    انشالله پاسخ این معما به صورت قاطع و با سندیات پیدا بشه.

    پاسخ
  11. نعیم چهارشنبه, ۲۵ دی, ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱

    اصلا از آمریکا چنین کاری بعید نیست.
    منتها ما یک حقیقت داریم و از آن طرف هم یک چیزی داریم که عامه مردم دنیا به دلیل تفوق رسانه ای غرب باور کرده و خواهند کرد.
    حتی اگر این موضوع حقیقت هم داشته باشد با توجه به اتفاقات اخیر (و ضربه شدیدی که رسانه های داخلی خوردند و خدشه ای که به اعتماد عمومی وارد شد) اطلاع رسانی این حقیقت به دنیا به نحوی که مردم را قانع کند بسیار سخت خواهد بود.
    در مورد اینکه اگر یکی بزنند چند برابر خواهند خورد هم فقط به این جمله بسنده میکنم که باید در عمل و در کیفیت کار دید.

    پاسخ
  12. ناشناس چهارشنبه, ۲۵ دی, ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۵

    باسلام، از چند ساعت قبل از سقوط هواپیمای مسافر بریتاچندین ساعت بعداز سقوط هواپیما نیروهای پدافندی وهوایی وهوافضا دراماده باش۱۰۰./.بودنند،چرا به این هواپیما اجازه برخواستن دادند!!!در زمان جنگ تحمیلی که هواپیماهای مسافر بری که تردد داشتن، مواقعی بود ه که این نیروها( نیروهای پدافندی دراماده باش صد در صد نبودند.

    پاسخ
  13. اردشیر پنجشنبه, ۲۶ دی, ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵

    سلام. من یه نظر اختصاصی دارم. با نهایت احترام به زحمات برادران سپاهی. چون پدافند و شلیک به تهدیدات هوایی بسیار مهم و تخصصی و تسرعی هست. پیشنهاد میکنم فرماندهی این مسیولیت به طور کامل به امیر سرتیپ صباحی فرد. فوق نخبه وتخصص هوافضا و فرمانده کنونی پدافند هوایی ارتش واگذار گردد. ضمن تقدیر فراوان از سردار حاجی زاده عزیز.

    پاسخ
    1. ناشناس جمعه, ۲۷ دی, ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶

      با سلام جنا ب اردشیر خان شما حق ندارید اسم وتخصص یک مقام نظامی در فضای مجازی منتشر کنید تافردا روزی مورد سواستفاده دشمن قرار گیرد

  14. Khansari یکشنبه, ۲۹ دی, ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸

    ۱۱ سپتامبر ایرانی؟ مگر می شود؟

    ساعت ۶:۱۲ صبح است. هواپیما آرام آرام روی باند فرودگاه امام خمینی تهران می خزد و آماده پرواز می شود. خلبان از برج کنترل فرودگاه اجازه می خواهد و در آخر سفر ابدی خود را آغاز می کند. دقیقاً ۲ دقیقه بعد است که هواپیما آخرین سیگنال خود را ارسال می کند و سپس ارتباط آن با برج کنترل قطع می شود. ۳ دقیقه پر التهاب به سرعت سپری
    می گردد و پس از آن هواپیما از صفحه رادار محو می گردد؛ خبری به سرعت در همه خبر گذاری ها مخابره می گردد. خبری که شهادت سردار سلیمانی را عمداً تحت تاثیر قرار می دهد. هواپیمای بوئینگ خطوط هوائی اوکراین به شماره ۷۵۲ ساقط گردیده است.
    از سوئی دیگر فردی از آسمان فیلم برداری می کند، حتی شخص یا اشخاص دیگری نیز؛ حتماً برای ثبت قدرت خدا ! از شهاب سنگ ها. جل الخالق ! دقیقاً ۶:۱۵ صبح، دقیقاً درست همان نقطه آسمان که موشک شلیک
    می گردد، موشک را از پائین به بالا دنبال می کند و صحنه برخورد ثبت می گردد، بدون هیجانات خاص این گونه وقایع مانند آنکه یک واقعه ساده و پیش پا افتاده را ثبت می کند نه یک تراژدی بسیار غم انگیز را !!
    من افراد بسیاری را می شناسم که نذر کرده اند تا هر روز ساعت ۶:۱۲ تا ۶:۱۷ صبح (دقت کنید دقیقاً ۶:۱۲ تا ۶:۱۷ صبح) با دوربین موبایل خود از آسمان بالای سر خود فیلم بردارند شاید موشکی در آسمان در حال شلیک به هواپیمائی باشد !!
    این مساله قدری شک برانگیز نیست؟ فقط قدری؟!
    جمعه دهم ژانویه است؛ هنوز خون سرنشینان هواپیما خشک نشده است و هنوز هیچکس اتفاق پیش آمده را گردن نگرفته است. CNN و بسیاری از خبر گذاری ها می نویسند :

    از آنجائی که تکه وسط خبر جالب توجه است آنرا بازنویسی می کنم :
    • “Surface-to-air missiles: The Ukrainian plane that crashed Wednesday was shot down by Iran with two Russian-made surface to air missiles, according to a US official familiar with the intelligence. The US saw Iranian radar signals lock onto the jetliner before it was shot down. The morning after the incident, US analysts discovered the data but took another day to verify. The US believes Iran shot down the plane by accident.”

    “موشک های زمین به هوا : بر اساس ادعای یک منبع رسمی آمریکائی نزدیک به بخش امنیتی، هواپیمای اکراینی سقوط کرده در روز چهارشنبه، توسط دو موشک زمین به هوای ساخت روسیه ایرانی مورد هدف قرار گرفته است. آمریکا مشاهده کرده است که سیگنالهای رادار ایرانی بر روی جت خطوط هوائی قبل از آنکه سرنگون شود قفل شده بوده !! صبح روز پس از حادثه، محققان آمریکائی به کشف حقیقت نائل گردیده بودند اما یک روز دیگر را هم برای بررسی اطلاعات بدست آمده صرف نموده اند. آمریکائی ها اعتقاد دارند که ایران هواپیما را بر اثر یک حادثه ساقط کرده است.”
    چندین نکته جالب در این خبر که توسط بسیاری از خبرگزاری ها مخابره شده به چشم می خورد که آن را با هم بررسی می کنیم.
    اول : به ترجمه دقت کنید، آمریکا از صدها کیلومتر آنطرف تر متوجه شده است که رادار پدافند ایران بر روی هواپیما قفل شده است. یعنی چه؟! آمریکائی ها چه زمانی متوجه شده اند رادار بر روی هواپیما قفل شده؟ آیا از قبل این پرواز خاص را تحت نظر داشته اند؟ آیا هواپیما هنگام پرواز و در هنگام حرکت به سمت مسیر ابدی خود، تحت نظر آمریکا بوده است؟ یا اینکه آمریکا برای رضای خدا تمامی صدها پروازی که هر روزه در آسمان خاورمیانه صورت می گیرد (مثلا فرودگاه دبی با بیش از ۵۷ میلیون مسافر در سال) را تحت نظر دارد که کدامیک موشک بر رویش قفل می شود و کدام نمی شود؟ (ضرب المثل قدیمی می گوید گربه برای رضای خدا موش نمی گیرد اما خب حتما این شامل گربه های فرنگی نیست، ایرانی هایش مد نظر بوده).
    عجب ماجرائی است؛ آمریکا از ردیابی موشکهای ایرانی سیصد کیلومتر جلوتر عاجز می ماند و پایگاهش در هم کوبیده
    می شود اما قفل راداری پدافند ایران بر روی یک هواپیمای مسافربری را درک می کند آنهم قفل یک سامانه متحرک و بسیار کوچک و حتی در رسانه ها نام آنرا هم می آورند سامانه Tor M1 روسی یا همان Sam-15 خودمان، دقت کنید در این خبر هم می گوید روسی است ایرانی نیست؛ خدا رحم کند؛ یعنی از دور کشور سازنده سامانه را هم تشخیص
    می دهند !! همانند این است که بگوئیم چشم ما سوزن را در اعماق زمین می بیند اما از یافتن فیلی بر روی زمین عاجز است. یا چشم ما نا بیناست یا ما خودمان اصولا سوزن را در عمق زمین در جای معینی گذاشته ایم تا علم غیب خودمان را ثابت کنیم و ناگهان و دفعتاً آنرا بیابیم و به چشم دیگران بکوبیم. بالاخره معلوممان نشد دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس (ع) را.
    دوم : شما که خبر شدید پدافند ما هواپیمای مسافربری را با هدف متخاصم اشتباه گرفته، برای رضای خدا ما را هم سریعا در جریان می گذاشتید؛ آخر شما که طرفدار حقوق بشر هستید و نگرانید که بمب های تان غفلتاً بر سر بی گناهان یمن و سوریه و عراق نیفتد و فقط تروریست هائی مثل حاج قاسم سلیمانی را با دقت هدف قرار می دهید، گناه داشت ۱۷۶ نفر بی گناه کشته شوند، خب حتماً خبر کردن لازم نبوده چون انگار قرار بوده که اتفاقی برای هواپیما بیفتد، مثلا ناگهان ارتباطش با برج مراقبت قطع شود، دفعتاً نقص فنی پیدا کند و به طرزی باورنکردنی با حرکت اتفاقی به سمت و سوئی خاص برود تا یا هدفی را با حرکتی انتحاری با هزاران لیتر بنزین مورد اصابت قرار دهد یا بالاخره توسط پدافند قهرمان ایران بناچار مورد اصابت قرار بگیرد. البته می دانید که من طرفدار تئوری توطئه نیستم و می گویم شاید، چون در واقعه ۱۱ سپتامبر هم برخی شکاک و متوهم شک کردند که چندین نفر “پت و مت” صرفاً با خواندن دستورالعمل پرواز
    نمی توانسته اند طیاره رانی کنند و برخی Autopilot (خلبان خودکار) هواپیماها را به دلائل خاصی دستکاری چیزی کرده بودند. البته می دانید که هواپیمای بوئینگ هم که آمریکائی نیست و لابد ساخت ایران است ! و این امر یعنی دستکاری در هواپیمای ساخت ایران ! بعد از گذشت چندین سال و پیشرفت تکنولوژی و بازسازی سناریوئی آنچنانی برای آمریکائی ها کار بسیار سختی است. می بینید که من زود هر چه فرنگی ها بگویند باور می کنم شما هم اگر باور ندارید لابد دچار توهم توطئه هستید و بناچار باید به روانپزشک مراجعه ای داشته باشید.
    سوم : حتی خود امریکائی ها هم با آن تجهیزات به قول خودشان پیشرفته که قفل شدن موشک بر روی هواپیمای مسافربری را از صدها کیلومتر آنطرف تر تشخیص می دهند، روز اول متوجه حادثه شده اند اما روز دیگری را نیز برای بررسی اطلاعات صرف نموده اند یعنی چیزی حدود یک روز و نیم الی دو روز یا همان ۴۰ الی ۴۸ ساعت خودمان؛ پس باید به یک کشور جهان سوم مانند ایران که فاقد هرگونه اطلاعات ماهواره ای و غیره است و قفل شدن موشک بر روی هواپیمای مسافربری را از صدها کیلومتر آنطرف تر تشخیص نمی دهد، برای کشف حقیقت در ۷۲ ساعت آفرین گفت یعنی تنها یک روز بیشتر از یک ابر قدرت جهانی.
    حالا بیائید به عکسی که در روزنامه اینترنتی نیویورک تایمز به تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۲۰ منعکس گردیده نگاهی بیندازیم.

    در این تصویر نیز مسائل متعددی ما را به تامل وادار می کند.
    اولین مسئله قطع ارتباط پرواز با همه جهان دقیقاً ۲ دقیقه پس از پرواز است (شماره ۲ روی تصویر)؛ اما هواپیما حدودا تا قبل از سقوط ۵ دقیقه پرواز داشته است یعنی حدود ۳ دقیقه بدون هیچگونه ارتباط رادیوئی با هیچ کجا. خب در این ۳ دقیقه بحرانی کجا می رفته است؟ آنچه از روی فیلم منتشر شده مشخص است، هواپیما از بغل یا از پشت سر مورد اصابت قرار گرفته است و حداقل آن این است که از روبرو نبوده، با توجه به سرعت هواپیما و فاصله آن با تهران اگر جهت حرکت به سمت تهران بود و سقوط نمی کرد ۵ دقیقه دیگر بالای مرکز تهران بود (شماره ۷ روی تصویر)، نبود؟ اگر آنگونه که
    می گویند به سمت فرودگاه می رفته است حدود ۳ دقیقه دیگر به فرودگاه می رسیده است اما بدون ارتباط رادیوئی و بدون خبر، دقت کنید هواپیمائی ساخت آمریکا، در حال کم کردن ارتفاع، رو به سوی فرودگاه امام خمینی، بدون هرگونه امکان ارتباط با برج مراقبت و آنگونه که می گویند قبل از اصابت موشک پدافند هوائی معیوب، سوزان و آتش گرفته با محموله ای از هزاران لیتر بنزین سوپر درجه یک مخصوص حمل و نقل هوائی. چه اتفاقی قرار بوده بیفتد؟ هدف قرار گرفتن فرودگاهی غیر نظامی در قبال هدف قرار گرفتن فرودگاهی نظامی؟!!
    در خبرها آمده بود طرف ایرانی از امضای چک لیست پرواز بخاطر ایراد فنی هواپیما خودداری کرده بوده است و به اصرار طرف اوکراینی هواپیما پرواز کرده است؛ شاید باید در آن “ساعت خاص حتماً” هواپیما پرواز می کرده است؛ نمی دانم، دوباره شکاک شدم آخر سناریوی کثیفی است. هواپیما اوکراینی، مسافران ایرانی، نقص فنی موجود، فرودگاه نزدیک، باک پر از بنزین، خلبان خودکار امکانپذیر، پدافند در آن حوالی، موشک پدافند ساخت روسیه، آمریکا با خبر، سیگنال ها دریافت نشده، ارتباط رادیوئی قطع، حرکت به سمت فرودگاه یا شهر پر از جمعیت، پایگاه دشمن چند ساعت قبل مورد اصابت قرار گرفته، نیاز برای محو خون سردار پرافتخار ایرانی، روزنامه ها آماده باش، متن نطق سران کشورهای دیگر حاضر و خب نه دروغ حناق می آورد نه اشک تمساح ریختن کنتر می اندازد؛ ببخشید، من قدری دیرم شد آخر وقت روان پزشک گرفته ام، باید بروم این توهم توطئه ام را درمان کنم. شما هم بفکر خودتان باشید زیرا تا به حال احدی از عمو ترامپ دروغ نشنیده است، زهرخند می زنی؟ مگر شما شنیده اید؟!!

    پاسخ
    1. ناشناس شنبه, ۱۷ خرداد, ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

      خیلی با حال بود

    2. ناشناس چهارشنبه, ۲۱ خرداد, ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹

      سلام به نطر من اول به حساب این منافقین ونفودیهای داخلی برسید وبه اشد مجازات محاکمه شون کنید بعد جنایتکاران خارجی احسنت به نیوهای سپاه ماشماروحمایت براشادی روح سردار وتماتی شهداازصدر اسلام وامام ره وهمه درگدشتگان صلوات

  15. ناشناس دوشنبه, ۲۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

    بسیار بسیار عالی بود بهترین سایتی یه که دیدم ممنون???

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.