موج جدید اعتراضات در جنوب عراق

یکشنبه 29 دی 1398 - 00:10
https://iswnews.com/?p=26536

خبرها از عراق حاکی از آن است معترضینی که در این اواخر به دلیل تخریب، بستن راه‌ها و آشوب به جوکر معروف شده‌اند، فردا در استان‌های جنوبی این کشور برای اغتشاشات برنامه‌ریزی کرده‌اند.

به گفته جوکرها به دلیل اینکه مهلت اصلاحات به پایان رسیده است، فردا با بستن راه‌ها، اماکن دولتی و مدارس اعتراضات خود را از سر خواهند گرفت.

در حالیکه بیش از دو ماه از عدم حضور بخش عمده‌ای از دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها میگذرد، به دنبال این حرکت روزهای گذشته افرادی با تهدید و زور سعی در اختلال و بستن برخی دانشگاه‌ها داشتند.

لازم به ذکر است بعد از فراخوان مقتدی صدر برای تظاهرات میلیونی علیه حضور نیروهای آمریکایی در عراق و حمایت دیگر گروه‌های مقاومت از فراخوان صدر، جمعه آینده قرار است تظاهراتی بر علیه آمریکا در این کشور صورت گیرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. رضا تواضعی یکشنبه, ۲۹ دی, ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵

    این انفعالی عمل کردن مرجعیت در عراق و جبهه مقاومت در لبنان و عراق و سوریه کاردستمان می دهد . پیچیدگیهای منطقه ار با جزئیاتش درک می کنم اما عملا با این بساطی که راه انداخته اند زمینگیریمان کرده اند و اگر از زیر این فشار با یک سلسله تحرکات نظامی و اجتماعی بیرون نیاییم دیگر کار سخت تر از این هم می شود .

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.