به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ “صلاح العبیدی” سخنگوی رسمی رهبر جریان صدر، طی مصاحبه‌ای تلویزیونی از رد درخواست دیدار آمریکاییها توسط مقتدی صدر و شلیک تک‌تیراندازان کُرد به معترضین در اعتراضات اخیر عراق پرده برداشت.

وی در این مصاحبه‌ی تلویزیونی گفت:

 

_این تظاهرات برای اثبات قدرت حضور مردم در برابر دولت امریکاست.
_دعوت به برگزاری این تظاهرات به دلیل فشارهای ایران نبوده است و تظاهرات فردا خروج نظامیان خارجی و دور کردن افراد فاسد از قدرت خواستار خواهد شد.
_مقتدی صدر خواهان اتخاذ راهکارهای قانونی و فشار مردمی برای پشتیبانی از پارلمان به ویژه پس از تصمیم اخیر در لزوم خروج نیروهای خارجی است.
_معترضین علیه افراد فاسد اعتراض می کنند، آنها معتقدند که این افراد مورد حمایت ایران هستند اما برخی نیز بر این باور هستند که علت فساد بزرگتر، آمریکاست.

 

_برخی شواهد حاکی از اینست که یکی از نزدیکان عادل عبدالمهدی، در فرمان شلیک تک‌تیراندازها به معترضین دست دارد و آمریکاییها از وی حمایت می کنند.
_در روزهای ابتدایی تظاهراتها تک‌تیراندازهای کُرد به معترضین شلیک کردند.

 

_تعرض به سفارتخانه امریکا در بغداد اقدامی نادرست است، زیرا سفارتخانه‌ها در چارچوب اصول دیپلماتیک قرار دارند و باید از آن حفاظت کرد.

 

_ائتلاف سائرون هیچ نامزدی را برای نخست وزیری به برهم صالح تحمیل نکرده است و دیدار اخیر صدر و العامری دربردارنده هیچ گونه سخن سیاسی نبوده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.