ارتش سوریه روستاهای معرشورین و زعلانه در شمال شرق معره النعمان را آزاد کردند و در ادامه با گذر از بزرگراه حلب-دمشق، روستاهای الدانا و بابیلا نیز به کنترل ارتش سوریه در آمدند. همچنین از ساعتی پیش روستای صوامع نیز از اشغال مسلحین آزاد شد.

با توجه به مدل پیشروهای ارتش سوریه، به احتمال زیاد اینبار نیز نیروهای ارتش سوریه به دنبال محاصره شهر معره النعمان و سپس ورود به آن هستند. در ماه های اخیر چندین شهر و منطقه ی دیگر در استان ادلب با همین روش از اشغال مسلحین آزاد شد.

فلش های قرمز محورهای احتمالی پیشروی نیروهای ارتش سوریه و یا ایجاد محاصره های جدید را نشان میدهد.

با توجه به پشتیبانی توپخانه ای و هوایی دقیق و سنگین از عملیات ارتش سوریه، خطوط دفاعی مسلحین درهم شکسته و عملا روستاها و مناطق یکی پس از دیگری به کنترل ارتش سوریه در می آید.

در صورت تغییر در نقشه میدانی مجددا اطلاع رسانی خواهد شد.

نقشه آنلاین

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ص دوشنبه, ۷ بهمن, ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

    سرعت پیشروی ارتش کند هست. با این سرعت تا شش ماه آینده هم به ادلب نمی رسن.
    اینجوری که داره جنگ داخلی پیش میره باید سالها برای پایانش صبر کنیم.
    ماشالله طرفین درگیری هم که هیچ میلی برای مذاکره ندارن. مذاکرات سیاسی مثل جوک می مونه. شورشی ها میلی برای امتیازدهی ندارن. حکومت مرکزی هم تا بتونه داره وقت کشی می کنه تا تو عرضه میدانی هر چه بیشتر زمین بگیره.
    والا من نمی فهمم آخرش چی قراره بشه. شورشی ها که خودشون بهتر می دونن هیچ شانسی برای برنده شدن ندارن. ارتش سوریه هم حریف ترکیه یا امریکا نیست. در نتیجه هرگز نمی تونه همه خاکشو با زور پس بگیره.
    بیچاره مردم سوریه.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.