به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ شیخ “قیس خزعلی” دبیرکل جنبش عصائب الحق عراق در گفتگو با شبکه العهد به بحث درباره آخرین تحولات عراق پرداخت.

خزعلی در این برنامه گفت:
_اسنادی که سردار شهید سلیمانی برای من فرستاد، ثابت می‌کند یکی از رؤسای سه گانه عراق و رئیس یک دستگاه مهم امنیتی در عراق جذب سازمان سیا آمریکا شده‌اند.
این مقام ارشد عراقی که از سال ۲۰۱۲ میلادی جذب سازمان سیا شده است؛ سازمان و گروه رسانه‌‌ای فعال در اختیار دارد و مأموریت تک تیراندازان برای هدف گرفتن تظاهرات کنندگان را تسهیل کرده است.

 

_اولین پروژه آمریکایی-اسرائیلی در عراق که قصد اجرای آن را داشت پروژه ترور مقتدی صدر بود تا پس از آن ما (عصائب اهل الحق) را متهم به این کار کنند و کشتار داخلی به راه بیندازند. این اطلاعات به صدر و ایران رسید به همین دلیل وضعیت سر و سامان داده شد والحمدالله این طرح شکست خورد.

 

_منبع این اسناد خود حاج قاسم است، او منبعی قابل اعتماد است به همین دلیل من مطمئن هستم که این شخص، مسئول است، این شخص ثابت کرده که به عنوان یک عراقی وطن پرست کار نمی‌کند بلکه تنها براساس دستورالعمل آمریکاییها کار می‌کند.

 

_پروژه آمریکایی در عراق دو هدف اساسی دارد: ۱- کشتار اعضا و فرماندهان گروههای الحشد الشعبی
۲- کشتار هرچه بیشتر تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی

_حضور تظاهرات‌کنندگان مسالمت آمیز در میادین اعتراض برای اعمال فشار بر دولت جهت انجام وظایفش مهم است.

 

_حمایت از این دولت به چهار نکته اصلی بستگی دارد: ۱- تضمین اینکه موضع دولت وی درباره الحشدالشعبی، ابقای آن و عدم ادغام آن چیست زیرا پروژه آمریکایی همچنان پابرجاست و قصد ادغام و از بین بردن الحشد را دارد و این ممکن نیست زیرا ابقای الحشد خواستی مردمی و مورد تأیید مرجعیت است.
۲- موضع و عملکرد وی از نظر برقراری دوباره امنیت چیست و این نکته مهمی است زیرا اجرای انتخابات بستگی به وضعیت امنیتی دارد خصوصا اینکه تقلب در انتخابات در داخل مراکز رأی‌گیری با تهدید سلاح انجام می‌شود.
۳- توافقنامه با چین است. ما معتقدیم که اقدام دولت سابق در بستن توافق راهبردی با چین یک تصمیم استراتژیک صحیح است. آمریکا می‌خواهد این توافقنامه را به شکست بکشاند؛ چین یک کشور اقتصادی بزرگ است و هماهنگی با آن فرصت‌های بزرگی را برای عراق به وجود خواهد آورد، آمریکا و اتحادیه اروپا نمی‌توانند این نقش را انجام دهند.
۴- اجرای تصمیم پارلمان و ملت برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است. اگر دولت به این چهار نکته متعهد باشد ما از حامیان اصلی آن خواهیم بود و اگر آن را اجرایی نکند ما در گروه مخالفان هستیم.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس پنجشنبه, ۱۷ بهمن, ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵

    نظرتون در مورد آقای سلیم الجبوری رئیس مجلس عراق چیه؟ خواهشا بفرمایید.

    پاسخ
    1. محراب جمعه, ۱۸ بهمن, ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۲

      سلام الان الحلبوسی رئیس مجلس هستش

  2. ناشناس پنجشنبه, ۱۷ بهمن, ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱

    اینا میخوان مقتدی صدر رو شهید کنن بندازن گردن گروهای مقاومت چون جریان صدر اختلاف رویه ها و تفکر متفاوتی با حشدالشعبی و حزب الله عراق داره برا همین میخوان برادر کشی راه بیاندازن و عده ای ساده لو و احمقم بشن پیاده نظام این سناریو عربی غربی عبری. حتی ممکن برا طبیعی جلوه دادن سناریو برادر کشی بیان و چندتا خائن تو حشدالشعبی بزارن تا سناریو کثیفشون جلوه بکنه و باور پذیر بشه. برا عوام و عراقیا

    پاسخ
    1. الشهادت چهارشنبه, ۲۹ دی, ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

      دوران بزن در رو تمام شده، ماشالله حزب الله

  3. رضا تواضعی پنجشنبه, ۱۷ بهمن, ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸

    یعنی هنوز کسی شک داره برهم صالح نوکر سیا و آمریکاست ؟

    پاسخ
  4. م ا یکشنبه, ۱۰ فروردین, ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱

    درباره جریانات شیعی(نظامی و غیر نظامی) حقیقت چیست؟ چرا به این اندازه با هم اختلاف رویه و عملکرد دارند؟ ایا بعد از شهید سلیمانی و مهدی المهندس امید به بازگشت مقتدرانه و برق آسای حشد در عراق وجود دارد؟ چاره کار چیست؟ اوضاع عراق خوب نیست.

    پاسخ
    1. الشهادت چهارشنبه, ۲۹ دی, ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸

      اَشرُفُ المُوًتِ قَتْلُ الشَّهادَه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.