به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ ارتش ترکیه از هفته گذشته تاکنون بیش از ۱۴۵۰ ماشین آلات و تجهیزات نظامی وارد خاک سوریه کرده است.

براساس شواهد موجود ترکیه بیش از ۱۴۵۰ خودروی زرهی، تانک، نفربر و تجهیزات نظامی را از طریق مرز ادلب و حلب وارد خاک سوریه کرده است.
قابل ذکر است که تعداد نظامیان ترکیه ای که در حال حاضر در استان های ادلب و حلب مستقر شده اند حداقل به ۶ هزار نفر رسیده است.

همچنین بر اساس اطلاعات رسانه مسلحین، بر اثر حملات امروز ارتش سوریه به مواضع مسلحین در فرودگاه تفتنار ۶ نفر از نیروهای ترکیه و ۴ نفر از مسلحین کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شده اند. با این وجود مقامات ترکی از کشته شدن ۵ نیروی ترکیه خبر داده اند.

در حال وضعیت در استان ادلب بسیار پرتنش است و مذاکرات هیئت روسی و ترکی بدون نتیجه باقی مانده و گمانه زنی ها در خصوص حملات مشترک تروریست ها و ارتش ترکیه به مواضع ارتش سوریه در ادلب ادامه دارد.
تصاویری که مشاهده می کنید مربوط به زرهی ها و تجهیزات جدیدی است که ترکیه بهمراه نیروهای خود برای حمایت از تروریست ها وارد خاک سوریه کرده است.
پس از شکست های مداوم تروریست ها در استان ادلب، اکنون با رسیدن کمک های ترکیه، مسلحین رویای اشغال مجدد سراقب، معره النعمان و … را در سر می پرورانند!


تصاویری از زرهی های اهدایی ترکیه به مسلحین و رجزخوانی علیه ارتش سوریه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ali دوشنبه, ۲۱ بهمن, ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷

    یه جنگ تمام عیار نیاز به پشتیبانی هوایی داره. جدا از وجود پدافند هوایی روسیه نیروی هوایی ترکیه به علت پاکسازی های ادوغان در شرایط اسفباریه و خلبان کافی نداره. جنگ بدون پشتیبانی هوایی خودکشیه. فکر نمیکنم ادوغان چنین جهالتی رو بکنه

    پاسخ
    1. ناشناس دوشنبه, ۲۱ بهمن, ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴

      خلبان کافی نداره ؟ مگه همه هواپیماهاش رو میخواد با هم بپرونه که خلبان کافی برا اینکار نداشته باشه ؟

    2. ali پنجشنبه, ۲۴ بهمن, ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۷

      کسی نگفت قراره همه هواپیما ها با هم پرواز کنند. در حالت عادی باید به ازای هر یک و نیم هواپیما یه خلبان موجود باشه. این رقم در حال حاضر به کمتر نصف حالت استاندارد در ترکیه رسیده

    3. ناشناس سه شنبه, ۲۲ بهمن, ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳

      اردوغان گولنچیهارو اخراج کرد و لائیکهای سابقرو دوباره به خدمت گرفت ساده لوحیه اگر فکر کنیم موضع ارتش ترکیه درحال ضعفه اینو میتونیم تو عملیات شاخه زیتون یک سال و نیم پیش که به فتح عفرین منجر شد دید طی این عملیات ترکیه بزرگترین حمله هوایی بعداز جنگ جهانی دوم رو انجام داد ( این یعنی نیروی هوایی ترکیه در اوج قدرت خودشه )

    4. ali پنجشنبه, ۲۴ بهمن, ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۱

      با توجه به سلاح هایی که کردها در اختیار داشتند جنگ با اونها نیاز به کاربرد گسترده نیروی هوایی نداشت. جنگ با ارتش یک کشور دیگه کاملا متفاوته

  2. m.a دوشنبه, ۲۱ بهمن, ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹

    فقط به تجهیزاتشون نگاه کنید در اوایل جنگ دمپایی داشتن و الان شبیه ارتش آمریکا شدن…واقعا الان میشه گفت که از بیشتر نیروهای سوری حاضر در حلب و ادلب هم مجهزترن.

    پاسخ
  3. ناشناس چهارشنبه, ۲۳ بهمن, ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴

    ارتش دوم ناتو ضعیفه؟!! بعضی ها ارزوی دلشان را بجای واقعیات به زبان و قلم میارند!! اگر با روسیه به تفاهم برسند ، ترکیه در عرض یکروز تا دمشق پیش میره … ترکیه ۹۰ سال پیش در جنگ استانبول ، ارتشهای انگلیس و فرانسه و لبنان را که با نیروهای هند و چنن کشور دیگه تقویت شده بودند ، شکست داد و بیرونشان کرد…

    پاسخ
    1. ali پنجشنبه, ۲۴ بهمن, ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۴

      ۹۰ سال پیش میشه سال ۱۹۳۰ که جنگ جهانی اول تموم شده بود و جنگ جهانی دوم هم که البته ترکیه در اون بی طرف بود هنوز شروع نشده بود. من نمیدونم شما از چی حرف میزنی. در ضمن قدرت نظامی کنونی کشورها با وضعیت نود سال پیششون سنجیده نمیشه!!!

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.