در ادامه پیشرویهای ارتش سوریه در جنوب استان ادلب مساحتی نزدیک به ۱۰۵ کیلومتر مربع شامل ۱۵ منطقه جدید در جبل الزاویه از اشغال گروه های تروریستی آزاد شد.

با پیشرویهای صورت گرفته عملا جبل الزاویه به کنترل ارتش سوریه درآمد و پست نظارتی ترکیه در شئر مغار نیز به زودی به محاصره کامل ارتش سوریه در خواهد آمد. همچنین بخش اعظمی از سهل الغاب از نظر نظامی ساقط شده محسوب می شود.
در این محور ابتکار عمل همچنان در اختیار ارتش سوریه قرار دارد؛ ارتش سوریه می تواند پیشروی ها را در امتداد سهل الغاب به سمت شمال و به قصد قطع بزرگراه M4 در محور محمبل-جنه القرا ادامه دهد و یا مستقیما وارد عمق جبل اربعین شود و با حرکت همزمان از سمت محور نیرب، مسلحین را در جبل اربعین قیچی کند و یا با ترکیبی از هر دو…

در محور سراقب امروز تروریست های تحت حمایت ترکیه موفق شدند ارتش سوریه را از روستای آفس و مجازر عقب برانند. مسلحین روز گذشته نیز موفق به تصرف مجدد نیرب شده بودند.
بر اساس آخرین اطلاعات میدانی، نیروهای کمکی ارتش به منطقه اعزام شده اند و گفته می شود که عملیات بازپسگیری آفس آغاز شده است.
مسلحین در این محور در روزهای اخیر برای تصرف مجدد مناطق مذکور تلفات بالایی متحمل شده اند. وضعیت جغرافیایی منطقه و دشت های باز بین سراقب و سرمین عملا مسلحین را در برابر حملات هوایی روسیه و توپخانه ارتش سوریه بی دفاع گذاشته است.

در صورتی که ارتش سوریه بتواند حداقل شهرک سراقب را حفظ کند، به پیروزی بزرگی دست یافته است. چرا که پیشروی در جبل الزاویه و جبل اربعین و بدست گرفتن کنترل این مناطق سوق الجیشی تعیین کننده آینده ی نبردها در محور جسر الشغور و شهر ادلب خواهد بود و مسلحین با خالی کردن جبهات جنوبی ادلب و تمرکز بر سراقب قمار سنگینی را آغاز کرده اند که شکست در آن می تواند منجر به از دست رفتن منطقه مهم جسرالشغور شود.

مشاهده نقشه آنلاین

 

 

یادداشت بالا را می پسندید؟ هم اکنون از ما حمایت کنید!

 

[maxbutton id=”1″ ] [maxbutton id=”2″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”6″ ]

 

در مورد ما بیشتر بدانید: صفحه کمک های مردمی

 

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس پنجشنبه, ۸ اسفند, ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

    سلام مسیر حرکت بعدی را بزارن بستن مرز و از سمت جسرالشغور کوهای کوبانی را دور بزنن به مرز برسن و گذرگاههای ورود ترکیه را ببندن. مناطق دیده بانی ها را جمع کنن و سربازان ترک را بازداشت و نگه دارن تا ترکیه غلطی نکنه.

    پاسخ
    1. ناشناس جمعه, ۹ اسفند, ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۰

      منان افتخار میکنم گ ارتش سوریه پیشروی کرده و روی ترکی و اربابانش ینی اسراایل آمریکارا کم کردن

  2. محسن از اصفهان پنجشنبه, ۸ اسفند, ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

    خدا را شکر پیشروی های بسیار خوبی ارتش سوریه و مقاومت انجام داده اند
    با وجود فشار بسیار زیاد مسلحین از سمت سراقب بنظر نمیاد تونایی تصرف مناطق بزرگی را داشته باشند والبته همانطور که شما گفتین بیشتر شبیه دامی هست که برایشان پهن شده

    پاسخ
  3. ناشناس پنجشنبه, ۸ اسفند, ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

    بزرگراه حلب حماه توسط نیروهای مخالفین قطع شد

    پاسخ
  4. ناشناس پنجشنبه, ۸ اسفند, ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

    متاسفانه سراقب سقوط کرده- تائید می فرمائید؟

    پاسخ
  5. ناشناس پنجشنبه, ۸ اسفند, ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

    سلام ، لطفأ اخبار مربوط به نبردها در محور سراقب را با فواصل زمانی کوتاه تر پوشش بدهید ، به نظر می رسه که معارضین و ترکیه تمام تمرکز خود را بر اشغال مجدد این شهر معطوف کرده اند و از شمال و غرب دارند به آن وارد می شوند . ممنون.

    پاسخ
  6. صادق پنجشنبه, ۸ اسفند, ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

    سلام به ادمین کانال
    یک سوال کوچولو اینکه در مناطق تازه آزاد شده هنوزم پرچم ترکیه دیده میشه این یعنی که ترکها باوجود پیشروی نیروهای سوریه در منطقه حضور دارند؟

    پاسخ
    1. Mirza پنجشنبه, ۸ اسفند, ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵

      سلام بله

  7. Asghar پنجشنبه, ۸ اسفند, ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

    اگر خدای نکرده سراقب سقوط کنه ( که با این فشاری که میارند متاسفانه بعید نیست ) آیا بقیه مناطق آزاد شده دومینو وار سقوط می کنند؟ و زحمات هدر میرود؟

    پاسخ
  8. Hamid جمعه, ۹ اسفند, ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲

    امیدوارم هرچه زوتر سوریه به روزهای خوب برگردد و روسیاهی ترکیه و اردوغان جنایتکار که خودش را که جزو طرفداران مسلمین میداند شاهد باشیم.
    مرگ بر خیانتکاران، مرگ بر جنایتکارانی که به خاطر مشتی دلار ناموس خودشان را هم حاضرند بفروشند…. مرگ بر تو اردوغان.

    پاسخ
  9. امیر شنبه, ۸ آذر, ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸

    خدا قوت شیر مردان خدا

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.