مذاکره ایران و آمریکا درباره افغانستان

دوشنبه 5 خرداد 1399 - 11:13
https://iswnews.com/?p=32041

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ طی نشست ۶+۲ کشورهای همسایه افغانستان از جمله ایران و کشورهای روسیه و آمریکا با یکدیگر مذاکره کردند.

طی این نشست که تحت نظارت سازمان ملل و در تاریخ ۲۰ می ۲۰۲۰ میلادی (۳۱ اردیبهشت ۹۹) صورت گرفته است، شش کشور همسایه افغانستان از جمله ایران، چین، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان و همچنین آمریکا و روسیه با یکدیگر در مورد چگونگی تثبیت اوضاع و شرایط افغانستان به بحث و گفتگو پرداختند.
بنابر اظهارات “رزماری دیکارلو” (معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل) در جریان این نشست “زلمی خلیلزاد” (نماینده ویژه آمریکا در افغانستان) با آقای “محمد ابراهیم طاهریان فرد” (نماینده ویژه ایران در افغانستان) گفتگو کرده‌اند.

 

کاهش قدرت و نفوذ منطقه‌ای ایران یکی از اهداف آمریکا در مذاکره با این کشور است که دولت ترامپ در سالهای اخیر برای برقراری آن تلاش بسیاری انجام داد. اما ترور شهید حاج قاسم سلیمانی راه این موضوع را بطور کامل مسدود کرد و حالا اوضاع آشفته سیاسی افغانستان بهانه‌ای برای بازگشایی باب مذاکره با آمریکا شده است. نقش ایران در منطقه و روند صلح در افغانستان با شرکت در اینگونه نشستها تقویت می‌شود و مهم است، اما گفتگوی جداگانه با آمریکاییها چه تاثیر و معنایی دارد؟

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سید دوشنبه, ۵ خرداد, ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

    کشورهای همسایه افغانستان از جمله ایران، روسیه و آمریکا؟

    پاسخ
    1. ناشناس دوشنبه, ۵ خرداد, ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

      خخخ آمریکا با همه جاهمسایس

  2. ناشناس دوشنبه, ۵ خرداد, ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

    بزودی مذاکرات بیشتری صورت میگیره

    پاسخ
    1. ناشناس دوشنبه, ۵ خرداد, ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳

      نرمش پهلوانانه!

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.