پرسش:چرا پوشش و گزارش اخبار لیبی مهم است؟ به گونه ای که شما آن را بصورت لحظه ای گزارش میکنید…آیا ایران به طرفهای درگیر در لیبی کمک میکند؟ پاسخ:در اینکه چرا پوشش و گزارش اخبار لیبی مهم است دلایل و چرایی های مختلفی وجود دارد. به دو مورد زیر دقت بفرمایید: – بصورت کلی پوشش […]

پرسش:
چرا پوشش و گزارش اخبار لیبی مهم است؟ به گونه ای که شما آن را بصورت لحظه ای گزارش میکنید…
آیا ایران به طرفهای درگیر در لیبی کمک میکند؟

پاسخ:
در اینکه چرا پوشش و گزارش اخبار لیبی مهم است دلایل و چرایی های مختلفی وجود دارد. به دو مورد زیر دقت بفرمایید:

– بصورت کلی پوشش اخبار و تحولاتِ نه تنها کشور لیبی بلکه پوشش تحولات تمامی کشورهای منطقه و بصورت ویژه تحولات “نبردهای منطقه” بسیار مهم است.
هر شخص ایرانی که آینده، سرنوشت و سیاست ایران برای او مهم است و یا بصورت کلی تر هر شخص متعهد و مسلمانی اعم از ایرانی و غیر ایرانی که آینده محور مقاومت و اسلام برای او مهم است باید درک و شناخت درست و دقیقی از تحولات پیرامون خود داشته باشد.
بر اساس تمام شواهد و حقایق موجود ما در دوره آخرالزمان زندگی میکنیم و ابتلائات و نشانه های ظهور بیشتر از هر زمان دیگری احساس و لمس میشود، بنابراین همه باید به میزان بالایی از آگاهی محیطی دست پیدا کنند و دانستن ریز جزییات تحولات منطقه و قرار گرفتن در سیر تحولات، از مهم ترین موضوعات در برهه ی فعلی است و مشخصا این موضوع به برنامه ریزی بهتر و داشتن آمادگی بیشتر، کمک شایانی خواهد کرد.

– در کشور لیبی شاهد درگیری دو جریان‌ دولت وفاق (لیبرالاخوانی) به سرکردگی و حمایت قطرترکیه و ارتش ملی (ناسیونال سوسیالیست) به سرکردگی و حمایت امارات_عربستان هستیم و همچنین هریک از کشورهای اروپایی نیز از طرفهای مورد علاقه ی خود حمایت میکنند.
هر یک از کشورهای حامی نامبرده طبیعتا در منطقه غرب آسیا داری وزن سیاسی و تاثیرگذاری مخصوص به خود هستند و پیروزی یا شکست هرکدام از آنها تاثیرات مربوط به خود را در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا خواهد گذاشت و این موضوع به ناچار بصورت مستقیم و یا غیرمستقیم بر کشورهای منطقه از جمله ایران تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین دانستن سیر کلی تحولات برای مخاطبِ هدفمند، مهم و لازم است.

– – – – – – – – – – – – –

در پاسخ به این پرسش که آیا ایران به طرفهای درگیر در لیبی کمک میکند یا خیر باید عرض کنیم تاکنون هیچ نشانه، سند و مدرکی برای این موضوع از هیچکدام از طرفین درگیر در لیبی ارائه و گزارش نشده است و اصولا اخباری که بعضا در برخی رسانه های داخلی (ایرانی) در مورد حمایت و کمک ایران به دولت وفاق(مورد حمایت ترکیه) گفته و منتشر میشود، درست نیست و هیچ پایه و اساسی ندارد.
ایران و محور مقاومت هیچ میلی به دخالت در نبردهای لیبی ندارد و جنگ لیبی از این منظر یک نبرد پوچ است!


  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی یکشنبه, ۱۸ خرداد, ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷

    لیبی یه درس دیگه داشت واسه این دوستانی که میگفتن اقا ایران که تو سوریه کاری نکرد همش روسیه بود و جنگنده های روسی و ایران سیاهی لشگر بود!
    به اون دوستان باید گفت این همون ترکیه تازه با یک درصد کمی از مسلحین سوری که تازه عربستان و امارات در سوریه با ترکیه در یک جبهه بودن و الان روس ها بدون ایران در لیبی با ترکیه سرشاخ شدن و نتیجش رو داریم میبینیم!

    پاسخ
    1. ناشناس یکشنبه, ۱۸ خرداد, ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶

      دیدگاه جالب و منطقی بود.

    2. ناشناس یکشنبه, ۱۸ خرداد, ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹

      هروقت دیدی هواپیماها هلیکوپترها و نیروهای ویژه روسی بصورت مستقیم وارد عمل شدن و پدافندهوایی خودشونو نصب کردن اونجا اونوقت ازین حرفا بزن برادر

    3. ناشناس دوشنبه, ۱۹ خرداد, ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸

      روسیه مشغول سرگرم و غوطه ور کردن ترکیه در لیبی است که نبرد نهایی ادلب را بتواند در موقع مناسب با موفقیت پایان دهد بدون اینکه ترکیه بیش از حد به امریکا نزدیک شود سوریه میدان سرنوشت خاورمیانه را رقم میزند برای همین جنگ ان خونین و طولانی است پیروزی نهایی در سوریه باعث ورود ترکیه به باشگاه ایران و سوریه و روسیه در بازی خاورمیانه خواهد شد که البته از حالا باید آماده بود در صورت ان اتفاق دیگه ترکیه ان روز را با ترکیه امروز مقایسه نکرد و بعنوان کشور دوست باهاش در جبهه مقاومت رفتار کرد

  2. ناشناس یکشنبه, ۱۸ خرداد, ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲

    برای ما اتفاقات در امریکا و آرژانتین و تنگه مالاگا و قطب جنوب (جایی که ایران میتواند در راستای چابهار براساس قوانین بین المللی ادعای مالکیت سرزمینی داشته باشد) هم مهم است، چه برسد به لیبی که هم مسلمان است، نفت خیز است (ایران تا قبل از سرنگونی قذافی طرحهای نفتی در دست اجرا در آن داشت)، مکان راهبردی بسیار مهمی در شمال افریقا با ساحل وسیع مدیترانه دارد، سرزمین وسیعی دارد، و البته اکثریت جمعیت مسلمان آن مالکی مذهب هستند و به شیعیان نزدیکتر

    پاسخ
  3. ناشناس یکشنبه, ۱۸ خرداد, ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲

    قبل از خروج سفیانی، حرکت گروههای پیکارجو (شاید داعش) از شمال آفریقا خواهد بود که مصر و اردن و سوریه را تصرف می کنند

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.