تحولات کشمیر ۲۷ خرداد ۹۹

سه شنبه 27 خرداد 1399 - 23:13
https://iswnews.com/?p=32770

آخرین اخبار از درگیری نظامیان هند و مسلحین کشمیری

۱- بر اثر درگیری نظامیان هند و مسلحین کشمیری در منطقه مرزی پونچ، یک نظامی هندی کشته و ۲ نفر دیگر زخمی شدند.

 

۲- یک منبع خبری هندی مدعی شد، از ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی تا الان، ۱۲۴ نفر از اهالی کشمیر به گروههای مسلح درگیر با نظامیان هند پیوسته اند.
این آمار یعنی استقبال کشمیریها از درگیری مسلحانه با نظامیان هند کاهش یافته است.

 

۳- آغاز درگیری بین مسلحین کشمیری و نظامیان هندی در روستای ترکاونگام در حومه‌ی شمال شرقی شوپیان. طی این درگیری ۳ نفر از مسلحین حزب المجاهدین جان باخته اند.
بنا بر گزارش منابع خبری هند، طی درگیریهای یک ماه اخیر ۱۷ نفر از مسلحین کشمیری کشته شده اند.

 

۴- در پی ورود مسلحین به شهرک سوپور در شمال کشمیر، نظامیان هندی عملیات کشف و جستجو در این شهرک راه اندازی کرده و پست های نظارتی در جاده ها برقرار کردند.

 

۵- هند پاکستان را متهم به نقض آتش بس در منطقه تنگدار در شمال کشمیر کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس چهارشنبه, ۲۸ خرداد, ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸

    تا چند ماه آینده منطقه کاملا امن خواهد شد و کار توسعه شروع خواهد شد، توسعه پنج شهر در کشمیر و افزایش شهرنشینی تا ۷۵ درصد، کانال کشی و مدرن کردن کشاورزی، توسعه مناطق صنعتی و تخلیه و ادغام روستاهای کوچک
    با برنامه ریزی دولت هند از سال ۲۰۳۰ مردم جدید به منطقه خواهند آمد و از سال ۲۰۴۰ به یک منطقه کاملا امن و پایدار و از سال ۲۰۵۰ به یک منطقه صنعتی و پیشرفته تبدیل خواهد شد

    پاسخ
  2. محمد امین مرادی پنجشنبه, ۲۹ خرداد, ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

    واسه چی نسبت به شرق فعال نیستین.اون از تنش بین کره شمالی و جنوبی اینم از چین و هند و پاکستان تازه آمریکا کلی طالبان رو آزاد کرده که حتما تو دوره اسارت کلی از اعضای طالبان رو با پول خریده و کلی رو دچار بیماری روانی کرده تا خودش راحت بتونه بهونه پیدا کنه.روابط ایران و افغانستان رو هم نشونه گرفتن تا ایران وارد عمل نشه.باید رسانه ها این رو بولد کنن تا مردم ایران و افغانستان بدونن این بازی ها واسه ایجاد دوباره داعش احتمالا با شکل دیگری هستش.تنش بیشتر یعنی ایجاد درگیری بیشتر و یعنی مرگ بیشتر عزیزانمون که به سود اتحاد های غربی هستش.جالب اینه که این تنش ها بعد از صحبت برای ایجاد یه اتحاد شرقی هستش!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.