جزئیات جریان بازداشت اعضای کتائب حزب الله

جمعه 6 تیر 1399 - 18:53
https://iswnews.com/?p=33060

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ ۱۴ نفر از اعضای کتائب حزب الله عراق که شب گذشته توسط سازمان مبارزه با تروریسم بازداشت شده بودند به نیروهای امنیتی حشدالشعبی تحویل داده شدند.

بر این اساس “ابوعلی عسکری” مسئول امنیتی کتائب حزب الله عراق طی بیانیه‌ای در خصوص تحولات شب گذشته چنین نوشت:
«خواسته هیولایی به اسم الکاظمی، این بود که حواسها را از شریک بودن خود در جنایت قتل شهدا و دوستانشان پرت کند و مزدوری خود را مجددا به ارباب آمریکاییش ثابت کند. و در این حال بود که حشدالشعبی با غیرت، با حمله ای حیدری حسینی، پوتین های شرافت، عزت و بزرگی را بر صورت زشت او گذاشته و دوستان خود را از چنگ الکاظمی خائن بیرون آوردند. این هیولا و اطرافیانش بدانند که شمشیر مقاومت، شمشیر علی (ع) است و گردن مردان حسینی جز برای خدا فرمانبرداری نمی‌کند. ما انتظار عذاب الهی را می‌کشیم که از جانب خودش و یا توسط ما به شما وارد شود. بنابراین منتظر باشید که ما هم با شما در انتظاریم.»

اگر از نگاهی دیگر به اتفاقات شب گذشته بغداد بنگریم، قطعا آن را چیزی جز یک اشتباه یا تصمیم عجولانه ی نخست وزیر عراق نمیتوان قلمداد کرد. حرکتی در این سطح و قرار دادن دو نیروی مسلح و رسمی عراق در برابر یکدیگر حتما برنامه‌ریزی بزرگتر و بلند مدتی داشته است.
برنامه‌ ای که می‌توان آن را آغاز یک فتنه دانست که شب گذشته توسط مصطفی الکاظمی برای ارزیابی عکس‌العمل فرماندهان و سران نزدیک به حشدالشعبی انجام شد اما شاید مقداری زود بود!

هدف از برخورد دو سازمانی که چندین سال است دوشادوش یکدیگر در نبرد با تروریسم داعش قرار دارند در نهایت به جنگ داخلی عراق منجر خواهد شد و مشخصا هدف آن حذف یا تغییر تدریجی حشدالشعبی است که اکنون کوه و سد اصلی در برابر آمریکا در عراق و منطقه است.

به نظر می‌رسد مرحله بعدی و اصلی فتنه عراق، با سرگرم شدن ایران در جبهه ای دیگر رقم بخورد، چرا که برآورد آمریکاییها اینست که ایران با مشکلات داخلی و خارجی توان رسیدگی به مسائل عراق را نخواهد داشت و صد البته در این مرحله، هوشیاری و ذکاوت نیروهای عراقی راه گشای اصلی این ماجرا و برون رفت از این مشکل است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس جمعه, ۶ تیر, ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶

    در لبنان هم اوضاع را به حد انفجار رساندند و انتخاب میان حیات حداقلی مردم و حمایت از مقاومت را روی میز گذشاتند، در عراق هم مشخصا دارند حلقه ها را تنگ تر میکنند. در افغانتسان هم همچنین برای فضاسازی ضد اقتصاد و نهایتا همه فشارها جهت خفه کردن اقتصادی ایران و تسلیم یا فروپاشی مقاومت ولو منجر به جنگ داخلی در منطقه بشه.

    حالا انتخابهای ما هم باید هوشمندانه و البته تهاجمی باشه. دشمن اگر متوجه بشه اقداماتش نهایتا هزینه سنگینی خواهد داشت تنها از این قمار دست میکشه، قماری که هدف نهاییش فعلا برای این پنج ماه و انتخاب دوابره ترامپ هست یا اینکه قبل از خروج ترامپ تل آویو تا جاییکه میتونه به خواسته هاش برسه. ( در ویرانی منطقه و کشورها و از طرفی پرت شدن حواس ها از طرح الحاق)

    پاسخ
  2. علی جمعه, ۶ تیر, ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷

    من یاد زمان جنگ های ایران رم میندازه که ایران با تمام مشکلات که داشت چه داخلی چه خارجی هیچوقت مسئله اصلی فراموش نمیکرد اگه این ایران همون باشه که با قدرت چند صد سال جلوی ابر قدرتی مثل روم تونست بایسته پس امریکا هم چیزی نیست

    پاسخ
  3. Asghar جمعه, ۶ تیر, ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲

    اوضاع عراق بعد از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی از کنترل ایران دارد خارج می شود حتی اربعین امسال بدلیل نا امنی کربلا و نجف احتمالا ایرانیها نتوانند حضور داشته باشند، لعنت به آمریکای عفریته.

    پاسخ
  4. فاطمیون جمعه, ۶ تیر, ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱

    خون با خون پاک میشود.
    ما انتقام خون شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را از نیروهای تروریستی آمریکا را در هر جغرافیایی خواهیم گرفت.

    پاسخ
    1. ناشناس شنبه, ۷ تیر, ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹

      جراتشو داری برو جلو
      ما که از جانمان سیر نشدیم

      می دونم تو هم همینطور

  5. ناشناس شنبه, ۷ تیر, ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵

    باگستاخی رییس جمهور عراق رو تهدید به قتل میکنه!؟!! قبل و بعداز رسیدن کاظمی به قدرت…کدوم فتنه انگیزه؟!؟! اینها مزدوری بیش نیستند..درود به کاظمی

    پاسخ
    1. ناشناس شنبه, ۷ تیر, ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰

      داداش، کاظمی خودش مزدور آمریکاست و تا قدرت دستش هست، هم می خواد ایران رو از عراق حذف کنه و هم می خواد مزدوری خودش رو به ارباب آمریکاییش اثبات کنه و هم لو دادن اطلاعات پرواز قاسم سلیمانی رو به باد فراموشی بسپاره. مصطفی الکاظمی خائن به جهان اسلامه، شما می گی چرا همچین خائنی رو تهدید می کنند؟!

  6. ناشناس شنبه, ۷ تیر, ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

    چرا جنگ داخلی یعنی حشد الشعبی میخواد خودش رو با دولت قانونی عراق تو موقعیت جنگ قرار بده یعنی دستیابی به قدرت نظامی برای حفظ امنیت ملی فقط یه پوششه

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.