به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مرکز فرماندهی نیروهای تروریست آمریکا در آفریقا AFRICOM تصاویر جدیدی از حضور نیروها و تجهیزات روسی در کشور لیبی منتشر کرد.

در تصاویر ماهواره ای منتشر شده از فرودگاه الخادم در شمال شرق لیبی و سرت در شمال این کشور، هواپیمای ترابری IL-76s، سامانه های دفاع هوایی پانتسیر، خودروهای زرهی و مهندسی روسی به تصویر کشیده شده است.
آفریکام کشور روسیه را به نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و دخالت نظامی و مخرب در جنگ لیبی از طریق شرکت های نظامی روسی در لیبی متهم کرد.

شرکت های نظامی خصوصی روسی و آنچه که توسط رسانه های غربی با عنوان (جعلی) “نیروهای واگنر” معرفی میشوند، پیمانکارانی هستند که معمولا توسط ارتش روسیه بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم پشتیبانی میشوند.
ذکر این نکته قابل توجه است که بر اساس قوانین کشور روسیه، هیچ نهاد و یا افرادی اجازه ایجاد شرکتهای نظامی خصوصی در داخل خاک روسیه را ندارد؛ با این حال شرکت های خصوصی مرتبط با روسیه در کشورهای دیگر در منطقه غرب آسیا و آفریقا مانند سوریه و لیبی ثبت شده اند و مشغول به فعالیت هستند.

جدای از نقش سازنده، مخرب، مزدوری و … این نیروها، ادعای ارتش تروریستی آمریکا در خصوص شرکت های نظامی خصوصی روسیه در حالی مطرح میشود که خود این کشور ید طولایی در این زمینه و نقض انواع و اقسام تعهدنامه ها و قطعنامه های بین المللی دارد و سالهاست که ارتش تروریستی آمریکا در حال کشتار مردم بیگناه در غرب آسیا و استعمار و چپاول کشورها و منابع حیاتی منطقه است و بیان این اتهامات حداقل از سوی آمریکا بیشتر به یک شوخی زشت شباهت دارد!


  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.