با توجه به انتشار متن نامه‌ی جنجالی آقای “احمدی نژاد” رئیس‌جمهور سابق جمهوری اسلامی ایران به “محمد بن سلمان” ولیعهد عربستان سعودی در خصوص جنگ یمن، موضوعاتی مطرح شده که نیاز به روشنگری و شفافیت وجود دارد.

بنابراین موارد ذیل فارغ از مسائل سیاسی و در راستای آزادی بیان و دفاع از حقوق مردم مظلوم یمن ارائه می‌شود:

 

۱- جنگ یمن و یا بهتر است بگوییم تهاجم ائتلاف سعودی به یمن، نبردی است که با محوریت عربستان سعودی و امارات به یمنیها تحمیل شده و انصارالله به هیچ وجه آغازگر تجاوز و خونریزی نبوده و در دفاع از خاک و مردم یمن قد علم کرده است. این جنگ به روشنی نبرد حق و باطل، نبرد ظالم و مظلوم است و به هیچ وجه کمکها و حمایت ایران و حزب الله لبنان از انصارالله نبایستی رقابت منطقه ای و قدرت طلبی عنوان شود.

 

۲- انصارالله بارها پیشنهاد آتش‌بس و انجام مذاکرات جهت برقراری صلح و تشکیل دولت مستقل در یمن را در چندین نوبت از طریق مذاکرات ژنو (در ژوئن سال ۲۰۱۵ میلادی) تا مذاکرات اخیر در مسقط ارائه کرده است، اما طرف مقابل به دلیل وابستگی به آمریکا، تمایل و همکاری خاصی در این جهت نداشته است. بنابراین صلح طلبی و ناخشنود بودن ولیعهد سعودی از کشتار مردم و تداوم جنگ یمن، ادعایی دروغین از سوی رئیس جمهور سابق ایران است.

 

۳- در حال حاضر هیات مذاکره کننده دو طرف بطور مستقیم و غیرمستقیم (با واسطه گری سازمان ملل، کشورهای اروپایی، ایران و عمان) با یکدیگر در ارتباط هستند و لزومی بر تشکیل هیات میانجیگر وجود ندارد.

 

۴- بازنده خواندن دو طرف جنگ دیدگاهی قدیمی است که در دوره دفاع مقدس، جنگ سوریه و عراق نیز شنیده شده و حالا در این نامه توسط رئیس‌جمهور سابق در خصوص یمن نیز مطرح شده است.
پاسخ این شبهه روشن است: دولت هایی که در سالهای ابتدایی انقلاب اسلامی علیه ایران جنگ به راه انداختند از رژیم صدام تا حسنی مبارک و علی عبدالله صالح و… کدامیک پابرجا ماندند؟ دولتها و گروههای تروریستی که علیه مقاومت، ارتش سوریه و عراق می‌جنگیدند عاقبت به کجا رسیدند؟
پیروز جنگهای این چنینی کسی است که قوام دولت خود را حفظ می‌کند و همانطور که ایران پس از دفاع مقدس، حزب الله پس از نبرد با رژیم صهیونیستی، عراق و سوریه پس از جنگ با داعش و گروههای تروریستی دیگر پیروز شده اند، انصارالله هم بر ائتلاف سعودی پیروز خواهد شد ان شاء الله. بخاطر داشته باشید که رزمندگان انصارالله در راه خدا و اسلام می‌جنگند و اگر کشته شدند بلا شک شهید هستند، اما نیروهای ائتلاف سعودی برای بدست آوردن پول و مقام می‌جنگند و اگر جان خود را از دست دهند، در پیشگاه خدا جایگاه بدی در انتظار آنهاست.

۵- توصیه‌ی رسانه های آزاد و حق طلب (که رسانه مردم مظلوم یمن نیز هستند)، به جنابعالی و سایر سیاستمداران دغدغه مند این است که ضمن دستیابی به اطلاعات دقیق و تحلیل صحیح از تحولات منطقه، مراقبت لازم را جهت بستن موجبات سوءاستفاده دشمن از شبهات کهنه و ادعاهای دروغین توسعه طلبی مقاومت اسلامی و امثالهم را رعایت فرمایید. کمااینکه در گذشته همکاران شما در وزارت خارجه و مجلس در قبال کشورهای منطقه‌ی شاخ آفریقا و یمن تصمیمات نادرستی را اتخاذ کردند که منجر به بی توجهی به تحولات این کشور و همچنین تضعیف مردم دوست و برادرمان یعنی یمنیها در تشکیل دولت شده است. همچنین محاصره فعلی یمن ریشه در همین مسائل دارد که شرح آن در مطالب آتی به سمع و نظر مخاطبین خواهد رسید.

 

متن کامل نامه اخیر محمود احمدی نژاد خطاب به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی:

«بسم الله الرحمن الرحیم
عالیجناب  آقای محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ولیعهد محترم عربستان سعودی

سلام علیکم مستحضرید که جنگ خانمانسوز در یمن که بر اثر برخی رقابت ها و دخالت های منطقه‌ای و فرا منطقه ای آغاز شده و بیش از ۵ سال ادامه یافته است تا کنون ده‌ها هزار نفر کشته و زخمی و خرابی‌های بی شمار بر جا گذاشته و علاوه بر تحمیل فقر بر ملت مظلوم یمن فرصت های تعالی و پیشرفت را از آنان سلب کرده است و برای دیگر کشورهای منطقه به خصوص کشورهای درگیر، علاوه بر ایراد خسارت‌های جانی و مادی، از حیث مسائل معنوی و انسانی، به ویژه نقض فاحش حقوق بشر، سوابق سوء فراموش نشدنی را به ثبت رسانده است.

این جنگ همچنین موجب تشدید رقابت ها و دشمنی ها و دور شدن دولت ها و ملت های منطقه از همکاری سازنده، آسیب دیدن امنیت عمومی و نابودی آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی در یمن گردیده است.

بر هیچکس پوشیده نیست که این جنگ تا هر زمان طول بکشد جز خرابی و مرگ انسانهای بی‌گناه نفعی برای هیچ یک از طرف‌ها نداشته و اصولاً طرف پیروز نخواهد داشت و همه بازنده و در پیشگاه ملت ها محکوم خواهند بود.

اگر چه قدرت‌های فرامنطقه‌ای این جنگ را در جهت منافع خود ارزیابی می‌کنند، لکن چون نیک بنگرند خواهند دانست که این فاجعه انسانی را به هیچ روی نمی‌توان متضمن منافع هیچ طرفی به شمار آورد.

منافع حقیقی هر فرد و ملتی در حفظ کرامت انسانی و تقویت صلح، عدالت، آزادی، محبت، آبادانی و همکاری دوستانه و سازنده نهفته است و هر نوع تلاش برای سلطه و برتری بر دیگران اولاً به نابودی حقیقت انسانی بانیان آن منجر خواهد شد و ثانیاً جز خسارت برای ملت ها دستاوردی نخواهد داشت.

از طرفی می‌دانم که جنابعالی از وضعیت فعلی ناخشنود و از اینکه روزانه جمعی از مردم بی گناه کشته و زخمی می‌شوند، زیرساخت ها آسیب می‌ببینند و منابع ملت های منطقه به جای سازندگی و ارتقای رفاه، امنیت و پیشرفت، صرف تخریب می‌شود ناراحتید و از این رو از برقراری صلحی عادلانه استقبال می‌نمایید.

از طرف دیگر اطمینان دارم که با همراهی و همکاری سازنده جنابعالی، اقدامات موثر و تعیین کننده‌ای در جهت پیشگیری از ادامه وضع اسفبار کنونی و پایان دادن به جنگ و خصومت قابل انجام است.

علاوه بر آن تردیدی ندارم که اگر هزینه های سنگین جنگ جاری در قالب برنامه اقدام مشترک منطقه‌ای صرف همکاری برای عمران و آبادانی شود، سایه ترس، وحشت، فقر و مرگ از سر مردم برداشته شده و در پرتو صلح و برادری، حلاوت یک زندگی شرافتمندانه، عادلانه و آزادانه در کام همگان خواهد نشست.

مسئولیت انسانی ایجاب می نماید که همگان، در حد توان، در جهت توقف این جنگ و برقراری صلح، دوستی و همکاری تلاش نمایند.

اینجانب به عنوان عضوی از جامعه انسانی که روزانه از شنیدن اخبار و ناملایمات در گوشه و کنار جهان و به ویژه جنگ در یمن بسیار متاسف می‌شود، آمادگی دارم تا در صورت موافقت جنابعالی و عالیجناب سید عبدالمالک بدرالدین رهبر جنبش انصار الله یمن با تشکیل هیئتی از شخصیت های آزادی خواه، عدالت طلب و موجه جهانی و از طریق گفتگو با طرفین درگیر به حل مناقشه و برقراری صلح و دوستی یاری نمایم.

بر این باورم که آن برادر محترم در پاسخ به انتظار روشن مردم منطقه و جامعه بشری، با نیک اندیشی و تامل در آثار این درگیری خانمانسوز، به گونه ای عمل خواهید کرد که به نیکی از آن یاد شود و موجبات رضایت الهی و خشنودی پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و علی آله و علی صحبه را فراهم سازد.

برادرتان محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق ایران»

تحولات جهان اسلام
تحولات جهان اسلام
"تحولات جهان اسلام" اولین و تنها رسانه تخصصی پوشش اخبار و تحولات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا با ارائه دقیق ترین و بروزترین نقشه های میدانی. رویکرد "مجموعه تحولات"، رصد دقیق درگیریهای منطقه و بصورت ویژه جهان اسلام و ارائه بروزترین نقشه های میدانی و تحلیل ها از مسائل جاری و فرا روی منطقه است.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. hojat دوشنبه, ۶ مرداد, ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸

    دشمن کارش کشتن هست و تا بتونه از کشتن دریغ نمیکنه اما **** مثل ایشون این مسله رو درک نمیکنن.کسی که از موشک نترسه از نامه خنده دار تو میترسه یا هدایت میشه.احتنالا نامه رو بخونه و بخنده و بگه تو روحت ***……

    پاسخ
    1. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۱

      بن سلمان می خواهد عربستان سکولار را بسازد، این جنگ هم لازمه آن هست

    2. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۱

      مذاکره برای نجات مردم غیور یمن مردانگی است. شما انتظار داری احمدی نژاد مثل تو توی نامش فحش بده و منتظر انجام مذاکره .

    3. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲

      نجات ؟ نجات از مسیر ذلت بدست نمی آید ، سعودیها اهل مذاکره برابر و عزتمندانه نیستند ، وانگهی سعودی چه حقی برای دخالت در یمن دارد ؟ متجاوز و زورگو چیزی غیر از زور ادراک می کند ؟

    4. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲

      خدا پدر بیامرز با پای برهنه وکالتش فقط باید زن و بچه مفلوک یمنی رو قربانی افکار امثال نگارنده کرد خدا پدر و مادر احمدی نژاد رو رحمت کنه که در عین نداشتن مسئولیت دولتی داره از آبرو اعتبار بین المللی خودش هزینه میکنه .خدا توفیق بده …

    5. ناشناس چهارشنبه, ۸ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۷

      پیامبر حتی با قاتلان همسر و عمو و عزیزانش هم در یک دست شمشیر و در دست دیگه قلم مذاکره در دست داشت بهترین نمونه ان صلح حدیبیه و مکه است و همچنین نامه نگاریهایش به سران قدرتهای جهان انروز است

    6. ناشناس چهارشنبه, ۸ مرداد, ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲

      احمدی نژاد کار درستی کرد
      تا بعد نگن ایران جنگ طلبه
      یعنیدما سوریه رو کمک میکنیم مداخله است؟
      نه قند داریم نه چایی احمدی نژاد کجایی

    7. ناشناس چهارشنبه, ۸ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰

      کلا کشور عربستان از زمان تاسیس تا بحال همون شیوه ای که الان داعش دارد را از گذشته های عربستان به یادگار مانده همین حالا اعدامهای آنها با شمشیر نگردن زدن این کشور از اساس باید زیر رو بشه کشوری که دین مبین اسلام که کاملترین دین هست را به عنوان وحشت پاکترین دین در دنیا تبدیل کرده اینها آدم بشو نیستن باید کلا از صفحه روزگار آل سعود و گروه محمد بن عبدالوهاب نابود بشن

  2. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

    راست گفته دو سر باخته برای کشور های منطقه چه ایران چه یمن چه عربستان غرب نشسته کنار گود و ویرانی هر طرفه درگیری نگاه میکنه لذت می بره شما خیال کردید آمریکا عاشقه عربستان

    پاسخ
    1. علی اس اس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲

      انگار ما رو گفتی عاشق جنگیم برادر مشکل نفهم بودن این عربسان کشور های حوزه خلیج فارس هست
      بعدش میگی ما هم وایسیم تا یکی از مهم ترین متحد های کشور مون حذف کنن ما هم براشون سوت دست بزنیم نه وجدانن چیکار کنیم

    2. احدی الحسنیین سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

      کسانی که در راه حق نبرد می کنند بکشند یا کشته شوند پیروزند

    3. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹

      سه سال هست میخواد با رهبر ملاقات کنه ولی بخاطر گندکاری هاش رهبر قبول نکرده حالا داره با این عالیجناب گفتن رهبر رو آزار میده میخواد ادای ******** رو دربیاره *****

    4. Lone wolf سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰

      احمدی نژاد میدونه چیکار میکنه اون میخواد دشمنان منطقه ای خنثی کنه و مستقیما تعداد دشمنان بالقوه رو کاهش بده …و همون کاری که شاه عباس با ازبک ها کرد صلح بود …و تمرکز در جنگ با عثمانی

    5. حاج مهدی پنجشنبه, ۳ مهر, ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

      زرشک!!!!

  3. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳

    احمدی نژاد زده تو جاده خاکی…

    پاسخ
    1. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳

      ناشیانه ترین نامه رو نوشته وانگارظالم ومظلوم روتشخیص نداده ونقش خاکشیروبیتفاوتی رود موضع حمایت ازمظلوم نشان داده و واقعا لیاقت برادری بن سلمان حلقه بگوش آمریکا رو داره.در چنین م وضعی اگرمینجی گر شود دل ملت یمن را خون خواهدکرد.دیپلماسی جنک که هیچی دیپلماسی معمولی و منطقه روهم نمیشناسد.فقط خواسته بگه منم هستم

    2. ناشناس چهارشنبه, ۸ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷

      احمدی نژاد کارش درسته

    3. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

      درود بر احمدی نژاد که خدای کار می‌کنه تازمانی که رییس جمهور بود مردم صلح ورقا واسایش داشتن مردم تو فقر نبودن درود به شرفت احمدی نژاد که میانجیگری می‌کنی جنگ تمام بشه خدا پدرو مادرت بیامرزد که عموی فرزندی رو تقدیم انقلاب کرد قربونت احمدی

    4. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸

      احمدی نژاد واقعی همانی بود که آخراش دیدیمش ، یعنی وقتی یکی یکی حزب اللهی ها رو کنار زد و ماند باند مشایی که البته تورم و دلار و … تازه … اون خدمات مال اول کار تا زمانی که مجموعه مومن و متدین کنارش بودند و از جان و دل کار می کردند بود .

    5. ناشناس چهارشنبه, ۸ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵

      برادر عزیز کدام حزبالهی که احمدی نژاد بر کنار کرده وخورم موقع احمدی نژاد در برابر تورم امروز بدون شرح باز هم خزب بازی میکنید با همه این بدبختی طرف سکولار امروز را میگیرید این موضوع نامه وآدم کشی هست نه سیاسی بازی شما

    6. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰

      فکر میکنم تو روی احمدی نژاد به منافع ملی آسیب می زند همه ما باید یک صدا در مقابل دشمنان بایستیم و به هیچ جلادی برادر و عالیجناب نگوییم .

    7. ناشناس یکشنبه, ۱۲ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۲

      کاملا مشخصه احمدی نژاد برنامه ای برای انتخابات آینده ریاست جمهوری توی سرشه.البته خودش شرکت نمیکنه ولی قطعا یک نفر از طرفش توی انتخابات شرکت خواهد کرد.به نظرم ارسال این نامه یه هدف سیاسی داشته.مشخصه احمدی نژاد نیاز شدید به لابی و حمایت خارج از کشور داره و اگه به نوع نگارش متن توجه کنید به شکل مخفی و زیرکانه داره پالس همکاری آینده به عربستان میفرسته.از نظر من احمدی نژاد یک خائنه.

  4. حمید سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷

    اینکه بدون فحاشی و گیر دادن به «عالیجناب» ،نقد منطقی کردین ، خوب بود

    پاسخ
  5. میلاد سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵

    دکتر شده مثل مرحوم هاشمی همه اش درحال نامه نگاری با آل سعود 🙂

    پاسخ
  6. عبود سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۳

    کاش یه مسئول مثل احمدی داشتیم میرفت ریشه ای مسئله رو حل میکرد
    ولی چه میشه کرد مسئول های ما تو کار فتح امریکان رفتن D:
    کلاسشون به عربستان نمیخوره

    پاسخ
    1. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰

      ریشه ای ؟ کل ار طبیب بود سر خود دوا نمودی

  7. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۸

    جنگ یمن دو راه حل دارد ه یکی را جناب احمدی نژاد توضیح دادند.
    اما راه حل دوم : مسئولین عزیز در جنگ ۸ ساله اگه یادتون باشه وقتی صدام باموشک شهرهای مارامیزد مردم چون سیل خروشان به خیابانهاآمدند وشعاردادند : موشک جواب موشک الانم یمن چنین وضعیتی را داره .باید یمنی ها قلب عربستان را نشانه بگیرند وباموشک بزنند. ودراین میان هم موشک های سرگردان ماهم به کمک یمنی ها برند. ولله بالله عربستان کشوری بادیه نشین بود وفرهنگ و انسانیت. سرش نمیشه . اگه من بجای مسئولین یمن وایران بودم با شهاب ۳ ریاض راباخاک یکسان میکردم .که حتما این سگهای کفتار تا به سر میز مذاکره بیان. کوقتی ماامریکارامیزنیم .وامریکا ازترس ما ۵ نفتکش مابراحتی روانه ونزوئلا شدند عربستان چه غلطی میتونه بکنه.

    پاسخ
  8. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۱

    شماکلید موشکهای ( کرم ابریشم. شهاب ۱.۲.۳ ) رابه من بدید تا ۵ روز عربستان آتش بس میکنه. بخدا باخاک یکسان میکنم. اینها همان تفاله های معاویه. عمروعاص.ابوسفیان. یزید هستند. و نباید رحم کرد. این سگهای کفتار بابوی خون انسان آشناهستند تف برشما و مملکت شما. شماها نوکر امریکاهستین.

    پاسخ
    1. من چهارشنبه, ۸ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۷

      درود به شرفت هر کشوری باید جایگاه خودشو بدونه،خیلی زود باید تقاصشو بدجور پس بدن

  9. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۰

    اتفاقا آقای احمدی‌نژاد دیدگاه درستی دارن.
    الان تنها یک اولویت وجود داره؛ اونهم اتمام این جنگ هست.
    و فرسایش باعث تضعیف یمن خواهد بود که آمریکا و صهاینه همین رو میخوان.
    یمن قویترین بازوی مقاوت بعد از ایران است، حتی مقاوم‌تر از حزب‌الله.
    دشمن با علم به این موضوع، تلاش دارد یمن را در حالت دفاع نگه دارد.
    آقای احمدی‌نژاد با تیزهوشی تلاش دارد وانمود سازد که بی‌طرف است و از سر خیرخواهی میخواهد طرفین این جنگ را خاتمه دهند درحالی که خاتمه این جنگ به این صورت تنها خفت و خاری نصیب سعودی ها خواهد کرد.

    پاسخ
  10. m.a سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

    خطاب به آقای احمدی نژاد و خودمان
    هر جا دو راهی است هر آیینه , کربلاست
    خود را ببین دوباره , که آیینه کربلاست
    ایشون با اظهارات چند وقت اخیرشون من یکی رو که بشدت نا امید کردند…اگر گروه فعلی چنین حرف هایی رو می زدند می گفتم جریان غربگراست و چیزی جز این نمیشه ازش انتظار داشت اما ایشون که مثلا پرچم دار عدالت خواهی بود و بسیار خاکی و ساده رفتار می کردن چرا باید بزنن توی همچین راهی؟کنشگری های ایشون بنظر بنده شاید از سر این باشه که قصد داره طرفداران جریان غربگرا و یا بیشتر طرفداران رئیس جمهور مستقرو جذب کنه اما عملا باعث ریزش آرا خودش در طرف مقابل میشه!!
    با دو سه اظهارنظر اخیرشون بشدت اعتقاد پیدا کردم که اگر خدای نکرده ایشون انتخاب بعدی ملت باشن راه همین دولت رو خواهند رفت و <<>> حرف هایی از جنس طرفداران دولت فعلی میزنن که من فکر میکنم همونا شیفت داده شدن اینور.

    پاسخ
  11. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

    چه عالیجناب عالیجنابی برای قاتل متجاوز و آلت دست آمریکا راه انداخته !!!

    پاسخ
  12. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

    چقدر خوش خیال !

    پاسخ
  13. جلال شهبازی سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

    آخه گاوشیرده قابل ** *** که خودش نوکر آمریکاست وبرای خشنودی ارباب تروریست خود به مردم خودش هم رحم نمیکنه وسربچه ٧ساله را میبره خبرنگار خودش سلاخی میکنه ارزش نامه نوشتن وعالی جناب گفتن داره آقای اجمدی نژادیادتون هست برای بوش پسر هم یه چنین نامه فدایت شوم نوشتی چرا خودت ضایع میکنی انثاراله مثله شیرداره پیش میره ده تا دولت مرتجع عرب حتی کدخدا وصهیونیسم هم هیچ غلطی نتونسته بکه اونوقت جنابعالی تمام رنج وسختی مشقت مردم وجانفشانی رزمندگان یمن را که با وقاحت گاوش شیرده وامال آرایش این مصیبت را برسرشان آورده بی اثرمیکنی واقعا متاسفم برایتون

    پاسخ
  14. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

    .بلخره باید کاری کرد.ایران که علنی کاری نمیکنه .

    پاسخ
    1. ناشناس چهارشنبه, ۸ مرداد, ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

      ما تاوقتی افرادی با درک بالایی اینچنین داریم به ظهور وحضور اشخاصی معلوم الحال مثل این آقا نمیتوان ایراد گرفت .۰

  15. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵

    اگراحمدی نژادبااهلسنت می بود چنین اصطلاحانی بکار نمی برد اونادشمن علی وآل علب هستندتاروز قیامت

    پاسخ
    1. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸

      اصلا تعبیر «صحبه» بدون «منتحبین» و مانند آن حتی پاره از سنی ها هم بکار نمی برند . قطعا و بالاتفاق همه می دانند که جمعی از صحابه منافقانی بودند که قرآن به شدت آنها را مذمت و لعن می کند ، چطور می شود صلوات و سلام را به گونه عمومی شامل اینها هم کرد ؟!

  16. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵

    من یه جانباز مملکت که واقعا دلسوز این نظام و مملکت هستم جمله ای را خدمت آقای احمدی نژاد عرض میکنم

    اولا آقای احمدی نژاد چکاره مملکت است که فضولی میکنه یه زمانی رئیس جمهور بود که با گذشت ۸ سال از عمر دولت او مملکت مارا ۱۰۰ سال به عقب راند بهش بگین برو بشین سر جات و ** ** ** ***

    پاسخ
    1. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹

      احمدی نژاد مصلح واقعی ودر همه حال واقف وعامل به تکلیف الهیش. خدا حفظ کنه این نور الهی راوموفق بداره.

  17. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲

    درود وصددرود برمردان عدالت پیشه وبزرگمردان ایران زمین اقای احمدی نژاد

    پاسخ
    1. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷

      اقا احمدی نژاد یه عالیجناب گفت دنیا زیر رو شد اینهمه گند تو مملکت میزنن کسی نیست بگه خرتون ب چند منه بس کنید دیگه احمدی نژاد محبوب دلهای نیازمندان

    2. بهزاد چهارشنبه, ۸ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲

      آقا احمدی نژاد با کارایی که میکنه میخواد ادای منجی رو دربیاره وبگه که تنها کسی که الان میتونه مشکل رو حل کنه منم
      خوب بلده با رسانه ها بازی کنه همین
      وگرنه تو دولت دومش یک هفته قهر کرد وسرکار نیمد حالا شده منجی ایران وخاورمیانه؟؟؟؟؟

  18. ناشناس سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴

    هدف شما از اینکه بارها نامه احمدی نژاد رو بازتاب میدید چیه میخوای خرابش کنی نه با این کارها احمدی نژاد تخریب نمیشه به خاطر یک کلمه عالیجناب اسمان رو به زمین نرسونید هدف احمدی نژاد فقط صلح در منطقه بوده

    پاسخ
    1. محراب سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳

      سلام اسامی و شخصیت در این مطلب مورد اشاره نیست، موضوع مهم هست و با شبهات ایجاد توسط نگارنده پاسخ داده شده است و تخریبی صورت نگرفته است. به تنها چیزی که در این مطلب اشاره نکردیم همان کلمه “عالیجناب” است. لطفا ابتدا مطلب را بخوانید و سپس متهم کنید

  19. BlueB سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳

    شاید خیلی ها از نحوه نگارش نامه احمدی نژاد ناراحت باشند، اما نامه آقای احمدی نژاد کاملاً لازم و ضروری بود. رژیم آمریکا و رژیم صهیونیست دوست دارند این تهاجم غیرقانونی و جناین تا حد ممکن ادامه یابد.
    بله، آل سعود یک رژیم تنفرآمیز، عقب مانده، نژادپرست و فاسد است که با حمایت انگلستان به قدرت رسیده. اما آل سعود جز یک برده و گاو شیرده برای غرب و یک پایگاه برای استقرار نظامی در خلیج فارس احمت دیگری ندارد.
    بله، مردمان شجاع یمن می توانند بجنگند، اما این حمله غیرقانونی تا چند سال دیگر باید ادامه یابد؟ و غیرنظامیان بی گناه در یمن تا چند سال دیگر این تهاجم غیر قانونی را بایست تحمل کنند؟
    همه می دانند که این تهاجم غیرقانونی طراحش رژیم آمریکا و صهیونیسها هستند.
    امروز تنها یک راه حل دیپلماتیک می تواند به این حمله غیرقانونی پایان دهد و خود آل سعود هم برای فراری از این باتلاق التماس و دست و پای می زند. پس، این نامه را می توان جواب التماس و دست و پای زدن های آل سقوط سنجیده و تحلیل کرد.
    حتی سازمان ملل هم اهمیتی نمی دهد که چند سال این حمله غیرقانونی ادامه یابد یا چند یمنی بی گناه جان خود را از دست می دهند. برنامه رژیم آمریکا و رژیم صهیونیستی نابودی و تجزیه یمن و تمامی کشورهای مسلمان است. نابودی اقتصادی، نظامی، فرهنگی، تاریخی، ایدئولوژی، و با جنگهای بی پایان بین مردان کشورهای مسلمان.
    رژیم آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز برنامه هایی برای تقسیم و نابودی عربستان دارند. با کشاندن قبایل به جنگ با یکدیگر که مانند افغانستان، عراق، سوریه و لیبی رژیم آمریک، رژیم صهیونیست و نکرانشان در اروپا منابع طبیعی را به راحتی سرقت می کند.
    امروز خود انصارالله مذاکرات مستقیم و غیرمستقیم با رژیم سعودی دارد. نامه احمدی نژاد می تواند برای پادشاه جوان فرستی باشد برای عقب نشینی و فرار از یمن و نجات هر چه مانده از آبروی خود.
    از روسها و پوتین یاد بگیرید. آنها با دشمنان خودشان می نشینند و همیشه با دیپلماسی و احترام کار خود را انجام می دهند. بله، قدرت خود را هم در زمینه نظامی نشان می دهند. اگر غربی ها یا سعودی ها دوست دارند نامه احمدی نژاد را نوعی ضعف تلقی کنند، اشتباه کرده اند. نوشتن چنین نامه ای دیپلماتیک قدر و درکی بالا را نشان می دهد.

    پاسخ
  20. استاد سه شنبه, ۷ مرداد, ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹

    تا دیروز عدالت خواه بود و فرستاده از سوی خداوند جهت احوال نیازمندان. امروز همان انسان خوب بد شده و خاعن. رهبر عزیز اگه موردی باشه به ایشان تذکر خواهند داد.

    پاسخ
  21. ناشناس چهارشنبه, ۸ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵

    حداقل احمدی نژاد تلاش می کند که کاری کرده باشد با وجودی می داند که هم از داخل وهم از بیرون دشمنان زیادی دارد نرت

    پاسخ
  22. ناشناس چهارشنبه, ۸ مرداد, ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

    برادر لطفا اینقدر فرافکنی نکنید
    عدم امنیت در این منطقه خواسته استکبار است
    حالا چی شده یکی درخواست کرده جنگ تمام بشه بد است یا چون احمدی نژاد بوده شما ناراحت شدید

    پاسخ
  23. ناشناس چهارشنبه, ۸ مرداد, ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸

    با سلام جای دارد که از رییس جمهور سابق سوال کنم که چه کسی جنگ را شروع کرد و چه کسی موضوع هلال شیعی را و مقابله با آن را در دستور کار خود قرار داد حافظه سیاسی و تاریخی ایشان
    گویا ضعیف شده. اینان همان ال سعودی هستند
    که امام خمینی فرمودند اگر از صدام بگذریم از ال سعود نخواهیم گذشت. من احساس می‌کنم که پالس هایی به آن طرف داده میشود که در ایران
    گروه هایی هستند که در راستای جلب حمایت
    از خارج از کشور زمینه هایی را برای بدست گرفتن
    قدرت در حال تکاپو هستند. امام فرمودند تا ظالم هست ما در کنار مظلومان مبارزه میکنیم.

    پاسخ
    1. ناشناس یکشنبه, ۱۲ مرداد, ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۰

      دقیقا منم با این نظر موافقم.دادن پالس همکاری به عربستان مشهوده.با ارسال این نامه نیازش به حمایت عربستان و امریکا برای انتخابات آتی واضحه

  24. جواد دوشنبه, ۱۳ مرداد, ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵

    یمنی ها هم استقبال کردند اونوقت یک عده کاسه ی داغ تر از آش می‌شوند

    پاسخ
  25. ناشناس دوشنبه, ۱۳ مرداد, ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹

    کسی نیست به ایشان بگه .محمود بابا تو دیگه رئیس جمهور نیستی .دست از این بچه بازی ها بردار

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.