به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در دوازدهم اَمرداد یک هیئت نظامی و سیاسی سطح بالای آمریکایی برای دیدار با رهبران گروه تروریستی پ.ک.ک به کوهستان قندیل عراق سفر کردند.

این اولین بار است که یک هیئت نظامی آمریکایی بصورت رسمی از قندیل بازدید میکند. بازدید آمریکایی ها از قندیل و دیدار با رهبران پ.ک.ک در حالی صورت میگیرد که این گروه در ماه های اخیر تحت حملات شدید ارتش ترکیه در شمال عراق قرار دارد.

پ.ک.ک در لیست گروه های تروریستی بسیاری از کشورها از جمله خود آمریکا قرار دارد، با این حال آمریکا نشان داده است که برای پیشبرد اهداف خود از همکاری با هرگروهی حتی گروه های تروریستی چشم پوشی نمیکند.
یک نمونه بارز از همکاری آمریکا با گروه های تروریستی، بازنشانی PKK در سوریه و ریبرند کردن آنها با عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه است که هم اکنون فرمانده این گروه نیز یکی از اعضای قدیمی PKK است.

مصاحبه ژنرال ریموند توماس، فرمانده وقت نیروهای آمریکایی USSOCOM در زمان تشکیل نیروهای دموکراتیک سوریه
در این مصاحبه که در سال ۲۰۱۷ انجام شده است، وی به وضوح توضیح میدهد که چگونه آمریکا برای تسلیح YPG و PKK، نامی جدید برای این نیروها انتخاب میکند تا شکلی موجه و قانونی پیدا کند!


از سوی دیگر همزمانی این سفر با افزایش تحرکات گروه های تروریستی در مرزهای غربی ایران نکته ای قابل توجه است که نباید از آن غافل شد.

https://iswnews.com/34132/%d8%a8%d9%85%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%b6%d8%b9-%da%af%d8%b1%d9%88%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c-%da%a9%d8%b1%d8%af-%d8%aa%d9%88/


 

 

یادداشت بالا را می پسندید؟ هم اکنون از ما حمایت کنید!

 

[maxbutton id=”1″ ] [maxbutton id=”2″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”6″ ]

 

در مورد ما بیشتر بدانید: صفحه کمک های مردمی

 


  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.