به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش سوریه به نزدیک ترین فاصله ی خود به شهر دیرالزور در چند سال اخیر رسید به گونه ای که اهالی دیرالزور صدای توپخانه نیروهای ارتش را از دوردست به خوبی میشوند .

در ادامه پیشرویهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت در صحرای سوریه، نیروهای سهیل حسن پس از تسلط بر جبل البشری و پاکسازی نواحی شرقی این کوهستان،جبل نظیرات و جبل ادمه را آزاد کردند. بدین ترتیب نیروهای ارتش فقط (حدود) ۳۰ کیلومتر با شهر دیرالزور فاصله دارند و نیروهای حاضر در شهر دیرالزور اکنون میتوانند صدای توپخانه ی ارتش سوریه در شرق جبل البشری را به وضوح بشنوند.

همچنین از آخرین خط ارتش تا شولا و مفرق شولا حدود ۱۶ کیلومتر فاصله است .

در محور جنوبی نیز نیروهای مقاومت در حال پیشروی به سمت کباجب و قیچی کردن دواعش هستند و درگیریها ادامه دارد .

در محور شرق سلمیه نیز ارتش سوریه با آزادسازی مناطق زیادی از شمال و شمال شرق عقیربات خود را به عقیربات رساندند و خبرهای تایید نشده از آزادی عقیربات حکایت دارد و میتوان گفت عقیربات نیز آزاد شده است . احتمالا تا پایان امروز خبر آزادی کامل و تصاویر از داخل عقیربات منتشر خواهد شد .


برای مشاهده و دریافت نقشه ها در اندازه اصلی بروی نقشه کلیک کنید

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ابوالفضل یکشنبه, ۱۲ شهریور, ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

    زود کار اینجا تموم بشه برن سراغ ادلب

    پاسخ
  2. ناشناس یکشنبه, ۱۲ شهریور, ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

    سلام
    می خواستم بدونم وضعیت آبی رودخنه به چه صورت هست؟ بدون پل امکان تردد بین دو سمت رودخانه هست؟ چون اگر به دیرالزور برسه از همین سمت ارتش اگر رودخانه مانع بشه تا حدی در شمال هم نیروها که در روستای غانم به مشکل خوردند اونوقت ناحیه بین این دو منطقه شبه محاصره میشه اگر امکان تردد راحت از اون سمت رودخانه به این سمت نباشه.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.