حکمتیار آماده همکاری با طالبان است!

یکشنبه 30 شهریور 1399 - 19:03
https://iswnews.com/?p=37259

گلبدین حکمتیار رهبر پیشین مجاهدین افغانستان و رئیس حزب اسلامی تمایل خود را برای ایجاد اتحاد با طالبان در افغانستان ابراز کرده است!

او روز شنبه به طرفداران خود در مقر حزب در پایتخت کابل گفت: “حزب اسلامی برای مذاکرات مستقیم و همچنین مشارکت و همکاری با طالبان آماده است. ما معتقدیم که اگر این دو گروه دست به دست هم دهند، بحران در افغانستان به زودی پایان خواهد یافت و هیچ نیرویی قادر به ایستادگی در برابر آن نخواهد بود. ” 

او افزود: “هنگامی که دور اول مذاکرات دولت افغانستان و طالبان به پایان رسید، ما برای آغاز مذاکرات حزب اسلامی و طالبان آماده هستیم. اکنون تصمیم با طالبان است.” 

طالبان که از شنبه گذشته در حال مذاکره مستقیم با دولت افغانستان هستند، هنوز در مورد این پیشنهاد نظری نداده اند!  حکمتیار ادعا کرد دولت افغانستان تضعیف شده و به دنبال به تعویق انداختن روند صلح تا انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر ایالات متحده است!

او در مورد نقش سایر کشورهای منطقه گفت که هند به دلیل رقابت با پاکستان از فشار صلح راضی نیست. اما چین و پاکستان در مورد افغانستان موضع مشترک و هماهنگی دارند و نه تنها از روند صلح حمایت می کنند، بلکه آن را برای منافع منطقه ای خود مفید می دانند، خصوصا اگر منجر به کاهش حضور هند در افغانستان شود!

منبع: سایت آنادولو اجنسی

ترجمه: آقای طوطاخیل

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. د یکشنبه, ۳۰ شهریور, ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶

    موضع ایران هم که اهمیتی نداره. داریم به قدرت اول دنیا شدن نزدیک میشیم :)))

    پاسخ
  2. محمد یکشنبه, ۳۰ شهریور, ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳

    سلام فقط همون عکس پشت سر گویا همه چیز هست ?

    پاسخ
  3. اصغر یکشنبه, ۳۰ شهریور, ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰

    عکس امام خمینی ره پشت سرشه ؟!!

    پاسخ
    1. محراب دوشنبه, ۳۱ شهریور, ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴

      سلام تصویر مربوط به زمانی است که ساکن ایران بود

    2. اصغر سه شنبه, ۱ مهر, ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۰

      سلام خیلی ممنون آقا محراب، آن موقع یک سیاست احمقانه و خیانت کارانه بود که دولت وقت ایران این قصاب کابل و دشمن جنایتکار حنگی علیه شیعیان هزاره افغانستان را پنج سال مفت پذیرایی کرد و بعد از خروج از ایران نمک به حرامی کرد و علیه ایران موضع و سخنرانی کرد!!!

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.