تحولات سوریه، ۲ مهر ۹۹

چهارشنبه 2 مهر 1399 - 14:04
https://iswnews.com/?p=37298

سرخط آخرین اخبار و مهم ترین تحولات سوریه در ۴۸ ساعت گذشته

۱- استقرار زرهی ها و سامانه های دفاعی جدید ارتش تروریستی آمریکا در شمال شرق سوریه.
طی روزهای اخیر ارتش آمریکا تحت عنوان محافظت از نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه، زرهی های M2 Bradley و سیستم های راداری Sentinel را وارد این کشور کرد.
البته M2 Bradley ها در ماه های گذشته برای مدت کوتاهی به بهانه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه از این کشور خارج شده بودند و مجددا در روزهای اخیر وارد سوریه شدند. زرهی های مذکور دارای موشک های ضد تانک تاو هستند. سامانه های راداری Sentinel نیز معمولا برای شناسایی محل شلیک خمپاره ها و یا بصورت کلی شناسایی محل توپخانه (counter-battery radar) و همچنین دفاع هوایی مورد استفاده قرار میگیرند.
با توجه به کارایی این تجهیزات، به نظر میرسد ورود آنها به سوریه بیشتر برای محافظت و مقابله با نیروهای روسیه، ارتش سوریه و نیروهای طرفدار ارتش سوریه باشد.

M2 Bradley در سوریه

۲- کشته شدن یک نظامی روسیه در ادلب.
هیئت تحریرالشام(جبهه النصره) تصاویری از تجهیزات نظامی روسی منتشر کرد و مدعی شد که این تجهیزات متعلق به یک نیروهای نظامی روسیه است که در انفجار در یک میدان مین در جنوب ادلب کشته شده است. با این حال رسانه طرفدار و نزدیک به روسیه عنوان کرد که این انفجار و تلفات مربوط به بیشتر از یک ماه گذشته است.

۳- توپخانه ارتش سوریه مواضع مسلحین تحت حمایت ترکیه در روستاهای الباره، بیلون و نزدیکی زیرون را بمباران کردند.

۴- توپخانه مسلحین تحت حمایت ترکیه مواضع ارتش سوریه را در کفرنبل، معره النعمان و سراقب و همچنین روستای بالا در غرب حلب بمباران کردند.

۵- ورود یک کاروان نظامی جدید ارتش ترکیه به استان ادلب از طریق گذرگاه کفرلوسین. در هفته اخیر تعداد کاروان های نظامی ترکیه که وارد خاک سوریه شده اند، نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته اند.

۶- ارسال مسلحین تحت حمایت ترکیه به کشور آذربایجان برای جنگ با ارمنستان.
منابع محلی در منطقه عفرین از آمادگی حدود ۱۰۰۰ نفر از مسلحین تحت حمایت ترکیه برای ارسال به کشور آذربایجان خبر داده اند. هرچند که این موضوع توسط مسلحین تکذیب شده است، با این حال ماه گذشته نیز اخباری مبنی بر ارسال و استقرار تعدادی از مسلحین تحت حمایت ترکیه و به صورت ویژه ترکمن ها به کشور آذربایجان منتشر شده بود. هنوز بصورت رسمی “مدرک تصویری” از حضور نیروهای ترکیه در کشور آذربایجان منتشر نشده است اما با توجه به سابقه ترکیه در انجام چنین کارهایی، به احتمال بسیار بالا در آینده نزدیک مستندات بیشتری برای اثبات این موضوع مهم بدست خواهد آمد.

۷- درگیری بین نیروهای تحت حمایت ترکیه و نیروهای YPG در اطراف مرعناز در شمال فرودگاه منغ در استان حلب.

صفحه کمک های مردمی


۸- درگیری بین نیروهای تحت حمایت ترکیه و نیروهای SDF در شرق راس العین در استان حسکه.

۹- نیروهای تروریست آمریکایی اقدام به انجام یک گشت نظامی در نزدیکی تل تمر در استان حسکه کردند. تل تمر بصورت مشترک در اختیار SDF و ارتش سوریه است.

۱۰- کمین داعش علیه کاروان ارتش سوریه در دیرالزور.
تروریست های داعش به یک کاروان کوچک از نیروهای ارتش سوریه در نزدیکی حربشه حمله کردند. بر اساس اطلاعات موجود، تعدادی از نیروهای ارتش جان خود را در این حمله از دست داده اند. حملات داعش علیه ارتش سوریه در صحرای دیرالزور در حالی صورت میگیرد که ارتش سوریه و روسیه در هفته های اخیر بصورت مشترک عملیات جدیدی را برای پاکسازی و ایمن سازی این مناطق از وجود عناصر داعش آغاز کرده اند.

۱۱- دو عضو SDF بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای در منطقه نفتی العمر در شرق میادین جان خود را از دست دادند.

برای نمایش نقشه در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. پارسا چهارشنبه, ۲ مهر, ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲

    سلام،چرا ارتش سوریه هیچ تلاشی برای پاکسازی مناطق مرزی با اردن و عراق(التنف) نمی کند؟

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.