به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش آذربایجان موفق شد ۱۳ روستای جدید در منطقه (رایون) جبرائیل در جنوب ناحیه قره باغ کوهستانی را از وجود نیروهای ارمنستان پاکسازی کند.

الهام علیف رئیس جمهور آذربایجان در بیانیه ای از کنترل روستاهای سلطانلی، امیروارلی، ماشانلی، حسنلی، علی کیخانلی، قوملاق، حاجیلی، گویرچین ویسعلی، عشقلی، نیاز قوللار، کچل ممدلی، شاه وللی، حاجی اسماعیللی در جنوب قره باغ به دست نیروهای آذربایجانی خبر داد.

در حال حاضر درگیریها در محور جنوبی قره باغ ادامه دارد. الهام علیف عنوان کرده است که پیشرویهای مذکور در پاسخ به نقض توافق آتش بس توسط ارمنستان صورت گرفته است. ادعای علیف در این خصوص در حالی مطرح میشود که آذربایجان دست بالا را در نبردهای قره باغ در اختیار دارد و مشخصا در چنین حالتی آذربایجان آتش بس را نخواهد پذیرفت؛ بنابراین ادعای علیف در خصوص ادامه پیشرویها به دلیل نقض آتش بس تنها یک بهانه است.

در نقشه ای که مشاهده میکنید، پیشرویهایی که از آغاز نبردها از تاریخ ۶ مهر(۲۷سپتامبر) تا ۲۶ مهر(۱۷ اکتبر) صورت گرفته با رنگ زرد و پیشرویهای یک روز اخیر با رنگ آبی مشخص شده است.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. امیرu دوشنبه, ۲۸ مهر, ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

    ارمنستان داره شکست می خوره متاسفانه و صد متاسفانه….یاری نکردن برادران مسیحی در ارمنستان روسیاهیش واسه ما می مونه و قطعا عواقبش گریبان ما رو خواهد گرفت….در ضمن خوده من ترک هستم

    پاسخ
  2. امین دوشنبه, ۲۸ مهر, ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴

    با سلام و عرض خسته نباشید مجدد .

    دو سئوال داشتم :

    اولاً با توجه به این پیشروی صورت گرفته الان وضعیت سد خداآفرین چگونه است؟ و آیا ارامنه در اداره آن نقشی داشته اند که حالا با رسیدن نیروهای جمهوری آذربایجان به سد تولید برق دچار اخلال شود؟

    دوماً در گزارش های خبرنگار صدا و سیما از ایروان چندین نوبت تصویر تانک در حال شلیکی گنجانده شده بود که پشت سرش در فاصله دور منظره کوه مرتفعی مثل کوه آرارات قابل تشخیص است . آیا در منطقه قره باغ کوه مشابهی وجود دارد یا این تانک در حال شلیک به مواضع آذربایجان در شمال نخجوان است؟! (شاید هم تصویری آرشیوی باشد)

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.