به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش آذربایجان در ادامه پیشروی ها در جنوب قره باغ موفق شد تعدادی زیادی از روستاها از جمله روستای مهم زنگیلان را از وجود نیروهای ارمنستان پاکسازی کند.

الهام علیف رئیس جمهور آذربایجان در بیانیه ای از کنترل روستاهای دورد چینار، کوردلر، یوخاری عبدالرحمانلی،قاراغا بازار، آشاقی ویسعلی، یوخاری آی باتانلی در منطقه(رایون) فضولی و روستاهای سافاراشا، حسن قایدی، فوقانلی، ایمام بگی، داش ویسعلی، آق تپه و یاراحمدلی در منطقه(رایون) جبراییل و روستاهای آقجاکند، مولکو دره، داش باشی، گونشلی و چینارلی در منطقه(رایون) خوجاوند و روستاهای هاوالی، زرنه لی، ممدبیلی، هکری، شریفان، موغانلی و زنگیلان در منطقه(رایون) زنگیلان در جنوب قره باغ به دست نیروهای آذربایجانی خبر داد.

در خصوص اسامی اعلام شده توسط رئیس جمهور آذربایجان ذکر این نکته قابل توجه است که روستاهای اعلامی در منطقه فضولی و همچنین تعداد دیگری از روستاها در مناطق دیگر، در عملیات روزهای پیشین ارتش آذربایجان از کنترل نیروهای ارمنستانی خارج شده است و اعلام آنها یک نوع جنگ روانی محسوب میشود. با این وجود پیشرویهای صورت گرفته طی ۲۴ ساعت گذشته جزو مهم ترین و بیشترین پیشرویهای نیروهای آذربایجان در هفته اخیر بحساب می آید و عملا مناطق جنوبی قره باغ را از سیطره نیروهای ارمنستان خارج کرده است.

در نقشه ای که مشاهده میکنید، پیشرویهایی که از آغاز نبردها از تاریخ ۶ مهر(۲۷سپتامبر) تا ۲۸ مهر(۱۷ اکتبر) صورت گرفته با رنگ زرد و پیشرویهای یک روز اخیر با رنگ آبی مشخص شده است.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. بیسیمچی چهارشنبه, ۳۰ مهر, ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵

    به زودی ایران و روسیه به شکل دو لبه قیچی مثلث آذربایجان، ترکیه و تکفیری ها را زیر ضربه می گیزند. فعلا شکارچی در کمین نشسته تا طعمه ها در یک نقطه متمرکز شوند و در لحظه غفلت که همان نقطه اوج احساس برتری و غلبه است، بر سر شکار نگون بخت فرود آید. ایران اسلامی را دست کم نگیرید. این منطقه حیات خلوت عثمانی نخواهد شد. ترکیه عثمانی نخواهد شد. ق

    پاسخ
  2. امیر چهارشنبه, ۳۰ مهر, ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵

    چرا نظرات منو منتشر نمی کنید؟؟؟ واقعا جای تاسفه که نظرات رو گزینش میکنید

    پاسخ
    1. Mirza پنجشنبه, ۱ آبان, ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۴

      دوست عزیز نظراتی که حاوی تهمت، افترا، توهین و … باشد منتشر نخواهد شد. مطمعنا نظر ارسالی شما ناقض یکی از قوانین بوده است.

    2. علی پنجشنبه, ۱ آبان, ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۸

      جناب نظراتی که در ان توهین و حتی اجحاف هم نیست را منتشر نمیکنید من هم نظرات زیادی با تفسیر و ادله گذاشتم منتشر نمیکنید یکهویی طرف اذربایجان اسراییلی را در اخبار گرفتید و کشور را دچار هزینه میکنید حالا نسبت به حرفه رسانه ای نظری نمیدهم که بهتون بربخوره بگویید توهین در ان بوده است

    3. Mirza یکشنبه, ۴ آبان, ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰

      همین حرف شما یک تهمت است: “یکهویی طرف اذربایجان اسراییلی را در اخبار گرفتید”

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.