به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ پهپاد ارتش آذربایجان از جمله پهپاد بیرقدار ترکیه در مناطق مختلف قره باغ توسط نیروهای ارمنستان سرنگون شده است.

– الهام علیف رئیس جمهور آذربایجان در بیانیه ای از کنترل تعداد زیادی از روستاها در جنوب منطقه قره باغ و همچنین کنترل مرکز منطقه(رایون) زنگیلان خبر داد.

– بر اساس اطلاعات وزارت دفاع آذربایجان، ۲ تانک تی-۷۲، ۴ دستگاه راکت انداز BM-21، یک دستگاه هویتزر D-30 و پنج خودروی نیروهای ارمنستان طی ۲۴ ساعت گذشته توسط آذربایجان نابود و یا از کار افتاده اند.

– ضد حملات نیروهای ارمنستان در محورهای فضولی و محور سد خدا آفرین توسط ارتش آذربایجان دفع شد.

– یک فروند پهپاد اسرائیلی هاروپ متعلق به جمهوری آذربایجان در خاک ایران در منطقه خدا آفرین سقوط کرد.

– بر اساس اطلاعات وزارت دفاع ارمنستان، طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ پهپاد ارتش آذربایجان در مناطق مختلف قره باغ سرنگون شده است.
در این خصوص وزارت دفاع ارمنستان تصاویر دو فروند پهپاد بیرقدار (یا همان بیرکتار) ترکیه ای را منتشر کرده است. نکته جالب توجه در مورد یکی از پهپادها آن است که برخی تجهیزات اساسی این پهپاد مانند دوربین آن که ترکیه آن را از کانادا دریافت میکند در ماه سپتامبر(ماه گذشته) بروی پهپاد بیرقدار مونتاژ شده است.

– کانادا صادرات تجهیزات نظامی به ترکیه را بدلیل احتمال استفاده ی ترکیه از آنها در جنگ قره باغ متوقف کرد. اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با جاستین ترودو نخست وزیر کاناد به این موضوع اعتراض کرد و عنوان کرد که این حرکت کانادا بر خلاف روح همکاری یک متحد “ناتو” است.

– بمباران مناطق ترتر و آقدام توسط توپخانه نیروهای ارمنستان

– برخی رسانه ها از استقرار نیروهای روسیه در کنار نیروهای مرزبانی ارمنستان خبر داده اند. این اخبار صحت ندارد زیرا سالهاست که نیروهای روسیه در مرزهای ارمنستان با ترکیه و ایران در کنار نیروهای مرزبانی ارمنستان مستقر هستند. روز گذشته پرچم های روسیه در مناطق مرزی ارمنستان در زنگیلان برافراشته شد تا نیروهای آذربایجانی از نزدیک شدن به خاک ارمنستان خودداری کنند.

پرچم روسیه در مرز ارمنستان
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. عای چهارشنبه, ۳۰ مهر, ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۴

    ایران باید لنز دوربین این پهبادها را بدست اورد عکس و فیلم خوب و دقیق و واضحی میگیرند

    پاسخ
  2. زیتون چهارشنبه, ۳۰ مهر, ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

    کار آذربایجان تموم شد ….دیگه افتادن پهپادها شروع شد …..مردم یتیمی که گیر یه مشت فاسد افتادن باید بازیچه دست ابرقدرت ها باشن …..تا دیر نشده درخواست الحاق به خاک ایران را کنن …..از ما گفتن بود ….بدون و نفت و گاز هیچی نیستید …..حداقل تبریز ایران کارخونه تراکتور سازی داره ….شما جز خوردن و خوابیدن و پادوی برای ارباب های غربی و شرقی چکار کردید…..اونم از هویتتون که نمی دونید باباتون واقعا کیه…..

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.