آغاز رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹

چهارشنبه 30 مهر 1399 - 21:32
https://iswnews.com/?p=38039

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ با مشارکت نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی هوایی و نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با موفقیت آغاز شد.

بنابر اظهارات سرتیپ “قادر رحیم‌زاده” فرمانده رزمایش تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹؛ این رزمایش با هدف ارتقاء آمادگی رزمی، هم‌افزایی توان پدافند هوایی نیروهای مسلح در شرایط نزدیک به رزم واقعی و در منطقه‌ای به وسعت بیش از نیمی از کشور برگزار شده است.

سرتیپ رحیم‌زاده در این خصوص گفت: «در این رزمایش که در قالب یک عملیات مشترک شبکه محور و با هدف هماهنگی پدافند هوایی نیروهای مسلح برگزار خواهد شد، انواع سامانه‌های بومی موشکی، راداری، اطلاعات شناسایی، جنگ الکترونیک، سامانه‌های ارتباطی و شبکه دیده‌بانی بصری ارتش و سپاه تحت هدایت و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور و با نظارت مستقیم کارشناسان و ارزیابان قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص)، مقابله با انواع تهدیدات هوایی در ارتفاع پایین، متوسط، بلند و اهداف دورایستا را در شرایط کاملا عملیاتی و مبتنی بر صحنه رزم واقعی تمرین خواهند کرد.

همچنین در این رزمایش قرار است برای اولین بار به صورت صددرصدی از نسل جدید تجهیزات و تسلیحات کاملا بومی استفاده و تاکتیک‌های جدید پدافند هوایی که در اثر رصد مستمر دشمنان احصاء شده است، به صورت واقعی تمرین شود.»

در این رزمایش نیروهای پدافندی از تجهیزات پیشرفته‌ای نظیر سامانه های پدافندی سوم خرداد، طبس، ۱۵ خرداد، مرصاد، رادار بومی مراقب و سایر سامانه های بومی موشکی، اطلاعات شناسایی، راداری، جنگ الکترونیک و… استفاده می‌کنند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی چهارشنبه, ۳۰ مهر, ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶

    با سلام از این که برای امنیت ما از جان خود مایه میگذاریدممنون وسپاس گذاریم اجرکم علل الاه خداوندحافظتان شیرمردان میدان های سخت

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.