به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش آذربایجان در ادامه پیشروی ها در جنوب منطقه قره باغ موفق شد تعداد ۲۳ روستای دیگر را از وجود نیروهای ارمنستان پاکسازی کند.

– الهام علیف رئیس جمهور آذربایجان از کنترل روستاهای قجغوزلو، آشاقی سیداحمدلی و زرگر در منطقه(رایون) فضولی و روستاهای بالاند، پاپی، تلوس، حاجیلی و تینلی در منطقه(رایون) جبرائیل و روستاهای مینجیوان، خوراما، خمارلی، ساریل، بابیلی، اوچونجو، آقالی، حاجللی، قیراخ موسلان، اودغون، توراباد، ایچاری موسلان، ملکلی، جهانگیربیلی و بهارلی در منطقه(رایون) زنگیلان در جنوب قره باغ به دست نیروهای آذربایجانی خبر داد.

در خصوص اسامی بالا ذکر این نکته قابل توجه است که روستاهای اعلامی در مناطق جبرائیل و فضولی در عملیات های پیشین به کنترل نیروهای آذربایجان درآمده بود.

در حال حاضر نیروهای آذربایجان در حال پیشروی در نزدیکی مرز ایران و در امتداد رود ارس به سمت مرز ارمنستان هستند. روز گذشته اهالی روستای مرزی اوزان ایران شاهد بمباران مواضع نیروهای ارمنستان در این محور بودند.
همچنین نیروهای آذربایجان خود را به جنوب و شرق منطقه(رایون) قبادلی رسانده اند و درگیریها در اطراف روستای بالا سلطانلی ادامه دارد.

بمباران مواضع نیروهای ارمنستان در نزدیکی روستای مرزی اوزان توسط آذربایجان
درگیری بین نیروهای آذربایجان و ارمنستان در نزدیکی نوار مرزی ایران

– توپخانه ارمنستان مواضع آذربایجان در منطقه ترتر را مورد هدف قرار داد.

– بر اساس اطلاعات وزارت دفاع آذربایجان، ارمنستان با دو موشک بالستیک مناطق نزدیک به شهر قبله در شمال کشور آذربایجان و با یک موشک بالستیک منطقه کردمیر در مرکز این کشور را مورد هدف قرار داد.

– توپخانه آذربایجان مواضع نیروهای ارمنستان در مارتونی(خوجاوند) را مورد هدف قرار داد. درگیریها در اطراف مارتونی بین نیروهای آذربایجان و ارمنستان ادامه دارد.

– معاون رئیس جمهور ترکیه عنوان کرد اگر آذربایجان کمک نظامی بخواهد، ما آماده ی اعزام ارتش ترکیه به آذربایجان هستیم. وی همچنین عنوان کرد روسیه تاکنون نتوانسته است مناقشه قره باغ را حل کند و بدون آنکارا نیز قادر به انجام آن نخواهد بود.
سخنان معاون رئیس جمهور ترکیه در حالی مطرح میشود که هم اکنون نیز نیروهای ارتش ترکیه و خصوصا نیروی هوایی این کشور(بیشتر در قالب یگان های پهپادی) در حال پشتیبانی کامل از ارتش آذربایجان در جنگ قره باغ است.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.