به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در ادامه پیشرویهای نیروهای آذربایجان در امتداد مرزهای جنوبی این کشور و پس از کنترل نقطه مرزی آقبند؛ نیروهای آذربایجان کنترل کامل خط مرزی آذربایجان و ایران را بدست گرفتند.

الهام علیف رئیس جمهور آذربایجان ضمن اعلام تسلط کامل نیروهای آذربایجان بر نوار مرزی جنوبی این کشور با ایران، این موفقیت را به ملت آذربایجان و ایران تبریک گفت.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط الهام علیف، ۲۰ روستا و منطقه ی جدید شامل ملاولی، یوخاری رفیدینلی و آشاقی رفیدینلی در رایون فضولی، روستاهای سیریک، شخلار، مسته بیلی، درزیلی در رایون جبراییل، روستاهای کوللیق ایشیق، مالات کشین، کند زنگیلان، گنلیک، ولی قلی بیلی، قارا دره، چوبه دره، ترتر، امیرخانلی، قارا قولو، بارتاز، دللک لی در رایون زنگیلان در جنوب قره باغ به کنترل نیروهای آذربایجان درآمد.

بنابراین با توجه به این پیشرویها نیروهای ارمنستانی بطور کلی کنترل مناطق جنوبی قره باغ را از دست دادند.

در حال حاضر نیروهای آذربایجان در حال پیشروی در منطقه(رایون) قبادلی هستند. البته الهام علیف در آخرین اطلاع رسانی خود از میزان پیشروی ها، از ذکر این نکته و اعلام عمق پیشروی نیروها در قبادلی خودداری کرده است اما بر اساس شواهد موجود نیروهای آذربایجان به عمق (رایون) قبادلی نفوذ کرده و به روستای “کلبیرد” رسیده اند و در حال نزدیک شدن به منطقه مهم لاچین هستند و بر اساس اطلاعات میدانی تنها چند کیلومتر با این هدف فاصله دارند.

نیروهای آذربایجان در منطقه کلبیرد – موقعیت جغرافیایی ویدیو بروی نقشه: لینک
برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. رضا تواضعی جمعه, ۲ آبان, ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۱

    بالاخره ارمنی ها دست از جنگیدن بیهوده در دشتهای باز ، آن هم در حالی که اسمان را در اختیار نداشتند برداشتند و به سرعت به سمت مناطق کوهستانی در حال عقب نشینی و تجدید قوا هستند . کاری که از ابتدا باید می کردند .امان از غرور بیجا

    پاسخ
  2. اسماعیل شنبه, ۳ آبان, ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶

    پیش بسوی لاچین. با تصرف کریدور لاچین عملا کل منطقه اشغالی از هم پاشیده خواهد شد و اشغالگران با سرعت نور عقب نشینی خواهند کرد.

    پاسخ
  3. احسان معتمدی چهارشنبه, ۷ آبان, ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

    برای مردم مسلمان مناطق قره باغ غرور محسوب می شوند ممکن است و این بر روان مردم فشار وارد میکند لذا باکو نباید صلح کند و باید مبارزه را شدید نماید از روسیه هم نباید بترسد چون تنها کشوری که ممکن است مستقیما وارد عمل شود روسیه است اما اگر انها مقاومت کنند پیروزی های زیادی کسب میکنند و باید خودشان را برای جنگ های شدیدتر اماده کنند چون عرصه تنگ شود انها حتما به مناطق مسکونی باکو هم حمله میکنند اما باکو نباید به مناطق مسکونی حمله کند باید استقامت کند و صلح نکند تا جریان قره باغ برای همیشه حل شود و اگر فقط به مناطق نظامی حمله کند این ابروی ارمنستان را در نظر مردم جهان از بین خواهد برد و مدافعان ارمنستان دستشان تنگ خواهد شد پس استقامت و دادن خون لازم است وگرنه با چای و پشت میز انها قره باغ را تحویل نمیدهند پس باید خون داد الان بهترین موقعیت است ارمنستان ضعیف است جمعیت کمی دارد ارتشش بسیار ضعیف است فقط تجهیزات مجانی و بسیار پیشرفته دارد اما باکو رزمنده دارد که برایش مهم است زمینهای وطنش را ازاد کند و از طرفی ایران قوی است و این قوت که در کنار باکو است بهترین موقعیت است که اجازه نخواهدداد امریکا و انگلیس و فرانسه مستقیما به دفاع از ارمنستان بیایند و کار الان برای باکو اسان است باید لباس گرم بپوشند و حمله کنند و فقط به مناطق نظامی موشک بزنند نه مناطق مسکونی مردم عادی که اینکار گناه و خطا و موجب خشم و غضب خداست و پیروزی را از دست باکو درخواهد اورد

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.