پیشروی ارتش آذربایجان در جنوب قره باغ + نقشه میدانی

دوشنبه 5 آبان 1399 - 18:44
https://iswnews.com/?p=38212

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش آذربایجان موفق شد روستای قبادلی مرکز منطقه(رایون) قبادلی و چند روستای دیگر را در جنوب قره باغ از وجود نیروهای ارمنستانی پاکسازی کند.

الهام علیف سخنگوی نیروهای مسلح آذربایجان در بیانیه ای از کنترل روستاهای علی بیلی اول، علی بیلی دوم، ربند، ینی کند در منطقه(رایون) زنگیلان و و پادار، افندیلر، یوسف بیلی، چای توماس، خانلیق، ساری یاتاق، ملا برهان و روستای قبادلی در منطقه(رایون) قبادلی و گووشودلو، صوفولو، داغ ماشانلی، کوردلر، هو وسلو، گله بیلر در منطقه(رایون) جبرائیل در جنوب قره باغ به دست نیروهای آذربایجانی خبر داد.

این مناطق طی دیروز و امروز به کنترل نیروهای آذربایجانی در آمده اند.

از بین روستاهای اعلام شده طبق معمول تعدادی از آنها در گذشته و در عملیات های پیشین بدست نیروهای آذربایجانی افتاده بود و مجددا اسامی آنها اعلام شده است.

همچنین مردم آذربایجان به اعلام اسامی تکراری در جنگ اخیر با ارمنستان واکنش نشان داده اند و خواستار شفافیت بیشتر وضعیت هستند. مردم آذربایجان نسبت به خبر تعداد کشته های جنگ اخیر حساس شده اند و آمار دولتی را در این باره نادرست می‌دانند.
از سوی دیگر دولت آذربایجان خبرهای منتشر شده در صفحات اجتماعی را جعلی خوانده و بر اساس آخرین اطلاعات کسانی که به زعم دولت آذربایجان اخبار جعلی منتشر کنند به دادگاه فرا خوانده شده و به جریمه نقدی تا سقف ۱۵۰ مانات محکوم می شوند.

اخیرا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که در جنگ اخیر ۵ هزار نفر از دو طرف درگیر کشته شده اند که حدود ۲ هزار نفر متعلق به طرف آذری و حدود ۳ هزار نفر نیز متعلق به طرف ارمنی است.

در نقشه ای که مشاهده میکنید، پیشرویهایی که از آغاز نبردها از تاریخ ۶ مهر(۲۷سپتامبر) صورت گرفته با رنگ زرد و پیشرویهای دو روز اخیر با رنگ آبی مشخص شده است.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس دوشنبه, ۵ آبان, ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶

    از اینکه جمهوری آذربایجان پیشروی می کند خیلی خوشحالم

    پاسخ
  2. احسان معتمدی چهارشنبه, ۷ آبان, ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

    اذربایجان باکو چون میداند مردم ایران با او هستند فقط جرات کرده از سمت ما به قره باغ حمله کند در صورتیکه باید از همه نقاط بالا و از وسط قره باغ حمله کنند البته برای جنگ ایده و ایمان نیاز هست و قطعات درست است کار میکنند و این را نشان دادند اما قطعات با ایمان به پیروزی میرسند اما علیف حاضر نیست بگذارد مردم کمی شعار ایمان بدهند و بگویند الله اکبر تا مبارزات شدید شود و می ترسد چون علیف از جنس خود ماکرون و ترامپ است و از اسلام می ترسد چون شیعیان فورا بسمت حضرت ایت الله خامنه ای رهبرشان خواهند امد کبوتر جلد هستند اما در قفس حیدر علیف و الهام علیف زندانی شده اند خدایاانها را به اغوش اسلام برگردان و اگر مردم باکو بخواهند برمیگردند و تمدن اسلام قوی خواهد شد

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.