– نیروهای ارمنستانی مدعی عقب راندن نیروهای آذربایجان از روستای قبادلی، مرکز منطقه(رایون) قبادلی شده اند. ارمنستان برای این ادعا یک تصویر نامفهوم از ساختمانی در داخل قبادلی منتشر کرده است.

– الهام علیف سخنگوی نیروهای مسلح آذربایجان روز گذشته از کنترل تعدادی از مناطق جدید در جنوب قره باغ خبر داد. با این وجود تمامی مناطق اعلام شده مناطقی بودند که در گذشته و در عملیات های پیشین به کنترل نیروهای آذربایجانی در آمده و تثبیت شده بودند. مشخصا این رفتار علیف در راستای ایجاد جنگ روانی و برجسته کردن پیشروهای نیروهای آذربایجان است.

– دولت آذربایجان اجساد ۳۰ نفر از نیروهای ارمنستانی را با میانجگری روسیه به ارمنستان تحویل داد.

– امروز یک فروند هواپیمای باری بوئینگ ۷۴۷ از مبدا تل آویو در فرودگاه باکو به زمین نشست. محموله این هواپیما به احتمال زیاد تجهیزات نظامی بیشتر از طرف اسرائیل برای دولت آذربایجان است.
طی روزهای اخیر پروازهای باری از اسرائیل به مقصد آذربایجان بصورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

– بمباران منطقه مارتاکرت، شوشا و استپاناکرت(خانکندی) توسط توپخانه آذربایجان

– آذربایجان از رهگیری و انهدام یک موشک ارمنستان در منطقه مینگه‌چویر خبر داد.

– سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که در حمله روز گذشته ارمنستان به بردا از راکت های Smerch MLRS 9M55 با مهمات خوشه ای ۹N235 استفاده شده است. سازمان عفو بین الملل پیش تر نیز از استفاده ی آذربایجان از مهمات خوشه ای M095 DPICM بر علیه شهر استپاناکرت(خانکندی) خبر داده بود.

– وزارت دفاع منطقه موسوم به جمهوری قره باغ، نام ۵۱ نفر دیگر از نیروهای ارمنستانی را که در نبردهای اخیر جان خود را از دست داده اند را منتشر کرد؛ بنابراین آمار رسمی تلفات نیروهای ارمنستانی به ۱۱۱۹ نفر رسید.

– بر اساس اطلاعات وزارت دفاع آذربایجان، شب گذشته ۲ تانک تی-۷۲، یک دستگاه راکت انداز BM-21 Grad، شش خودرو، ۱۴ هویتزر و چندین سنگر نیروهای ارمنستانی نابود شده اند.

– بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط جمهوری موسوم به قره باغ در نبردهای ۲۴ ساعت گذشته ۳ پهپاد و ۱۴ خودروی آذربایجان نابود شد. همچنین ۱۰۵ نفر از نیروهای آذربایجان جان خود را از دست داده اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.