آمریکا روز پنج شنبه در ادعایی مضحک اعلام کرد که در ماه آگوست ۱.۱ میلیون بشکه نفت از ۴ نفتکش ایرانی که با پرچم غیرایرانی در راه ونزوئلا بود را پس از توقیف به ارزش حدود ۴۰ میلیون دلار فروخته است! و بخش عمده ای از آن به صندوق مالی ایالات متحده برای قربانیان تروریسم دولتی اهدا خواهد شد.

اما اصل ماجرا چه بود؟

بر اساس اطلاعات ما محموله مذکور روی دریا به یک طرف ثالث فروخته میشود و زمانی که آمریکایی ها برای توقیف آن اقدام می کنند متوجه می شوند که این نفت دیگر متعلق به ایران نیست، بلکه به طرف ثالث تعلق دارد. با این حال با هر ضرب و زوری نفت را از طرف ثالث خریداری کرده و به مکان نامعلومی منتقل می کنند. در ادامه یک سایت آمریکایی نیز می نویسد که نفت ایران توقیف شد! از طرف دیگر طرف ثالث با استناد به حرف پمپمئو و خبر بلومبوگ از آمریکا شکایت می کند، در صورتی که این شرکت برای این نفت از آمریکا پول هم گرفته بود!
بلومبرگ هم که متوجه خرابکاری می شود، اشاره ای به این موضوع می کند و دیگر خبرگزاری ها نیز از مانور دادن روی این خبر خودداری می کنند. و اکنون پس از گذشت چند ماه دوباره این ادعای مضحک از سوی آمریکا و یا همان دادگاهی در آمریکا مطرح می شود.

از این رو، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز امروز در جواب این یاوه گویی ها چنین توییت می زند:
“دزدان دریایی کاراییب” علنا با آنچه به غارت برده‌اند فخر می‌فروشند.
فقط یک نکته، همانطور که قبلا هم گفته‌ایم: این محموله متعلق به ما نبوده است. اما در هرصورت قطعا نفت شخص دیگری به سرقت رفته است. هیچ متمدنی، به دزدی افتخار نمیکند.”

همانطور که اشاره شد کلیت ماجرا با اندکی تفاوت همانی است که در بالا ذکر شده است اما از نشانه های افول آمریکا همانقدر بس که آمریکا اینچنین به یک دزدی دریایی افتخار میکند و به بیان آن فخر می ورزد، آنهم یک دزدی دریایی از نوع دروغین!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. زیتون شنبه, ۱۰ آبان, ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶

    ونزوئلا اگر به موشک های بالستیک ضد کشتی برد بلند مجهز بشه مثل سجیل دریایی امنیت خطوط کشتیرانیش تامین میشه…..

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.