رهبر انقلاب اسلامی ایران در ویژه برنامه به‌مناسبت سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) در بخشی از سخنان خود به درگیریهای کشور آذربایجان و ارمنستان و مسائل پیرامون این مسئله مهم از جمله حضور تروریست ها در این جنگ پرداختند.

حضرت آیت الله خامنه ای جنگ بین دو همسایه شمالی ایران را یک حادثه تلخ عنوان کردند و بر پایان هرچه سریع تر آن تاکید کردند.
ایشان در بخشی از سخنان خود فرمودند: “اراضی که توسط نیروهای ارمنستان تصرف شده است و متعلق به جمهوری آذربایجان است باید به جمهوری آذربایجان برگردد و جمهوری آذربایجان برای آزادی آنها دارای حق است و باید آزاد شود. البته ارامنه ای که در این سرزمین ها حضور دارند باید امنیتشان محفوظ باشد.”

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مرزهای بین المللی و حضور تروریست ها در خاک آذربایجان گفتند: “همچنین مرزهای بین المللی باید رعایت شود و دو طرف به مرزهای بین المللی کشورها تعدی و تجاوز نکنند. تروریست ها هم نباید در نزدیکی مرزهای ایران مستقر شوند. اگر چه بعضی ها حضور تروریست ها را انکار میکنند اما در گزارشهای قابل اطمینان وجود دارد که یکسری از تروریست ها از مناطق مختلف وارد این ماجرا شدند. اگر این تروریست ها در نزدیک مرز ایران باشند و احساس خطر شود با آنها برخورد قاطع خواهد شد.”

پی نوشت:
موضع تحولات جهان اسلام از ابتدای مناقشه قره باغ بر این دو اصل استوار بود:
۱- حق کامل مردم آذربایجان در بازپسگیری منطقه قره باغ و مناطقی که توسط نیروهای ارمنستانی بطور غیرقانونی اشغال شده است.
۲- محکومیت شدید ورود تروریست ها به آذربایجان و عملکرد نادرست دولت باکو در نحوه عملیات نظامی در این منطقه و استفاده از نیروهای نیابتی تروریست.
سخنان امروز رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه ای در خصوص مسئله قره باغ یکبار دیگر مهر تاییدی بود بر صحت عملکرد و رویکرد مجموعه تحولات جهان اسلام نسبت به مناقشه قره باغ.

در هفته های اخیر و در حین گزاراشات میدانی و بیان وقایع موجود در نبردهای قره باغ، با طیف وسیعی از مخاطبان از افراد متعصب و قوم گرا گرفته و تا حتی طیف اسلام گرا و بعضا ولایی مواجه بودیم که از بیان وقایع موجود از جمله حضور تروریستهای مزدور در جبهه آذربایجان و اعلام آن توسط مجموعه تحولات جهان اسلام بشدت آزرده خاطر شده و تهمت های ناروایی را به کلیت مجموعه تحولات وارد میکردند.
اما سخنان امروز رهبر انقلاب خط بطلانی بود بر عقاید و افکار این افراد و تایید و صحت مطالبی که در خصوص این جنگ به سمع و نظر مخاطبان می رساندیم. بنابراین امید است که مخاطبان مذکور زین پس به دور از تعصبات قومی و نژادی و با در نظر گرفتن اصل اسلام و انسانیت واقعیت ها را دیده و با اندیشه درست بتوانند بین واقعیت ها و تعصبات تمایز قائل شده و تصمیم درست و راه درست را انتخاب کنند. ان شاالله.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. زیتون سه شنبه, ۱۳ آبان, ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

    الان یه سوال از رهبر انقلاب ، امنیت ساکنان قره باغ چه ارمنی یا ایرانی دقیقا چطور میخواد تامین بشه …..با سلام و صلوات و توصیه شما …..این یک انتقاد صریح است …..وقتی میگم ایران به یک زرادخانه اتمی نیاز داره تا امنیت مردم این منطقه دنیا تامین بشه شما میای میگی هزینه نگهداریش زیاده ……هزینه ریخت و پاش ها و خانم بازیهای رجل سیاسی زیاد نیست ……

    پاسخ
    1. محمد چهارشنبه, ۱۴ آبان, ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۷

      بحث بمب اتم ربطی به هزینه های آن ندارد ….
      انتقاد شما وارد نیست

    2. محسن چهارشنبه, ۱۴ آبان, ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

      اولا ایران مسئول تامین امنیت کشورهای دیگه از جمله قره باغ نیست دوما وقتی استفاده از سلاح اتمی از لحاظ شرعی مشکل داره خوب داشتنش بدون استفاده چه بازدارندگی میتونه داشته باشه سوما همین داشتن سلاح اتمی هم میتونه یک رقابت تسلیخات هسته ای تو همسایگی های ما بوجود بیاره با این تفاوت که اونا مشکل شرعی برای استفاده کردن ندارن و این کار باعث ایجاد ناامنی میشه و در ضمن ایران که یکی از کشورهای امن منطقه هست بدون هیچ زراتخانه اتمی این موفقیت رو بدست آورده

  2. محمد سه شنبه, ۱۳ آبان, ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴

    متاسفانه دوستان آذری گاها بسیار متعصب می شوند

    پاسخ
  3. رفیق سه شنبه, ۱۳ آبان, ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹

    بنظرم من تاخیر در این اظهار نظر حرف هایی در خود دارد. در این مناقشه نفع خاصی برای ایران وجود ندارد، پس بهتر است طرف پیروز را گرفت. وقتی روسیه طرف ارمنستان نیست، دلیلی ندارد ایران بیهوده خود را وارد بازی بی سود کند.

    پاسخ
    1. حنیف چهارشنبه, ۱۴ آبان, ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۱

      به نظرم مدیون کردن دولت باکو به ایران بیشترین نفع را به ما خواهد رساند. ولی همون طور که حضرت آقا گفتن با حضور تروریست ها هیچ تعارفی نداریم.

  4. محسن سه شنبه, ۱۳ آبان, ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹

    اگه این افرادی که گفتین مثل من بیش از ۶ سال مطالب شما رو دنبال میکردن هیچوقت چنین حرف هایی نمیزدن

    پاسخ
  5. محمد چهارشنبه, ۱۴ آبان, ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۹

    با سلام
    از دوستان تحولات جهان اسلام درخواست دارم یه مناظره با حضور کارشناسان آگاه برای روشن شدن فضا ترتیب بدن …
    واقعا نمیدونم حرف حساب این دوستان ایرانی آذری چیه …

    هیچ درکی جز تعصبات قومی از کارهاشون ندارم

    پاسخ
  6. حسین محمدلو چهارشنبه, ۱۴ آبان, ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰

    باسلام دوستی که گفته دوستان ترک ما تعصب دارن خیلی اشتباه فکر می کنه ما همه ایرانی هستیم واذزبایجان همشون برادران ما هست خلاصه مسلمان هستن هر کسی صدا برادر مسلمان خود را بشنود کمکش نکنه مسلمان نیست یاشاسین اذربایجان

    پاسخ
    1. علیرضا جمعه, ۲۳ آبان, ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

      یاشاسین آذر بایجان

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.