حمله پ‌ک‌ک به نیروهای پیشمرگه در شمال عراق

چهارشنبه 14 آبان 1399 - 18:36
https://iswnews.com/?p=38504

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر حمله پ‌ک‌ک در منطقه چمانکی از توابع ناحیه عمادیه در شمال عراق که در کنترل اقلیم کردستان است یک نفر از نیروهای پیشمرگه وابسته به حزب پارتی دمکرات کردستان کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته مسئولان منطقه چمانکی این درگیری‌ها بعد از انفجار بمبی در مسیر نیروهای پیشمرگه توسط پ‌ک‌ک و حمله آنها آغاز شد و درگیری‌ها تا ظهر امروز ادامه داشت.

حمله پ‌ک‌ک در حالی صورت می‌گیرد که چند هفته اخیر شاهد حملات رسانه‌ای و بیانیه‌های دو طرف علیه یکدیگر بوده‌ایم، بیانیه‌هایی که پس از توافق اقلیم کردستان با دولت فدرال بر سر سنجار، ارسال نیرو توسط حزب پارتی دمکرات کردستان PDK به ریاست مسعود بارزانی به مناطقی که در اقلیم کردستان تحت کنترل پ‌ک‌ک است و همچنین کشته شدن مسئول امنیتی پایانه مرزی “سرزیر” که PDK طرف مقابل را به این کار متهم کرد آغاز شد.

پ‌ک‌ک توافق پارتی دمکرات با دولت فدرال عراق و ارسال نیروهای پیشمرگه به مناطقی در شمال این کشور را در راستای اهداف ترکیه می‌داند، در چهارشنبه گذشته با دست گذاشتن بر روی نقطه ضعف این روزهای اقلیم کردستان، خط لوله انتقال نفت اقلیم کردستان به ترکیه را منفجر و در بیانیه‌ای مسئولیت آن را به عهده گرفت.

به نظر می‌رسد اقلیم کردستان به دلیل داشتن مشکلات سیاسی و اقتصادی و پرداخت نکردن حقوق کارمندان و نیروهای مسلح خود، از درگیر شدن با پ‌ک‌ک دوری خواهد کرد، کما اینکه حکومت محلی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله اعلام کرد “حکومت اقلیم کردستان هر جنگ کُردی-کُردی را برادر کشی و در همین راستا این نوع حملات را عبور از خط قرمز می‌داند”.

یکی از اعضای PDK که توسط PKK کشته شد
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.