آخرین اخبار از شمال اتیوپی، ۱ آذر ۹۹ + نقشه میدانی

یکشنبه 2 آذر 1399 - 09:43
https://iswnews.com/?p=39021

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای ارتش اتیوپی شهر آدوا و آدیگرات در شمال استان تیگرای را از سیطره نیروهای TPLF خارج کردند.

نیروهای ارتش اتیوپی با پشتیبانی هوایی و توپخانه ای در حال نزدیک شدن به شهر مکلله مرکز استان تیگرای هستند. بر اساس اطلاعات منابع میدانی بر اثر حمله ارتش اتیوپی به آدیگرات نه غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

از آغاز درگیریها تاکنون بیشتر از ۳۰ هزار نفر از غیرنظامیان به کشور سودان پناهنده شده اند و آمار آوارگان رو به افزایش است. سازمانهای بین المللی در خصوص عواقب انسانی این جنگ هشدار داده اند و علیرغم درخواست های متعدد برای توقف جنگ، عملیات ارتش اتیوپی بی توجه به این موضوع در منطقه تیگرای ادامه دارد.

برای نمایش در اندازه اصل کلیک کنید

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. امین یکشنبه, ۲ آذر, ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

    با سلام و عرض خسته نباشید مجدد .

    فقط می خواستم بپرسم انگیزه شما از پیگیری اخبار جنگ تیگرا چیست؟ چون تا جایی که بنده خبر دارم اکثریت مطلق تیگرایی ها مسیحی (ارتدوکس قبطی) هستند و دولت مرکزی اتیوپی هم در اختیار اکثریت مسیحیان این کشور است و عملاً اقلیت ۳۵% مسلمانان اتیوپی مشارکت چندانی در اداره کشور ندارند . حتی آبی احمد هم برخلاف اسمش مسیحی است .

    پاسخ
    1. حبیبی یکشنبه, ۲ آذر, ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵

      چون جنگ سوریه که متوقف شده. جنگ قره باغ که تموم شد. دیگه خبری از جنگ نیست که بزارن از اتیوپی میزارن

  2. عین اله عزیززاده دوشنبه, ۳ آذر, ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷

    شهر آدوا یکی از شهرهای مهم تاریخ حبشه است که در آن نیروهای حبشی توانستند در سال ۱۸۹۶ ایتالیا را شکست دهند و ایتالیا به انتقام این شکست بود که در سال ۱۹۳۵ به حبشه (اتیوپی کنونی) حمله کرد.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.