تحولات عراق، ۲ آذر ۹۹

دوشنبه 3 آذر 1399 - 01:23
https://iswnews.com/?p=39060

ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده ستاد تروریستی آمریکا (سنتکام): به دستور ترامپ، تنها ٢هزار و ۵٠٠ سرباز آمریکا در عراق باقی خواهند ماند.

– برخی منابع از بازگشت حزب دمکرات کردستان به کرکوک با موافقت مصطفی‌کاظمی نخست وزیر عراق خبر می‌دهند.
حزب بارزانی بعد از بازگشت نیروهای مشترک عراق به کرکوک در سال ۲۰۱۷ مجبور به فرار از این منطقه شده بودند که به نظر می‌رسد بخشی از توافقات صورت گرفته بین مصطفی‌کاظمی و این حزب در مورد سنجار، بازگشت آنها به کرکوک نیز می‌باشد.

– مسعود بارزانی با یک هیئت عالی دولت بریتانیا در اربیل دیدار و گفتگو کرد.

– ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده ستاد تروریستی آمریکا (سنتکام): به دستور ترامپ، تنها ٢هزار و ۵٠٠ سرباز آمریکا در عراق باقی خواهند ماند. دولت عراق در حال حاضر خواستار ماندن نیروهای آمریکا و هم‌پیمانان آن در این کشور است.

– برخی منابع خبری از ورود دو تیپ از نیروهای پلیس فدرال به سنجار و استقرار آنها در مناطق مرزی با سوریه خبر می‌دهند. به گفته این منابع تعداد این نیروها ۲۵۰۰ نفر است.

– کشته شدن ۱۶ تروریست داعشی در عملیات یگان مبارزه با تروریسم عراق در کرکوک. به گفته سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در این عملیات تعدادی سلاح، گذرنامه و ارز داخلی و خارجی کشف و ضبط شد.

– در دو حمله جداگانه داعش به نیروهای حشدالعشائری در شمال بیجی و جنوب مکحول واقع در شمال صلاح‌الدین، دو تن از نیروهای حشدالعشائری به شهادت رسیدند.

– کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد که دولت را برای ارسال نتیجه تحقیقات درباره ترور شهیدان ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی در بغداد تحت فشار قرار خواهد داد.

– کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد که آمریکا پشت پرده ممانعت از خریدن سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ روسیه از سوی دولت است.
علی الغانمی عضو این کمیسیون گفت: خریدن سامانه دفاع موشکی روسیه برای حمایت از آسمان کشور امری بسیار مهم است و وتو آمریکا همچنان مانع خرید آن از سوی دولت عراق است.

– گذرگاه مرزی بین عراق و عربستان پس از ۳۰ سال بازگشایی شد.

– حمله به نیروهای مشترک عراق پس از انفجار یک بمب دستی و شهادت چند تن از نیروهای پلیس و حشدالشعبی در روستای المسحک واقع در استان صلاح‌الدین.

– وزارت دفاع هلند در بیانیه‌ای اعلام کرد کە برای حفاظت از فرودگاه بین‌المللی اربیل نیرو بە اقلیم کردستان عراق اعزام می‌کند. برخی منابع تعداد این نیروها را ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر اعلام کرده‌اند که اوائل سال جاری میلادی وارد اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق خواهند شد.
بیانیەی وزارت دفاع هلند در پی دیدار مسرور بازانی نخست‌وزیر محلی اقلیم کردستان عراق با مارک روته نخست‌وزیر هلند در روز دوشنبه ۱۹ آبان در شهر لاهه صادر شده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.