آخرین اخبار از وضعیت قره باغ، ۱۰ آذر ۹۹ + نقشه میدانی

سه شنبه 11 آذر 1399 - 02:17
https://iswnews.com/?p=39255

– نیروهای ارتش آذربایجان وارد رایون لاچین شده و در حال استقرار در مناطق مختلف این منطقه هستند. بر اساس توافق آتش بس، منطقه لاچین در ۱ دسامبر (۱۱ آذر) باید به آذربایجان تحویل داده شود.

– روسیه با استفاده از خط ریلی باکو-یولاخ-بردا در خاک آذربایجان اقدام به ارسال تجهیزات و مهمات به قره باغ کرد. از زمان اغاز اتش بس در قره باغ روسیه با استفاده از خطوط هوایی اقدام به ارسال مهمات به قره باغ کرده است. استفاده از خاک آذربایجان برای ارسال تجهیزات و مهمات در نوع خود جالب توجه است.

– ارتش ترکیه یگانی از نیروهای خنثی سازی بمب و مواد منفجره را به آذربایجان فرستاد. این نیروها به ارتش آذربایجان در پاکسازی مناطق و جاده ها کمک میکنند.

– از زمان آغاز آتش بس تاکنون بیشتر از ۲۳ هزار نفر از آوارگان ارمنی که از قره باغ به ارمنستان نقل مکان کرده بودند به منازل خود در قره باغ بازگشتند.

– بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، از زمان استقرار واحد های خنثی سازی بمب و مواد منفجره روسیه در قره باغ تاکنون ۲۴ هکتار از اراضی قره باغ و ۸ کیلومتر از جاده ها از وجود مین ها و تله های انفجاری پاکسازی شده است. همچنین ۷۵۰ شی منفجره خنثی شده است.

– ارتش روسیه اقدام به احداث یک بیمارستان میدانی ویژه در فرودگاه استپاناکرت در ۵ کیلومتری شهر استپاناکرت کرده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سالار پنجشنبه, ۱۳ آذر, ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰

    با سلام
    لطفا نقشه اصلاح شود
    رایون لاچین را رنگ نفرموده اید

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.