به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اساس اطلاعات بدست آمده از منابع نزدیک به مسلحین سوریه بیشتر از ۹۰۰ نفر از مسلحینی که توسط ترکیه به قره باغ منتقل شده بودند پس از نبردها به کشور سوریه بازگردانده شدند.

اخیرا یک گروه دیگر از مسلحین سوریه پس از اتمام نبردها در منطقه قره باغ به کشور سوریه بازگشتند و مجموع آمار مسلحینی که تاکنون از قره باغ به سوریه بازگشته اند به حدود ۱۰۰۰ نفر رسید.
در طول جنگ قره باغ مجموعا ۲۶۰۰ فرد مسلح برای کمک به ارتش جمهوری آذربایجان توسط ترکیه به قره باغ منتقل شده بودند.

از سوی دیگر پس از پایان نبردها در قره باغ و تسلط مجدد کشور آذربایجان بر مناطق اشغالی در این منطقه، خبرهایی از هماهنگی های ترکیه برای انتقال خانواده مسلحین ترک تبار(ترکمن) سوریه ای به قره باغ و اسکان در این مناطق به گوش میرسد. بر اساس اطلاعات بدست آمده از منابع نزدیک به مسلحین سوریه، دو دفتر در شهر عفرین برای نام نویسی این افراد جهت انتقال آنها به قره باغ بازگشایی شد. اما یک هفته پس از این ماجرا مشخص شد که مقامات کشور آذربایجان با انجام چنین کاری و انتقال مسلحین و خانواده های آنها به قره باغ مخالف هستند و تلاش های ترکیه برای انجام چنین کاری تاکنون با شکست مواجه شده است و با توجه به هشدارهای صریح رهبر ایران در این خصوص، بسیار بعید به نظر میرسد که جمهوری آذربایجان اقدام به انجام چنین اشتباهی بکند.

با توجه به مخالفت مقامات کشور آذربایجان با اسکان مسلحین سوریه در قره باغ، انتظار می رود باقی مسلحین نیز به تدریج به کشور سوریه بازگردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. یکشنبه, ۱۶ آذر, ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

    باسلام.بعضی انگار زبان زور فقط می فهمد،اگر نیروهای مسحل دیر جنبده بودن،معلوم نبود تا حالا چندصد هزار تا از این گروه تکفیری رو اورده بودن لب مرز ما ساکن کرده بودن.
    هرچند نباید فریب این خبرها رو خورد،ممکنه نقشه ها خود رو مخفیانه و به روش ها دیگر اجراء کنند.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.