تحولات اتیوپی، ۶ دی ۹۹

یکشنبه 7 دی 1399 - 12:32
https://iswnews.com/?p=39780

آخرین اخبار از حملات تروریستی در غرب اتیوپی و تداوم درگیری نظامی ارتش اتیوپی و سودان

۱- پس از حمله مسلحین ناشناس به روستای “بکوجی” در بخش بولن منطقه میتیکل واقع در ایالت بنیشانگول-گوموز واقع در غرب اتیوپی، و به قتل رسیدن ۱۰۰ نفر از اهالی این روستا، “آبی احمد” نخست وزیر اتیوپی از استقرار نیروهای اتیوپیایی در ایالت بنیشانگول-گوموز خبر داد. همچنین ۵ نفر از مسئولان عالی رتبه امنیتی این ایالت توسط نیروهای اتیوپیایی بازداشت شده‌اند.

۲- یکی از نیروهای داوطلب اتیوپیایی در صلیب سرخ شمار کشته شدگان حمله مسلحانه روز چهارشنبه به ایالت بنیشانگول-گوموز در غرب اتیوپی را ۲۲۲ نفر عنوان کرد.

۳- بنابر گزارش رسانه های محلی حمله تروریستی در بنیشانگول-گوموز، توسط مسلحین گروه قوم‌گرای امهارا انجام گرفته است.

۴- کمیته ملی انتخابات اتیوپی اعلام کرد: انتخابات پارلمانی در سراسر اتیوپی به جز ایالت تیگرای در ۵ ژوئن ۲۰۲۱ میلادی (۱۵ خرداد ۱۴۰۰ شمسی) برگزار خواهد شد. رای گیری در ایالت تیگرای نیز پس از تثبیت و استقرار دولت محلی در این ایالت و همچنین فراهم شدن روند انتخابات انجام خواهد شد.

۵- درگیری ارتش اتیوپی و ارتش سودان در منطقه متما.
طی هفته اخیر و با حمله مسلحین اتیوپیایی به نیروهای ارتش سودان در منطقه ابوطیور در نزدیکی گذرگاه مرزی متما و کشته شدن تعدادی از نیروهای سودانی، تنش ها بین سودان و اتیوپی افزایش پیدا کرده است. هر چند که آبی احمد نخست وزیر اتیوپی هرگونه دست داشتن نیروهای ارتش این کشور در درگیریها با نیروهای ارتش سودان را رد کرده است و از حُسن روابط اتیوپی و سودان سخن می گوید اما وضعیت همچنان پرتنش است.

۶- بر اثر درگیریها در منطقه کنزو در جنوب اتیوپی ۶۶ نفر کشته شدند.
بر اساس اطلاعات کمیته حقوق بشر اتیوپی، بر اثر درگیریها در منطقه کنزو از تاریخ ۲۰ آبان تا یکم آذرماه دستکم ۶۶ نفر جان خود را از دست دادند، ۳۹ نفر زخمی شدند، تعداد زیادی از خانه ها ویران شد و بیشتر از ۱۰۰۰ نفر از مردم غیرنظامی آواره شدند.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.