حاج قاسم (رض) به شهادت ویژه‌ای نائل آمد چرا که فرمان ترور او توسط یزید زمان یعنی ترامپ و آمریکا صادر شد و عاملان این جنایت، سربازان جنایتکار او همچون شمر بودند.
حاج قاسم روح خود را تقدیم خداوند متعال کرد و پیکر ایشان همچون پیکر علی اکبر (ع) پاره پاره شد و اینجاست که خواهر عزیزمان زینب می‌فرماید خداوندا این قربانی را از ما بپذیر.

متن یادداشت دستنویس رهبر انقلاب یمن و جنبش انصارالله “سید عبدالملک بدرالدین الحوثی” برای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
درود خداوند بر پیامبر اکرم و خاندان پاک و مطهر ایشان
خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا؛ صدق الله العلی العظیم.
پس از ذکر این آیه، یاد می‌کنم از شهید امت اسلامی و مجاهد بزرگ حاج قاسم سلیمانی (رضوان الله تعالی علیه) که الطاف الهی شامل حال ایشان شد تا در زمره این مردان مومن قرار بگیرد. مردان مومنی که مهمترین ویژگی آنان، صداقت و راستگویی با خداوند متعال است.
شهید حاج قاسم سلیمانی در مرحله انتظار (ومنهم من ینتظر) ثابت قدم بود و صداقت شهید سلیمانی با خداوند متعال در عزم راسخ، تلاش خستگی ناپذیر و جان فشانی ایشان در راه خداوند متعال متجلی بود. وی سرباز همیشه حاضر اسلام بود که با تلاش خستگی‌ناپذیر و ایمان خود در همه صحنه ها و میدان‌های جهاد حضور داشت.
عنایت و لطف پروردگار در این مساله بود که مسیر زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی از دوران جوانی به عنوان سربازی برجسته، با ایمان، اخلاق مدار و کارآمد در راه خداوند متعال باشد و بدون هیچ وقفه ای زیر پرچم ولایت امام خمینی (رض) و پس از آن امام خامنه‌ای (حفظه الله) با نهایت صداقت، وفاداری و خستگی‌ناپذیر گام بردارد.
شهید حاج قاسم سلیمانی در این مسیر هرگز خسته نشد و هر چه می‌گذشت فعالیت و تاثیر وی بیشتر می‌شد و درجات ایمان و ایثار را یکی پس از دیگری طی می‌کرد.
وی هیچ‌گاه تغییر نکرد و کسی نمی‌توانست او را تغییر دهد چرا که وی پرچمدار صداقت است و همانطور که امام علی (ع) می‌فرماید وفادارى، هم‌زاد صداقت است. کما اینکه خداوند متعال می‌فرماید: “وما بدّلوا تبدیلاً” (و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند) و این مساله بیانگر استقامت و پایداری در هر شرایط و در طول مسیر است. این چنین افرادی نه تحت تاثیر وسوسه‌های مادی و معنوی قرار می‌گیرند و رنگ می‌بازند و نه تحت تاثیر چالش‌ها، مشکلات و خطرها دچار تغییر می‌شوند و نه تحت تاثیر رنج‌ها، موانع و شرایط کار، تغییر می‌کنند و نه با سخنان سرزنش‌کنندگان و افراد نا امید متزلزل می‌شوند.
این چنین افرادی هرگز در مواضع، تعهدات، گرایش‌ها، ولایت‌مداری خود و پایبندی به ولایت محمد و اهل بیت ایشان دچار تردید نمی‌شوند. حاج قاسم، شجاعت علی (ع) و فداکاری حسین (ع) و اراده و ایثار عباس (ع) را وام گرفته است. این مجاهد شجاع، دانش آموخته مکتب سید الشهدا (ع) است و ایشان در جهاد، فداکاری، شجاعت و تواضع مثال زدنی خود، حسینی بود.
اما در رابطه با مرحله پس از انتظار (ومنهم من ینتظر) و به هنگام منتقل شدن به مرحله شهادت در مسیر خداوند متعال (فمنهم من قضى نحبه) باید این نکته را عرض کنم که حاج قاسم (رضوان الله تعالی علیه) به شهادت ویژه‌ای نائل آمد چرا که فرمان ترور او توسط یزید زمان یعنی ترامپ و آمریکا صادر شد و عاملان این جنایت، سربازان جنایتکار او همچون شمر بودند.
حاج قاسم روح خود را تقدیم خداوند متعال کرد و پیکر ایشان همچون پیکر علی اکبر (ع) پاره پاره شد واینجاست که خواهر عزیزمان زینب می‌فرماید خداوندا این قربانی را از ما بپذیر.
حاج قاسم (رضوان الله تعالی علیه) در تاریخ جاودانه شد. کما اینکه ایشان همراه با پیامبر اکرم محمد (ص) و سایر پیامبران و صدیقین، شهدا و صالحین مورد رحمت و کرامت همیشگی خداوند قرار گرفت. همچنان که ایشان در دل آزادگان و برای همه نسل‌های آینده جاویدان شد. کما اینکه ایشان هم اکنون نیز با آثار و نقش خود در همه میدان‌ها و صحنه‌ها در میان ما حاضر است.
لطف خداوند شامل ایشان شد که سربازی از سربازان خداوند متعال باشد. ایشان از بالاترین میزان بصیرت، هوشیاری، اخلاص، فداکاری و تواضع برخوردار بود. کما اینکه ایشان نقش مهمی در همه صحنه‌ها و میدان‌ها داشت. همچنان که با شهادتی ویژه رستگار شد. شهادتی که نشان داد که چه قدر حاج قاسم تاثیر گذار بود و چه قدر طغیانگران از ایشان خشمگین بودند. خداوند متعال توفیق جهاد را به ایشان عطا کرد تا به عنوان سرباز خداوند متعال، پرچم اسلام را با شایستگی و آن طور که شایسته عاشقان امام حسین (ع) است، برافرازد. (شهادت در راه خدا برای ما کرامت است.)
پروردگارا، بنده صالح و مجاهدت حاج قاسم سلیمانی را در پیشگاه خود بپذیر و ایشان را در بالاترین مرتبه در میان شهدا قرار بده و توفیق پیروی از راه ایشان را به ما عنایت بفرما. و صلی الله و سلم علی عبده و رسوله محمد و آله الطاهرین.

عبدالملک بدرالدین الحوثی
۱۱ جمادی الاول – ۶دی‌ماه۹۹

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. احمد سه شنبه, ۱۶ دی, ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶

    امید من یه یمنیها بیش از امید من به ایرانیهاست.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.