به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ در مرحله دوم و نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موشک‌های بالستیک دوربرد کلاس‌های متنوع از فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری اهداف منظور رزمایش در شمال اقیانوس هند را با موفقیت مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این باره گفت: انتخاب اهدافی در فاصله بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر در جنوب دریای عمان و ابتدای اقیانوس هند، معنادار است. انتخاب انبوهی از موشک‌های دوربرد برای اهداف دریایی نشانگر این است که اگر دشمنان نیت سوئی نسبت به منافع ملی، مسیرهای تجارت دریایی و سرزمین ما داشته باشند، با اقدام موشکی مورد هدف قرار گرفته و منهدم خواهند شد. رزمایش‌‌های اخیر، نشان دهنده آمادگی فوق العاده نیروهای مسلح است.

سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با مرحله دوم رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ اعلام کرد: یکی از اهداف مهم ما در راهبردهای دفاعی این است که بتوانیم ناوهای جنگی دشمن اعم از ناوهای هواپیمابر و رزم‌ناوها را با استفاده از موشک‌های بالستیک دوربرد مورد حمله قرار بدهیم. مرسوم است در دریا با استفاده از موشک‌های کروز با سرعت کم، هدف‌های متحرک مورد اصابت قرار گیرد؛ اما استفاده از موشک‌های بالستیک به‌دلیل اعماق و مسافت‌های طولانی که از قلب سرزمین خودمان می‌توانیم اهداف متحرک در اقیانوس را هدف قرار دهیم، دستاورد بزرگ دفاعی است که در نیروی هوافضای سپاه عینیت یافته و به تکامل رسیده است.

سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه موشک‌ها ابزار تولید قدرت و امنیت برای ملت ایران هستند، تاکید کرد: اگر دشمنانمان روزی بخواهند شیطنت کنند یک بخش استفاده از پایگاه‌های ثابت و زمینی است که در مرحله اول رزمایش با ترکیبی از استفاده پهپادها و موشک‌های زمین به زمین مقابله با آنها تمرین شد؛ تهدید دوم نیز جنبه دریایی دارد که مقابله با ناوگان متخاصم دشمن فرضی در مرحله نهایی این رزمایش به خوبی انجام شد. امروز هدف ما انهدام ناوگان دشمن در شمال اقیانوس هند و در فاصله هزار و ۸۰۰ کیلومتری بود که موشک های بالستیک به سمت این منطقه روانه شد و اهداف را منهدم کرد.

وی اظهار داشت: در صورتی که دشمنان ما در شعاع ۲ هزار کیلومتری ناکارآمد شوند، در واقع با ناکارآمدی قطعی مواجه و توان شلیک موشک های کروز را نداشته و دیگر هواپیمایی نمی‌تواند از روی این ناوها بلند شود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.