سفر وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی به سودان

چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 09:22
https://iswnews.com/?p=41174

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ به نقل از رسانه‌های صهیونیستی، “الی کوهن” وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در صدر هیئتی پس از امضای توافق عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و سودان به این کشور سفر کرد.

در جریان این سفر که اولین سفر یک وزیر اسرائیلی به سودان بود، “الی کوهن” با ارتشبد “عبدالفتاح البرهان” رئیس شورای حاکمیتی و “یاسین ابراهیم” وزیر دفاع سودان دیدار و گفتگو کرد.
گفته می‌شود دو طرف در این دیدارها توافقنامه‌هایی را در زمینه‌های امنیتی و سیاسی به امضاء رسانده‌اند که از جزئیات و محتوای آن خبری دردست نیست.

ارسال نظامیان سودانی به جنگ یمن، اتحاد منطقه‌ای علیه ایران، توسعه روابط تجاری و زمینه‌سازی فعالیت‌های آزادانه یهودیان در سودان می‌تواند از جمله موارد مطرح شده در این دیدارها باشد.

سودان سومین کشور بزرگ آفریقا است که در سالهای اخیر نقش مهمی در تحولات منطقه از جمله انتقال کمک‌های مقاومت به نوار غزه، جنگ یمن و… ایفا کرده است. نقش سودان در انتقال یهودیان فالاشه در سالهای ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۱ میلادی از اتیوپی به اراضی اشغالی در فلسطین نیز برجسته است و می‌توان گفت پایه گذاری روابط سودان و اسرائیل ریشه در این اتفاق دارد. توافق عادی‌سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی در تاریخ ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی (۲ آبان ۹۹) انجام گرفت.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.