پایان عملیات نظامی “پنجه عقاب ۲” ترکیه در شمال عراق

یکشنبه 26 بهمن 1399 - 17:47
https://iswnews.com/?p=41574

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام”؛ وزارت دفاع ترکیه پایان عملیات نظامی “پنجه عقاب ۲” این کشور در کوهستان گاره در مناطق تحت کنترل اقلیم کردستان در شمال عراق را اعلام کرد.

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه صبح امروز یکشنبه با همراهی فرمانده ستاد ارتش و تعدادی از فرماندهان این کشور پس از بازدید از اتاق عملیات “پنجه عقاب۲” در استان شرناخ ترکیه، پایان این عملیات را اعلام کرد.
آکار تعداد کشته‌ و زخمی های ارتش این کشور در این عملیات را ۴ سرباز و تعداد کشته‌شدگان تروریست های پ‌ک‌ک را ۴۰ نفر اعلام کرد.

آکار همچنین در سخنان خود اعلام کرد، در یکی از غارهای کوهستان گاره جنازه ۱۳ غیرنظامی ترکیه‌ای کشف شد، این در حالیست که پ‌ک‌ک در بیانیه‌ای کشته‌شدگان را نظامیهای اسیر ترک اعلام کرد که بر اثر بمباران های خود ارتش ترکیه علیه محل نگهداری آنها کشته شده اند.

صحرگاه چهارشنبه گذشته در۲۲ بهمن (۱۰ فوریه) ترکیه با انتقال نیروهای خود به کوهستان گاره در استان دهوک در شمال عراق، عملیاتی موسوم به “پنجه عقاب۲” را علیه گروهک پ‌ک‌ک آغاز کرد که بر اساس اطلاعات وزارت دفاع این کشور ۵۰ مرکز وابسته به PKK ازجمله انبارهای اسلحه و مراکز فرماندهی مورد هدف قرار گرفته است.

شایان ذکر است PKK نیز از کشته شدن بیشتر از ۳۰ نفر از نیروهای ارتش ترکیە در این عملیات خبر داده است و عنوان کرده تعدادی از نیروهای ارتش ترکیه در منطقه سیانی در کوهستان گاره در محاصره هستند و تلاش ترکیه برای نجات آنها تاکنون ناکام باقی مانده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی یکشنبه, ۲۶ بهمن, ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰

    اگر ترکیه اینقدر سریع پایان عملیات را اعلام کرده است یعنی شکست خورده است و نمیخواهد بیشتر متضرر شود

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.