گروه سرایا اولیاء الدم مسئولیت حمله به اربیل را پذیرفت

سه شنبه 28 بهمن 1399 - 01:48
https://iswnews.com/?p=41650

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ گروه “سرایا اولیاء الدم” مسئولیت حمله راکتی به مواضع آمریکا در اربیل را به عهده گرفت.

این گروه مقاومت عراقی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه موفق به انجام عملیاتی علیه نیروهای آمریکایی در پایگاه الحریر شده‌اند و طی آن ۲۴ فروند راکت را به سمت این پایگاه شلیک کرده‌اند. در این بیانیه آمده است که این حمله منجر به خسارات شدید به وسایل نقلیه، فروشگاهها و هواپیماهای اشغالگران شده است و تلفات زیادی را به آنها وارد کرده است.
سرایا همچنین اعلام کرد گلوله‌هایی که به خارج پایگاه آمریکا اصابت کرده است گلوله‌های سیستم CRAM آمریکایی هستند که سعی داشتند راکت‌های ما را رهگیری کنند.

گفتنی است که “وین ماروتو” سخنگوی نیروهای ائتلاف آمریکایی (موسوم به ائتلاف ضد داعش)، طی بیانیه‌ای تلفات این حمله را یک کشته (پیمانکار غیرنظامی) و ۶ نفر زخمی شامل یک نظامی آمریکایی عنوان کرده است.

به گفته منابع محلی، در این حمله راکتی یک فروند هواپیما از نوع سوپر کینگ ۳۵۰ متعلق به نیروهای اطلاعاتی آمریکایی و یک فروند پهپاد MQ1C منهدم شده است و دو تن از افسران نیروهای آمریکایی به پایگاه عین الاسد منتقل شده‌اند.

واکنش سیستم CRAM آمریکایی به حمله راکتی اربیل
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. صدر اسلام سه شنبه, ۲۸ بهمن, ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۴

    الله اکبر بزنید رحم نکنید.درود بر همه مجاهدین اسلام چه شیعه چه سنی

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.