تصمیم ناتو برای گسترش فعالیت‌ها در عراق

چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 19:17
https://iswnews.com/?p=41711

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو از احتمال افزایش حضور نظامی خود در کشور عراق خبر دادند.

وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو روز پنجشنبه در یک کنفرانس ویدیویی قرار است تا طرحی را برای تقویت و افزایش حضور خود در عراق و منطقه خاورمیانه بررسی و تصویب کنند. در صورت تصویب این طرح، تعداد نیروهای ناتو در عراق از حداکثر ۵۰۰ نیرو به حدود ۴۰۰۰ یا ۵۰۰۰ نفر خواهد رسید.

“ینس استولتنبرگ” دبیرکل ناتو روز دوشنبه اعلام کرد که انتظار دارد تا وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو با این طرح موافقت کنند و نیروهای بیشتری را برای تامین امنیت منطقه غرب آسیا به عراق راهی کنند. وی تاکید کرد که این ماموریت، متناسب با شرایط گسترش خواهد یافت.

ناتو از سال ۲۰۱۸ میلادی تحت عناوین آموزش و مشاوره‌ در عراق حضور داشته است. پس از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و نگرانی بابت ثبات منطقه‌ای و شیوع ویروس کرونا، هرگونه برنامه برای گسترش فعالیت‌ها و یا افزایش نیروها با تاخیر همراه شده است.

تا کنون هرگونه تصمیم جهت حضور و افزایش نیروهای ناتو در عراق بر اساس درخواست آمریکا صورت می‌گرفت اما اکنون مصطفی کاظمی نخست‌وزیر عراق با توجه به افزایش تنش و ناامنی‌ها در این کشور خواستار ادامه حضور و تقویت نیروهای ناتو است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.