حملات سنگین داعش به ارتش نیجریه در ایالت برنو

چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 14:06
https://iswnews.com/?p=41854

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ طی حملات سنگین داعش به ارتش نیجریه در مناطق شمال شرقی این کشور تعداد زیادی از نظامیان نیجریایی کشته و زخمی شدند.

در این حملات که توسط شاخه غرب آفریقا گروه تروریستی داعش در منطقه‌ای مابین شهرهای کافا و گورگی واقع در ایالت برنو صورت گرفته است، ۱۰ نفر از نظامیان ارتش نیجریه کشته و ۲۰ نفر زخمی شده و ۳ خودروی نظامی منهدم شده است. داعش در این عملیات از حمله انتحاری و سپس درگیری مستقیم مسلحانه استفاده کرده است.
همچنین در حمله دیگری که در شهر دیکوا رخ داده است، ۱۵ نفر از نظامیان ارتش نیجریه کشته و چند نفر دیگر زخمی شده‌اند. داعش در این حمله کنترل پاسگاه نیروهای ارتش به همراه تجهیزات نظامی و ۹ دستگاه خودرو را به دست گرفته است.

مرزهای نیجر و دریاچه چاد در سالهای اخیر کانون حملات و فعالیت گروههای تروریستی داعش و بوکوحرام در نیجریه بوده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. چهارشنبه, ۶ اسفند, ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵

    سلام.خدا لعنتشون کنه! کاملا مشخص،بخاطره اینکه جمعیت شیعیان در اونجا به طرز معجزه اسایی در حال رشد و چنده ده میلیونی! بردن اونجا.. که در چشم افریقایی شیعه ها رو بدنام کنن و جلویی رشدش رو بگیرن.
    داعش مگه ارتش امریکاست،توان لجستکی داشته باشه تا اونجا رفته باشه! مگر اینکه لجستیکش همون امریکا و اسرائیل و انگلیس و عربستان و .. باشه!
    به کوری چشمشون انشالله شیشه ها مظلوم و انسان خوب افریقایی جهش بزرگ در افریقا ایجاد خواهند کرد. و مشرک و کافری ها چون داعش و باقی دوستانش هم کاری نمی تونن بکن.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.