به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در ساعات پایانی ۷ اسفند ماه جنگنده های آمریکایی با دستور مستقیم جوزف بایدن، رئیس جمهور آمریکا دستکم با شش موشک مواضع نیروهای تحت حمایت ایران در نزدیکی مرز البوکمال را مورد هدف قرار دادند.

پس از این حمله، وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه ای، حمله ی صورت گرفته به نیروهای مقاومت را برعهده گرفت. در این بیانیه آمده است که این حمله با دستور مستقیم بایدن و در پاسخ به حملات نیروهای مقاومت علیه پرسنل آمریکایی و ائتلاف در عراق صورت گرفته است. همچنین در این بیانیه گفته شده که این حمله دو پیام واضح دارد، یک اینکه آمریکا از پرسنل آمریکایی و ائتلاف محافظت می کند و دوم اینکه این حمله به گونه ای انجام شده است که باعث افزایش تنش ها در شرق سوریه و عراق نشود…

با وجود گذشت چندین ساعت از حملات هوایی آمریکا علیه مواضع محور مقاومت، هنوز آمار دقیقی از میزان خسارات مالی این حادثه منتشر نشده است. منابع عراقی از شهادت یک نفر و زخمی شدن دو نفر دیگر در این حمله خبر می دهند.

بر اساس اطلاعات منابع محلی تمرکز اصلی این حملات علیه مواضع نیروهای مقاومت در ورودی پایگاه امام علی واقع در نوار مرزی عراق و سوریه در جنوب گذرگاه القائم بوده است.

این حمله در پاسخ به حمله نیروهای مقاومت به پایگاه آمریکا در فرودگاه اربیل انجام شده است. در ۲۷ بهمن ماه در حملات راکتی به پایگاه آمریکا در فرودگاه اربیل یک پیمانکار “غیرآمریکایی” کشته و ۹ نفر دیگر از جمله ۶ آمریکایی زخمی شدند. همچنین به گفته سخنگوی ائتلاف در این حمله ۱ آمریکایی زخمی و ۵ نفر دیگر ضربه مغزی شدند.

آمریکایی ها عنوان کرده اند اطلاعاتی که نیروهای اطلاعاتی اقلیم کردستان عراق و نیروهای اطلاعاتی عراق در اختیار آنها قرار داده اند به شناسایی عاملان اصلی حمله به فرودگاه اربیل کمک بسیار زیادی کرده است و بر اساس این اطلاعات عاملین اصلی این حمله در سوریه مورد هدف قرار گرفتند.

حمله به پایگاه امام علی در سوریه که تحت کنترل کامل نیروهای تحت حمایت ایران است، به نوعی خودنمایی بایدن و پیام مستقیم او به ایران محسوب می شود. آمریکا می توانست حمله ای را که در عراق علیه آمریکا انجام شده است را در همان خاک عراق پاسخ بدهد؛ اما حمله در سوریه انجام شد. بایدن می خواهد اینطور نشان دهد که از یک سو خواستار کاهش تنش ها بین ایران و آمریکا در میدان عراق است و از سوی دیگر نشان دهد که آمریکا در برابر ایران منفعل نیست و فرقی بین یک رئیس جمهور دموکرات و یا جمهوری خواه در تقابل با ایران وجود ندارد، بلکه دموکرات ها هوشنمندانه تر عمل می کنند!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سیدهادی جمعه, ۸ اسفند, ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱

    سلام
    این که در تیتر نوشته اید نیروهای تحت حمایت ایران تیتر درستی نیست باید نوشت نیروهای مقاومت عراق یا امثال ذلک

    پاسخ
    1. سیدهادی جمعه, ۸ اسفند, ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

      یا بهتر از آن حشد الشعبی چون نیروهای مقاومت اعضای حشدالشعبی است

  2. جمعه, ۸ اسفند, ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸

    سلام.دمکرات هم ظاهرا به پایان خط رسیدن! از این بدتر رو خود ترامپ در دوران ۴ ساله اش انجام داده! منتها بایدن این کار رو کند،جهش در افول امریکا رسما شکل میگیرد! این حرکات بیشتر به پایان رسیدن امریکا کمک میکند.! اصولا امریکا اینطور بی منطق(رو و عیان) کار نمی کند! این حرکت ! نشون دهنده اینکه،بدجور روی انها فشار هست! مثل کسی که داره در باتلاق غرق میشه،هر از گاهی یک دست پای پرت میکنه! تا بلکه راهایی یابه! اما همین حرکت اضافه با عث میشه شدت رفتنش در باتلاق بیشتر بشه.
    شاید واقعا بایدن جزو اخرین رئیس جمهورهای امریکاست! شرایط روحی و انتخابات و .. سه دستگی مردمشون و مشکلات زیاد کشورشون . ۵۰۰ هزار کشته کرونا!
    اختلاف شدید جمهوری خواه و دمکرات!(هرچند زرگری،ولی واقعا کافر مشرک خواه نخواه با همدیگر اختلافشون وحشتناکه! حالا هم داره میزنه بالا! حداقل بین خودشون)
    این احتمال خیلی زیاده،که بایدن در نهایت،مامور عقب نشینی امریکا بشه.!
    خدا شهیدان که در این حادثه از دنیا رفتن رو بی امرزه و انشالله خون همه شهدا باعث نابودی ظالمان جهان خواهد شد.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.