به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ معاون سابق رئیس موساد سیاست‌های اسرائیل در مقابله با توسعه انرژی هسته‌ای و مسائل دفاعی ایران را محکوم به شکست دانست و اعلام کرد این موضوع تا کنون فقط به سود تهران بوده است.

معاون سابق یوسی کوهن رئیس موساد که به دلیل اختلاف با رئیس موساد و نتانیاهو و بخاطر عدم انتصاب وی به ریاست موساد، ماه قبل استعفا داده بود در گفتگو با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اظهار داشت: سیاست‌های اسرائیل در مقابله با توسعه انرژی هسته‌ای و مسائل دفاعی ایران محکوم به شکست است و تا کنون فقط به سود تهران بوده است.

این فرد که A شناخته می‌شود، ۳۴ سال در موساد بوده است و مسئولیت فرماندهی و هدایت بسیاری از عملیات‌های سری و مهم موساد در کشورهای مختلف جهان را برعهده داشت. همچنین این مقام سابق موساد، از افشای برخی عملیات‌ها و اقدامات سری این دستگاه جاسوسی در دیگر کشورها انتقاد کرد.

وی با اشاره به دخالت افراد سیاسی در تصمیمات موساد گفت: بطور مثال، در ابتدای شیوع ویرس COVID-19، به موساد سپرده شد تا طرحی را برای مقابله با این ویروس تهیه کند اما در در ماه آوریل گذشته، این طرح بدون هیچ توضیحی از سوی نتانیاهو متوقف شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.