اعلام حمایت مردم بامیان و دایکندی از نیروهای مردمی بهسود

یکشنبه 1 فروردین 1400 - 08:59
https://iswnews.com/?p=42821

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ مردم و نیروهای بسیج مردمی با برگزاری تظاهرات و تجمعاتی در استانهای بامیان و دایکندی از نیروهای مردمی بهسود اعلام حمایت کردند.

در ادامه‌ی حملات هوایی جنگنده‌های ناتو و ارتش و همچنین تجمع و اعلام آمادگی نیروی زمینی ارتش جهت حمله به شهرستان بهسود، روز گذشته مردم شهر بامیان در حمایت از نیروهای مردمی بهسود و فرمانده آنها “عبدالغنی علیپور” دست به تظاهرات گسترده‌ای زدند.

در استان دایکندی نیز “محمد باقر مبلغ زاده” از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی در شهرستان اشترلی نیز در تجمع بزرگی از نیروهای مردمی گفت که نیروهای جبهه مقاومت در بهسود تنها نیستند و اگر حکومت جنگ علیه آنها را متوقف نکند، با مقاومت نیروهای خیزش مردمی (بسیج مردمی) در دایکندی روبرو خواهند شد.

تنش‌ها در استان میدان وردک در حالی صورت گرفت که دولت مرکزی معتقد است “عبدالغنی علیپور” فرمانده نیروهای مردمی بهسود که به جهت تامین امنیت مناطق هزاره و شیعه نشین در میدان وردک مسلح شده است، به جرم اخلال در حاکمیت، وابستگی به ایران و لشکر فاطمیون و… بایستی مورد پیگرد قرار گرفته و بازداشت شود.
به دنبال این تصمیم دولت، مردم بهسود از علیپور اعلام حمایت کردند و نیروهای امنیتی و دولتی به فرماندهی “الله داد فدایی” تجمع مردمی در بهسود را گلوله باران کردند که در جریان آن دهها نفر شهید و زخمی شدند. پس از آن که هجمه علیه بهسود ناکام ماند رسانه‌های حکومتی اقدام به انتشار خبر دروغ پیوستن علیپور به طالبان کردند و حالا مدعی هستند که یک فروند بالگرد ارتش افغانستان توسط نیروهای مردمی بهسود ساقط شده و اشرف غنی دستور راه اندازی عملیات علیه بهسود را صادر کرده است. از طرفی برخی منابع محلی می‌گویند بالگرد ارتش پس از حمله به نیروهای مردمی ساقط شده است.
به هر حال جنگنده‌های ناتو (به احتمال زیاد انگلیس) و ارتش افغانستان از دو شب گذشته اقدام به بمباران هوایی بهسود کرده‌اند که منجر به شهادت بیش از ۷ نفر از نیروهای مردمی و غیرنظامی و زخمی شدن تعدادی دیگر شده است و بنابر اظهارات منابع محلی ارتش در استان بامیان در حال تجمیع نیرو و امکانات نظامی برای اجرای عملیات علیه بهسود است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. زیتون یکشنبه, ۱ فروردین, ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳

    نخبه های فاطمیون را جدا کن برای تاسیس یگان موشکی افغانستان …..با فجر ۵ غوغای کنن بیا و ببین …..محل تجمع نیروهای انگلیسی را پیدا کن که اولین هدف مشروع نظامی است….

    پاسخ
  2. یکشنبه, ۱ فروردین, ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵

    سلام.عجب..! نیرو متفرقه افغانستان. البته این بندگان خدا،که کاره نیستن و اگر توان و قدرت داشتن،که طالبان رو شکست میدادن.ناتو به نوعی الکی.. در اصل مثل همیشه امریکا فرمانده اصلی(+محور غربی) و صادر کننده اصلی دستورات.
    دقیقا مثل شیطون می مومنه! تویه هرکشوری میره! قشنگ میره تویه جلد حاکمیتشون و مردمشون رو هم متفرق میکنه!…

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.