اسرائیل رسماً به دخالت نظامی در یمن اعتراف کرد

پنجشنبه 19 فروردین 1400 - 19:55
https://iswnews.com/?p=43601

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ روزنامه‌ی “اسرائیل تایمز” به نقل از مقامات ارتش رژیم صهیونیستی مدعی هدف قرار دادن مواضع انصارالله در یمن شد.

روزنامه “اسرائیل تایمز” اخیرا در گزارشی به نقل از منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: «جنگنده‌ها و پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی را به اهدافی در یمن انجام داده‌اند و این عملیاتها نشانگر آمادگی نیروی هوایی اسرائیل در انجام عملیات علیه یمن، در کنار عراق و ایران است.»
این خبر در حالی انتشار یافت که رسانه‌های دیگر اسرائیلی در روزهای گذشته از تصمیم ارتش اسرائیل مبنی بر تقویت حضور در جنگ یمن به وسیله پهپادهای مدرن خبر داده بودند.

جنجال رسانه‌ای اسرائیل در خصوص جنگ یمن در حالی مطرح می‌شود که مقامات انصارالله نیز در گذشته از مشارکت گسترده اسرائیل در کنار ائتلاف سعودی خبر داده بودند. همچنین تحرکات اخیر اسرائیل از حمله به کشتی ایرانی ساویز تا بمباران دمشق بی‌ربط با این جنجال نیست.
محور مقاومت تاکنون به حملات گاه و بیگاه نظامی و شفاف اسرائیل در سوریه، لبنان، عراق و حالا یمن پاسخ درخوری نداده است که علل مختلفی برای این موضوع عنوان می‌شود.
البته این موضوع را باید در نظر داشت که میدان یمن برای تقابل مقاومت و اسرائیل متفاوت با مناطق دیگر است و انصارالله در هدف قرار دادن مواضع اسرائیل دست بسته نیست. کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ، پایگاه اطلاعاتی اسرائیل در اریتره (واقع در کوهستان إمبا سویرا)، پایگاه‌های مشترک امارات و اسرائیل در شبه جزیره سقطری از جمله اهداف مدنظر انصارالله برای پاسخگویی به اسرائیل است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. صادق پنجشنبه, ۱۹ فروردین, ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴

    آیا وقتش نرسیده رسما به برادران یمنی کمک کنیم؟ عربستان ترکیه دولت مستعفی ، امارات اسرائیل آمریکا همه عین وحشیا حمله کردن یمن اونوقت ما حتی در حد یه پدافند هم به مردم مظلوم اونجا کمک نمیکنیم. مسئولین نظامی ما تا کِی میخوان قتل و عام مردم یمن رو نگاه کنن و واکنشی نشون ندن.

    پاسخ
  2. سینا پنجشنبه, ۱۹ فروردین, ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰

    سلام.عجب پوستر قشنگی .. : ) . انصارالله و یمنی تکه تکه میکن اسرائیل حالا نگاه کنید! یمن،سوریه،عراق و .. نیست،پاسخ سختی بهشون میدن! یکم دیگه حماقت به خرج بدن و عملیات ها خودشون رو در یمن رو بیشتر مشخص کنن! طوری میخورنش! که سازمان ملل جیغ بنفش بکشه!
    کاملا مشخص بود! اسرائیل،امریکا،انگلیس، نیروهای نظامی مستقیم دارن و اونجا و مستقیم مشارکت میکن! عربستان و .. مال این حرف نبود! چند هفته نمی تونست در مقابل انصارالله مقاومت کنه..!

    پاسخ
    1. محمد جمعه, ۲۰ فروردین, ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۶

      جوانی از یمن محاصره قدس شریف را خواهد شکست.

  3. محمد جمعه, ۲۰ فروردین, ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۳

    انشالله با آمدن دولت جوان انقلابی، شاهد همکاری سید خراسانی و یمانی خواهیم بود. پدافند که چیزی نیست ما از جان گرفته تا قاهر و A2AD را از ناصر حضرت مهدی (عج) دریغ نمی کنیم.

    پاسخ
  4. ناشناس جمعه, ۲۰ فروردین, ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

    داعش

    پاسخ
    1. ش پنجشنبه, ۲۶ فروردین, ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳

      اسمت رو باید در کادری که نام مینویسه بنویسی نه در کادر پیام

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.