چین به افغانستان نیروی نظامی خواهد فرستاد!

دوشنبه 30 فروردین 1400 - 20:46
https://iswnews.com/?p=44132

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ روزنامه “ساوت چاینا مورنینگ پست” در گزارشی از احتمال اعزام نظامیان چین به افغانستان پس از خروج آمریکا از این کشور خبر داد.

روزنامه “ساوت چاینا مورنینگ پست” با عنوان کردن احتمال اعزام نظامیان چینی به افغانستان در قالب نیروهای حافظ صلح در این گزارش و مصاحبه با چند تحلیل‌گر چینی، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را منجر به بی‌ثباتی و ناامنی چین دانسته و تهدیدات ناشی از تروریسم، قاچاق و… در افغانستان را متوجه منطقه سین‎‌ کیانگ چین مرتبط کرد.

چین کشوری دارای قدرت نظامی و نفوذ اقتصادی بالایی در جهان است که برای دخالت نظامی در افغانستان کافی است، اما با توجه به تجارب گذشته شوروی و آمریکا در حمله نظامی به افغانستان، بعید بنظر می‌رسد که سردمداران چین به صورت نظامی وارد منازعات افغانستان شوند. ورود چین به صحنه افغانستان مستلزم همکاری‌های منطقه‌ای است و با توجه به روابط خوبی که آنها با پاکستان و ایران دارند، احتمال نقش‌آفرینی بیشتر چین در افغانستان می‌رود.

گفتنی است که آمریکا و ناتو اخیرا از تکمیل فرآیند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو تا ۱۱ سپتامبر سال جاری (۲۰ شهریور ۱۴۰۰) اطلاع داده‌اند و این تصمیم با موجی از انتقادات و سوالات در داخل و خارج افغانستان شده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.