روز خونین ارتش سوریه و مقاومت در جبهات سوریه.

شنبه 8 مهر 1396 - 10:52
https://iswnews.com/?p=4454

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در دفع حمله سنگین داعش که دواعش با عنوان غزوه ی ابی محمد العدنانی از آن یاد کردند حدود ۷۰ نفر از نیروهای ارتش، حزب الله و مقاومت به شهادت رسیدند یا مفقود شدند.

پنج شنبه با حمله گسترده ی داعش در خط تماس طولانی بین الشولا، السخنه و T3 که با استفاده از انتحاری ها و نیروهای خط شکن با تعداد زیاد همراه بود و همچنین کمین انفجاری فبلق الرحمن در غوطه شرقی برای نیروهای گارد ریاست جمهوری سوریه آمار کم سابقه ای از شهدای ارتش و مقاومت ثبت شد.
در دفع حمله سنگین داعش که دواعش با عنوان غزوه ی ابی محمد العدنانی از آن یاد کردند حدود ۷۰ نفر از نیروهای ارتش، حزب الله و مقاومت به شهادت رسیدند یا مفقود شدند.
اما در مرحله دوم عملیات ارتش سوریه در عین ترما با پیشروی ارتش به قسمتهایی از عین ترما که سالها در اختیار مسلحین بود، تعداد زیادی از نیروها با انفجار مجموعه تونلهایی به طول حدود ۶۰۰ متر در زیر مکانهای استقرارشان مواجه شدند که بین ۴۵ تا ۵۲ نیروی ارتش سوریه بر اثر این کمین به شهادت رسیدند. (تصویر لحظه ی انفجار تونلها)
مسلحین فیلق الرحمن با انتشار ویدیویی از داخل مجموعه تونلهایی در عین ترما نحوه ی کارگذاری مواد منفجره را به تصویر کشیدند و نشان دادند مدتها منتظر پیشروی ارتش سوریه در ساختمانهای بالای تونلها بوده اند.
با در نظر گرفتن شهدای بقیه جبهات مانند شرق سلمیه، بیت جن در شمال قنیطره و شهید الفوعه و کفریا مجموعا آمار شهدای دیروز به نزدیک ۱۵۰ شهید رسید که از ابتدای جنگ کم سابقه و در سال ۲۰۱۷ که سال پیروزیهای مهم جبهه مقاومت بوده بی سابقه است.
روح همه شهدای جبهه مقاومت قرین رحمت پروردگار.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. sarbaz2 شنبه, ۸ مهر, ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

    خیلی بد شد خبر بدی بود با وجود همه خبر های خوبی که از سوریه می رسید واقعا خبر تلخی است انشا الله ارتش سوریه تلافی این کمین رو با اون ها تسویه حساب می کنه

    پاسخ
  2. ناشناس شنبه, ۸ مهر, ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸

    خدا همهشون را رحمت کنه و به همه ما هم صبر بده.
    در این وانفسای کمبود نیرو و مبارزه برای زمان در مقابل ائتلاف و کردها ضربه ی سنگینی برای ما بود که به نظرم کاملا هم هدفمند بود.
    اول حملات شمال حما که تمرکز مقاومت را از جبهات دیالزور دور کرد و کاملا نیروی هوایی را مشغول کرد و ناگهان حملا داعش و پیشروی کردها و بعدها هم حملات غوطه شرقی.
    به نظر کاملا همه چیز هماهنگ شده بود.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.