به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ علیرغم آتش بس و توافق برای پایان جنگ ۱۱ روزه، با یورش مجدد صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی، تنش ها بار دیگر در فلسطین اشغالی افزایش یافته است.

شهرک نشینیان اسرائیلی با حمایت و پشتیبانی نظامیان اسرائیلی وارد مسجد الاقصی شده و نمازگزاران فلسطینی را از مسجد الاقصی اخراج کرده و از شرکت طلاب در کلاس هایشان در صحن‌های این مسجد جلوگیری کردند.

روز گذشته، با سفر هیات مصری به نوار غزه جهت بررسی آخرین وضعیت و دیدار با مقامات فلسطینی، گروه‌های مقاومت فلسطین با اعلام پیامی هشدار آمیز به طرف مصری جهت انتقال آن به رژیم صهیونیستی اعلام کردند که مهلت آتش بس در حال پایان یافتن است و دشمن اسرائیلی به تعهدات خود پایبند نیست.

رژیم صهیونیستی، سیاست کوچ اجباری و درگیری با ساکنان محله شیخ جراح را به دلیل فشارهای مقاومت و احتمالا بدلیل آنکه این موضوع یکی از شروط آتش بس بوده است، متوقف کرده بود. اما پس از قبول آتش بس توسط طرفین، درگیری ها مجددا در این محله آغاز شده است.
نظامیان صهیونیست با نصب موانع نظامی در این محله، تدابیر جدیدی را اتخاذ کرده‌اند و ساکنان محله شیخ جراح برای ورود و خروج از منازل، باید کارت شناسایی خود را به صهیونیست‌ها نشان دهند.
تاکنون بر اثر درگیری میان نظامیان اسرائیلی و اهالی محله شیخ جراح، تعدادی از فلسطینی‌ها زخمی و عده‌ای نیز بازداشت شدند.

با توجه به اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی و مناطق ۱۹۴۸، احتمال شروع درگیری مجدد میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی وجود دارد. در صورت شروع اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها، گروه‌های مقاومت برای حمایت از مردم وارد عمل شده و ممکن است شاهد نبردی دیگر در آینده‌ نزدیک باشیم.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.