به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ نیروهای آزادیبخش عفرین مدعی شد که طی سلسله عملیات‌های این گروه در مناطق شمالی سوریه، ۱۲ نیروی ارتش ترکیه توسط آنها کشته شده‌ است.

طبق اطلاعات این گروه، در سه روز اول ماه جاری میلادی مجموعه عملیات‌هایی در حومه شمالی حلب برای هدف قرار دادن نیروهای ارتش ترکیه انجام شد که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر از نیروهای ارتش ترکیه شده است.

در یکی از این حملات یک کاروان متعلق به ارتش ترکیه در حومه عفرین مورد هدف قرار گرفت که بر اثر آن تعدادی از نیروهای ارتش ترکیه کشته و زخمی شدند. همچنین نیروهای آزادی بخش عفرین، گروهی از سربازان ارتش ترکیه را در روستای باصوفان هدف قرار دادند که در این حمله، چهار سرباز ارتش ترکیه کشته شده و چهار تن دیگر مجروح شدند.

نیروهای آزادیبخش عفرین یک گروه کُردی است که پس از اشغال منطقه عفرین توسط ترکیه در مناطق شمال غربی سوریه اعلام موجودیت کرد. هدف اصلی این گروه مبارزه با اشغالگران ترکیه اعلام شده است. این گروه تاکنون بارها علیه نیروهای ارتش ترکیه یا مسلحین تحت حمایت آنان در شمال غرب سوریه دست به عملیات زده و مسئولیت این عملیات‌ها را بر عهده گرفته است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. فرهاد چهارشنبه, ۱۹ خرداد, ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱

    خدایا شکرت جگرم خنک شد

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.