آخرین اخبار از درگیری‌های طالبان و ارتش در استان‌های هرات، هلمند و…

ساعت ۱۱:۲۸ – طالبان موفق به پیشروی در منطقه نهم شهر لشکرگاه شده‌اند. اما در سایر جبهات دیگر ارتش افغانستان با پشتیبانی هوایی موفق به دفع حملات طالبان شده است.

بمباران یک بیمارستان در منطقه نهم شهر لشکرگاه توسط نیروی هوایی ارتش افغانستان که شب گذشته به تصرف طالبان درآمده است.

ساعت ۱۴:۲۳ – مسلحین طالبان خط دفاعی نیروهای ارتش و مسلحین تابع اسماعیل خان در جنوب هرات را شکسته و وارد شهر هرات شده‌اند. درگیری‌های سنگین برای بیرون راندن طالبان همچنان ادامه دارد.

ساعت ۲۳:۰۲ – طالبان موفق به تصرف منطقه صافیان و چوک هیلی در حومه‌ی شهر لشکرگاه شد.

ساعت ۲۳:۵۹ – مسلحین طالبان پس از شکست حمله شان به مرکز شهرستان دره صوف بالا، ۴ نفر کارگر که از سادات شیعه نیز بوده‌اند، را در یک مرغداری در منطقه چهارتوت به شهادت رساندند.
شهرستان دره صوف بالا واقع در استان سمنگان، در تاریخ ۲۸ تیر توسط نیروهای بسیج مردمی از طالبان بازپس گرفته شد و مردم این منطقه نقش زیادی در اجبار عوامل طالبان به عقب نشینی داشتند. گفته می‌شود پس از این اتفاق طالبان مردم دره صوف بالا را به کشتار و قتل عام تهدید کرده‌اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی شنبه, ۹ مرداد, ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸

    سلام
    چرا جمهوری اسلامی ایران از طالبان که قاتلان دیپلمات های ایرانی و قتل عام کنند ده ها هزار مردم مسلمان و شعیان در شهر مزارشریف و یکاولنگ و میزاولنگ و بهسود و غرب کابل و مالستان … می باشد و در مدارس وهابیت درس تربیه شده اند حمایت می کند، ایا فقط وجود یک نقط مشترک (تضاد با امریکا) کفایت می کند که خون هزاران مسلمان و شیعه بیگناه را توجیه کند حال همین سیاست شان با پاکستان و عربستان و امریکا هماهنگ شده هست و جهاد با آمریکا فقط فریب افکار عمومی هست، و اگر روزی میخ قدرت خود را محکم بکوبند بعید نیست که در بلوچستان و مرز های شرقی ایران تروریست نفرستند و پلان اسرائیل را اجرا کنند ، … چرا چشم خود را بر روی واقعیت بسته اید و با طالبان وهابی همدست شده اید.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.