کشتی‌های حامل سوخت ایرانی در راه لبنان

پنجشنبه 28 مرداد 1400 - 14:55
https://iswnews.com/?p=52528

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی امروز خود به مناسبت عاشورای حسینی اعلام کرد کشتی‌های حامل سوخت تا ساعاتی دیگر از ایران به سمت لبنان حرکت می‌کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: ما در کشتی اول، اولویت را به ماده مازوت دادیم زیرا به شدت مورد نیاز است و زندگی مردم لبنان به آن بستگی دارد. پس از این کشتی، کشتی‌های دیگری نیز در راه خواهند بود. از لحظه آغاز حرکت کشتی ایرانی، ما آن را به مثابه خاک لبنان در نظر خواهیم گرفت. ما ذلت مردم‌مان را نمی‌پذیریم.

سید حسن گفت: ما از امام خامنه‌ای و رئیس‌جمهور ایران به خاطر ایستادگی در کنار ملت لبنان تقدیر و تشکر می‌کنیم. از ایران متشکریم که همواره در کنار ملت لبنان ایستاده است همانطور که در مقاومت برای آزادسازی خاک ما و ایستادگی در برابر تجاوزها این‌گونه بوده است. به رغم تحریم‌ ایران و فشارهای اعمال‌شده علیه این کشور، آن‌ها هیچگاه از متحدان خود دست نکشیده‌اند و دوستانشان را رها نکرده‌اند. دست بریده‌شده شهید قاسم سلیمانی در فرودگاه عراق گواه است که ایران دوستانش را تنها نگذاشته است. ایران طی چهل سال گذشته در امور لبنان مداخله نکرده است. تصمیم‌گیری‌های ما به دست خود ماست. ما ابزار دست کسی و همچون برخی برده دیگران نیستیم. ایران هرگز در تشکیل هیچ دولتی در لبنان مداخله نکرده و مانع آن نشده است بلکه این برخی طرف‌های خارجی هستند که این کار را می‌کنند.

نصرالله در ادامه سخنرانی اظهار داشت: نیروهای امنیتی میلیون‌ها لیتر بنزین و مازوت کشف کرده‌اند، نشان می‌دهد که این بحران عامدانه است. آنچه در کشور ما در حال رخ دادن است، یک جنگ اقتصادی می‌باشد که به نفع اسرائیل است. سفارت آمریکا این جنگ اقتصادی و تبلیغاتی علیه لبنان را مدیریت می‌کند و در پشت این اقدامات تحریک‌آمیز قرار دارد. سفارت آمریکا یک نمایندگی دیپلماتیک در لبنان نیست بلکه یک سفارت توطئه‌افکن علیه ملت لبنان است. سفارت شما در بیروت شکست خواهد خورد همانطور که قبلا متحمل شکست شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمدرضا بزبند پنجشنبه, ۲۸ مرداد, ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴

    میشه یک مقاله درمورد چچن و جوهر دودایف بنویسید با اسناد دقیق

    پاسخ
    1. محمدرضا بزبند جمعه, ۲۹ مرداد, ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۳

      منتظرم

    2. علی اس اس شنبه, ۳۰ مرداد, ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۸

      من هر جا رو گشتم چیزی نبود ولی مشتاقم بودنم چطور ادمی بوده

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.